Cineplexx Ljubljana: Več kot le kino
25. maja je Cineplexx Ljubljana Rudnik praznoval prvo obletnico otvoritve najsodobnejšega multipleksa pri nas. V okviru rojstnega dne so v maju pripravili mnoge rojstnodnevne aktivnosti, ki bodo vrhunec dosegle z veliko zabavo 31. maja 2023.
Tina Guček
Ob prvi obletnici smo se pogovarjali z Lucasom Langhammerjem, direktorjem podjetja Cineplexx.si, ki pravi, da so v prvem letu delovanja zastavljene cilje več kot presegli.
Pravi, da so se od vsega začetka zavedali, da odpirajo najsodobnejši kino v Sloveniji, zato niso dvomili, da bodo obiskovalci nad njim navdušeni. Kljub temu pa je Cineplexx Ljubljana presegel njihova pričakovanja v vseh pogledih: »Priznam, da si nismo mislili, da bomo že od samega začetka tako uspešni, zlasti zato, ker so v času po otvoritvi še vedno veljale določene omejitve, povezane z epidemijo koronavirusa. Hkrati smo se zavedali, da je bilo v zavesti ljudi še vedno prisotnega nekaj strahu pred zaprtimi prostori in množicami. Ampak očitno so bili vsi naši strahovi odveč. Prvi film, ki smo ga predvajali v naših kinodvoranah, je bil drugi del uspešnice Top Gun in očitno Slovenci obožujete Toma Cruisea, saj je bil obisk kina Cineplexx Ljubljana takrat resnično velik. Pravzaprav komaj čakam na letošnjo premiero že sedmega dela Misije nemogoče, v katerem v glavni vlogi prav tako nastopa Cruise (smeh).«
Kot pravi Lucas Langhammer, direktor podjetja Cineplexx, obisk kina ni le ogled filma, ampak doživetje. »Ponujamo zares vrhunsko izkušnjo, ne glede na to, ali si prideš le ogledat film ali se odločiš za 'popolno izkušnjo'; da si torej privoščiš kokice in pijačo, morda izbereš celo luksuzne usnjene sedeže. Izkušnja je vedno popolna, vedno boste preživeli nekaj lepih ur z družino ali prijatelji ali pa ne nazadnje kar sami,« pravi.
Posebno doživetje
Avstrijsko družinsko podjetje Cineplexx je v Sloveniji sicer prisotno od leta 2012. Oktobra 2012 so prevzeli pet multipleksov v Sloveniji: v Celju, Mariboru, Novem mestu, Kranju in Kopru, leta 2013 pa se je pridružila še Murska Sobota s šestim kinematografom Cineplexx v Sloveniji. Spomladi 2022 je tudi glavno slovensko mesto dobilo svoj Cineplexx; odprli so sedmo lokacijo, Cineplexx Ljubljana Rudnik. »Ljubljana je bila vedno v naših načrtih, a ker so (bili) tu prisotni še drugi kinematografi, smo želeli najti resnično popolno lokacijo. S prisotnostjo v drugih krajih po Sloveniji smo bili že takrat največji igralec na trgu in ne bi imelo smisla, da bi v Ljubljani izbrali lokacijo, ki bi bila le dobra. Želeli smo stoodstotno odlično rešitev. S prenovo in širitvijo nakupovalnega središča Supernova na Rudniku se je pokazala ta možnost in mislim, da je bilo to najboljše, kar se nam je zgodilo,« pravi.
Njihova miselnost je namreč že od nekdaj ta, da želijo svojim obiskovalcem ponuditi več kot zgolj ogled filmov. To se je odlično izkazalo v drugih državah in nič drugače ni v Sloveniji. Na obisk kina gledajo kot na posebno doživetje. Človek se odpravi od doma, se odpelje nekam, kjer lahko (če se le da brezplačno) parkira, nato gre na pijačo ali celo nekaj pojest, potem pa še v kino. Če kaj potrebuje, se lahko pred ali po filmu odpravi še po nakupih, lahko pa si samo ogleda ponudbo v izložbah trgovin. »To je dodana vrednost, ki jo ponujamo. Nakupovalno središče Supernova je popolna kombinacija obojega – ogleda filmov in prijetnega preživljanja prostega časa na način, ki posamezniku najbolj ustreza. Pri tem smo vedno v tesnem sodelovanju z najemodajalci, saj vemo, da gre za situacijo, v kateri imajo korist tako oni kot tudi mi,« je prepričan Lucas Langhammer.
V Cineplexxu Ljubljana je sedem dvoran različnih velikosti (od 99 do 324 sedežev). Skupno sprejmejo 1357 gledalcev.
