»Če vam uspe zgraditi skupnost sledilcev, ste zmagali«
Na odru Dneva_d je prva nastopila Grace Andrews, direktorica marketinga najbolj poslušanega podkasta v Evropi The Diary of CEO, ki je poudarila izjemno hitrost sprememb, povezanih z digitalnim okoljem.
Simona Kruhar Gaberšček
Grace Andrews, ki je na družbenih omrežjih znana tudi pod imenom »The Social Climber«, se je najprej vrnila v preteklost, v leto 1995, ko je Microsoftov ustanovitelj Bill Gates nastopil v šovu Davida Lettermana in govoril o tem, kaj vse nam bo omogočil internet, od tega, da lahko pošiljamo e-pošto do tega, da lahko podjetja na njem vzpostavljajo spletne strani, s katerimi se predstavljajo javnosti. Nato je preskočila deset let naprej, v leto 2005, ko je Mark Zuckerberg z navdušenjem predstavljal, kaj vse bo omogočil Facebook, pri čemer se je še posebej osredotočil na funkcijo »poke«, dregljaj, ki je danes ne poznamo več, ampak takrat se mu je to zdelo nekaj zelo zabavnega, saj naj bi se ljudje radi »dregali« med seboj. Vse to se nam danes zdi, milo rečeno, smešno, a dejstvo je, da je digitalno okolje od takrat neznansko hitro napredovalo, s hitrostjo razvoja, ki se vsako leto le še pospešuje.
Kot je povedala predavateljica, jo na družbenih omrežjih najbolj navdušuje možnost gradnje skupnosti. »Družbena omrežja so prostor, kjer imate občutek, da nečemu pripadate. Gre za dvosmerno komunikacijo, do katere pa ne prihaja le na spletu, temveč tudi v fizičnem okolju,« je izpostavila in dodala: »Če vam uspe zgraditi lastno skupnost sledilcev, ste zmagali.«
Vsebino morate prikrojiti sledilcem
Andrewsova je izpostavila tudi pomen hiperpersonalizacije, ki jo v digitalnem okolju omogočajo umetna inteligenca, podatki v realnem času in napredna analitika; vse z namenom, da skupnosti, ki so jo blagovne znamke uspele vzpostaviti, nudijo posebej zanje prikrojene izkušnje in doživetja. »Hiperpersonalizacija spodbuja deljenje vsebin, povečuje zavedanje o blagovni znamki, ustvarja vključenost ljudi in krepi njihovo zvestobo,« je prepričana, pri čemer je še posebej izpostavila primer verige kavarn Starbucks, ki po njenem mnenju odlično izkorišča prednosti personalizacije.
»Vsi imamo željo po povezovanju«
Izpostavila je tudi podatek, da je verjetnost, da bodo potrošniki kupili določen izdelek, kar za 77 odstotkov večja, če jim ta izdelek priporočajo njihovi prijatelji. »To predstavlja velik izziv za blagovne znamke, ki poskušajo 'izkoristiti' to prijateljstvo in preko teh vezi med prijatelji doseči svoje cilje,« pravi. Kot je še izpostavila, v trenutni pokrajini družbenih omrežij prevladuje izrazita želja po povezovanju ljudi. »Ljudje se v teh časih počutimo izolirane, zato si želimo obnoviti to medsebojno povezanost. In to je idealna priložnost za družbena omrežja, ki so zame v prvi vrsti orodja za povezovanje – med ljudmi v vaši skupnosti, med vašimi bodočimi kupci,« je sklenila svoj pogled na družbena omrežja in na kaj naj bodo podjetja pozorna v letu 2024 in naprej.
Več o trendih na družbenih omrežjih in kakšna je vloga podkastov, kot je The Diary of CEO, v sodobni medijski pokrajini, si boste lahko prebrali v intervjuju z Grace Andrews, ki ga bomo v MM- u objavili konec aprila.