televizija
Aktualno

Cene oglaševanja se zaradi medijske inflacije močno povečujejo

Medijska inflacija zvišuje cene oglaševanja na skoraj vseh kanalih, pri čemer je najbolj na udaru televizija, ugotavlja analitična družba WARC.

Najnovejše poročilo o globalnih oglaševalskih trendih in naraščajočih cenah oglaševanja, ugotavlja, da so se cene televizijskega oglaševanja (cena na tisoč, CPM) od leta 2019 po vsem svetu povečale za kar 31,2 odstotka; v letu 2022 za 10 odstotkov. To predstavlja najbolj skokovito rast cene v več kot 20-ih letih. Trend je še posebej izrazit v ZDA, kjer naj bi bila cena na tisoč celo za 40 odstotkov večja kot pred epidemijo.

Povečanje cen televizijskega oglaševanja se po podatkih WARC pozna predvsem oglaševalcem iz sektorja živil in avtomobilizma, saj najpogosteje oglašujejo na televizji. V letu 2019 so televiziji v povprečju namenili 67,7 odstotka (avtomobilska industrija) oziroma 79,8 odstotka (živila) svojega oglaševalskega proračuna in če bi ohranili enako raven naložb, bi se njihov doseg v dveh letih zmanjšal za kar 18 odstotnih točk.

Tudi cene digitalnih medijev naraščajo

Dvojni trend, po katerem po eni strani upada gledanost linearne televizije, po drugi pa cene televizijskega oglaševanja naraščajo, spodbuja oglaševalce, da oglašujejo drugje. Oglaševanje v družbenih medijih se je povečalo za 33 odstotkov, zelo priljubljen kanal za oglaševanje pa so postale platforme, kot sta Amazon in Spotify. Zaradi prenesičenosti trga pa se cene strmo dvigujejo tudi v digitalnih medijih.

Na kanalih, kot je radio, je še vedno mogoče najti relativno ugodne cene, ugotavlja družba WARC. V Avstraliji so se cene radijskega oglaševanja v letu 2022 znižale za dober odstotek v primerjavi s pandemičnim obdobjem, v ZDA pa zadnja tri leta ostajajo nespremenjene.

Do stagnacije ali nižanja cen je po pandemiji prišlo tudi na področju digitalnega in tiskanega zunanjega oglaševanja (OOH). Cene zunanjih oglasov so v Združenem kraljestvu nižje za tri odstotke, v ZDA pa za šest.

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

peter scott
03. 08. 2022

Peter Scott, podpredsednik novih medijev in inovacij v družbi Warner Bros. Discovery,…

Kot medij moraš razumeti, kaj navijači pričakujejo od tebe in jim to tudi ponuditi. Nekateri želijo vsebine gledati na telefonu, drugi na televiziji…

Naši avtorji