Kino ima v Sloveniji prav posebno »konkurenco«
V preteklem letu so v Cineplexxu Ljubljana predvajali 117 različnih filmov in sogovornik pravi, da se Slovenci po filmskem okusu ne razlikujemo preveč od drugih Evropejcev. »Kot povsod so tudi tukaj odlično sprejeti akcijski filmi, sicer pa ne bi rekel, da ste Slovenci posebej naklonjeni kakšnemu specifičnemu žanru. Zgodba zase so seveda slovenski filmi, kakršen je bil na primer drugi del filma Pr' Hostar, ki je bil odlično gledan. Zanimivo pa je, da so ga v različnih regijah različno sprejeli – najbolje seveda v Kranju. Kljub temu, da je Slovenija majhna, torej celo znotraj nje obstajajo razlike glede na okus ljudi, zato je posploševanje na evropski ravni povsem nemogoče,« pove, potem pa s širokim nasmehom doda, da ima kino v Sloveniji prav posebno »konkurenco«. »To je narava. Slovenci zares izjemno radi preživljate prosti čas v naravi in naš največji 'tekmec' niso drugi kinematografi ali druge oblike zabave v zaprtih prostorih, ampak narava in lepo vreme. Kar povsem razumem, saj sem Slovenijo že večkrat obiskal in vidim, da je vaša narava resnično čudovita. Hkrati pa smo veseli, da smo tako uspešni, kot smo, saj nam tudi v času lepega vremena vendarle uspeva Slovence zvabiti tudi v kino.«
Vabijo tudi s prenosi glasbenih dogodkov
V Cineplexxu pa ne predvajajo le filmov, temveč tudi koncerte in operne prenose iz newyorške Metropolitanske opere. Prepričani so namreč, da izjemna tehnologija in ozvočenje v njihovih dvoranah omogočata tudi predvajanje drugih prireditev, v katerih lahko gledalci uživajo na velikem platnu. »S prenosi smo začeli v sezoni 2006/2007 najprej v Avstriji, nato pa smo to razširili tudi v druge države, saj so jih gledalci odlično sprejeli. Gre za trenutke, ko se skupaj z ljudmi, ki delijo tvojo strast, dobesedno 'potopiš' v nek drug svet. Zanimivo je tudi, da gre tukaj za povsem drug tip gledalcev. Obiskovalci opernih prenosov se uredijo, kot da bi dejansko šli v opero, in imajo povsem drugačen način vedenja in druga pričakovanja kot klasični obiskovalci kina,« pove Langhammer.
Multimedijsko prizorišče, ki omogoča tudi organizacijo dogodkov
Da je kinodvorana lahko tudi prizorišče za drugačen tip dogodkov, je bilo več kot očitno tudi na dveh dogodkih, ki smo jih organizirali pri Marketing magazinu. V Cineplexxu Ljubljana so gostili Dan vplivnostnega marketinga in Dan družbenih omrežij in obiskovalci so bili nad lokacijo navdušeni. »V B2B-dogodkih smo zaznali novo poslovno priložnost in mislim, da je čedalje več podjetij, ki iščejo posebne lokacije za izvedbo svojih dogodkov. Tukaj jim res nudimo vse, kar potrebujejo, predvsem pa veliko platno in vrhunsko tehnologijo in ozvočenje. Poleg tega so dvorane precej udobnejše kot klasične predavalnice ali kongresne dvorane, kar je prednost za udeležence. Organizatorjem smo tudi nenehno na voljo in jim priskočimo na pomoč, če je to potrebno. Cineplexx je torej dejansko postal več kot le kino, saj je pravo multimedijsko prizorišče,« izpostavi sogovornik.
Da je kinodvorana lahko tudi prizorišče za drugačen tip dogodkov, je bilo več kot očitno tudi na dveh dogodkih, ki smo jih organizirali pri Marketing magazinu. V Cineplexxu Ljubljana so gostili Dan vplivnostnega marketinga in Dan družbenih omrežij.
Možnosti sodelovanja in povezovanja s podjetji je veliko
Različna podjetja so njihove dvorane že večkrat izbrala tudi za team buildinge in tudi v takšnih primerih v Cineplexxu poskrbijo, da ne gre le za predvajanje filma, ampak poskrbijo za celostno izkušnjo obiskovalcev – vstopnice lahko na primer oznamčijo ali personalizirajo z logotipom podjetja ali se jim približajo na druge načine.
Z blagovnimi znamkami sodelujejo tudi pri organizaciji filmskih premier, kjer jim omogočajo sodelovanje s prilaganjem njihovih vzorčnih izdelkov v darilne vrečke, podjetja pa se pogosto odločajo, da v njihovih dvoranah izvedejo tudi decembrska obdarovanja otrok zaposlenih. V tem primeru obdarovanje in srečanje z decembrskimi dobrimi možmi združijo z ogledom filma ali predstavo, primerno za otroke. »Odprti smo za različne oblike sodelovanja, pri tem pa nas najbolj veseli, da so 'naročniki' z nami zadovoljni in se pogosto vračajo,« zadovoljno pove Lucas Langhammer. Doda, da se bodo v prihodnosti ozrli tudi na področje igričarstva, saj vidijo potencial tudi v tem, da bi organizirali dogodke za igričarje.
»Medijski prostor stoodstotno prilagodimo blagovni znamki«
Seveda se podjetja lahko odločijo tudi za to, da bodo pred filmi prikazala svoje oglase, kar ima po njegovih besedah ogromno prednosti pred oglaševanjem na drugih kanalih. »Če prižgete televizijo ali poslušate radio, boste v kratkem času videli in slišali ogromno oglasov za številne blagovne znamke, pri nas pa te (pre)nasičenosti ni. Mi vam pomagamo najti pravi film za vas – morda film, ki je povezan z vašo blagovno znamko, ali pa film, ki ga gleda vaša ciljna skupina. Ko bodo gledalci sedeli v dvorani, odlično razpoloženi in v pričakovanju ogleda filma, bodo nato videli vaš oglas in pri tem ne bodo imeli v rokah daljinca, s katerim bi oglas ustavili ali prevrteli. Imeli boste njihovo popolno pozornost. Poleg tega vedno pazimo, da z dolžino oglasnega bloka pred filmom ne pretiravamo, tako da resnično predvajamo le nekaj oglasov, ki so prilagojeni na to, da bodo predvajani ob pravem času na pravem mestu. Pazimo torej, da so blagovne znamke slišane in jim ponudimo medijski prostor, ki jim je stoodstotno prilagojen. To je nekaj, kar lahko ponudi samo kino,« je prepričan Langhammer.
Lokalno je pomembno
Ponosni so tudi na odnose, ki jih vzpostavljajo na lokalni ravni. Sem sodijo tako odnosi, ki jih gradijo s slovensko filmsko skupnostjo in s filmskimi ustvarjalci ter producenti, kot tudi odnosi z ekipo zaposlenih v slovenskih Cineplexxih. Čeprav so trdno prepričani, da mora biti izkušnja obiskovalcev univerzalna in vrhunska, ne glede na to, v katerem mestu ali državi obiščejo Cineplexx, se zavedajo, da je lokalno znanje in razumevanje lokalnih potreb zelo pomembno.
Lokalne posebnosti upoštevajo tudi pri snovanju oglaševalskih in marketinških aktivnosti, saj se zavedajo, da tisto, kar deluje v Avstriji ali Srbiji, ne bo nujno delovalo tudi v Sloveniji. V pogovor se pri tem vključi vodja marketinga Viktorija Martinović, ki jo veseli, da se z ekipo počutijo slišane in da jih spodbujajo pri snovanju lastnih oglaševalskih akcij. »V matičnem podjetju se zavedajo, da kampanje 'kopiraj in prilepi' ne delujejo in nam pustijo proste roke pri naših aktivnostih, čeprav so nam tudi vedno na voljo za pogovor ali nasvet. Kot je Lucas Langhammer že povedal, je Cineplexx družinsko podjetje in čeprav se bo morda slišalo klišejsko, se tu resnično počutimo kot del družine. V ekipi pa si vedno prizadevamo, da bi bile naše kampanje dobre in posebne. Vsakič znova se po končanem projektu usedemo, se pogovorimo o tem, kaj je delovalo in kaj ne, in se iz tega učimo,« pravi Viktorija Martinović.
Vedno želijo biti »top of mind« znamka
Pri oglaševanju filmov in samega kinematografa se odločajo za kombinacijo različnih elementov, pomembno pa se jim zdi, da so vedno prisotni v mislih (potencialnih) obiskovalcev. Mlajše obiskovalce najbolj nagovarjajo na spletu in družbenih omrežjih, oglašujejo pa tudi v klasičnih medijih in na zunanjih oglasnih površinah. Pri tem vedno tesno sodelujejo z distributerji filmov, saj pravijo, da kinematograf ne more biti samostojno odgovoren za oglaševanje posamičnega filma. »Pri oglaševanju filmov se vedno vprašamo, kdo je ciljna skupina za posamičen film in se odločamo na podlagi tega. Pri oglaševanju samega Cineplexxa pa želimo biti čim bolj vseprisotni – tako se po Ljubljani med drugim vozi avtobus, ki vabi, da sedete nanj in se odpeljete v najsodobnejši kino. Imeli smo tudi 'zaljubljeno' valentinovo kampanjo, z lansko poletno kampanjo pa smo obiskovalce vabili, da se pridejo 'ohladit' v naše prijetno klimatizirane dvorane,« našteje ob koncu pogovora.
V Cineplexx Ljubljana lahko pridete tudi z mestnim avtobusom, kar sporočajo tudi z oglaševanjem.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, maj 2023, #503. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.