z
Aktualno

Delo.si: Celostna medijska platforma, ki učinkovito povezuje bralce in oglaševalce

V medijski hiši Delo v zadnjih letih intenzivno digitalizirajo celoten medijski splet ter v vsakodnevno delovanje medija vpeljujejo nove tehnološke in vsebinske rešitve, vključno z umetno inteligenco (UI).

Vzporedno so nadgradili tudi oglasne rešitve, ki so po novem še bolj inovativne, celostne in prilagojene komunikacijskim ciljem naročnika v množici okoli 800 tisoč unikatnih mesečnih uporabnikov.

V sklopu 65-letnice časopisa Delo in ob junijski vzpostavitvi prenovljenega spletnega portala delo.si, ki s prenovo postaja eden tehnološko in vsebinsko bolj dovršenih novičarskih portalov na regijski ravni, smo o novostih spregovorili s predstavniki medijske hiše Delo, in sicer z Gorazdom Maraškom, direktorjem trženja, digitalnega razvoja in marketinga, Darkom Špirancem, svetovalcem direktorja za trženje digitalnih rešitev, vodjo korporativnega komuniciranja Estero Lah Poljak in vodjo digitalne preobrazbe Robertom Schmitzerjem.

Novosti za uporabnike

»Živimo v času, v katerem se spletne tehnologije neprestano posodabljajo in se razvijajo nove rešitve, zato želimo biti kot medijska hiša v koraku s časom. K prenovi je v prvi vrsti prispevalo zasledovanje odlične uporabniške izkušnje. To pomeni, da na prvo mesto postavljamo naše uporabnike, ki jim želimo z novo platformo, ki jo je razvila naša notranja razvojna ekipa, vsebine še bolj približati in jim ponuditi še bolj kakovostno vsebinsko okolje,« uvodoma pove Marašek. Nekdanja platforma po njihovem mnenju ni več ustrezala količini vsebin, ki so jo ustvarili novinarji, zato niso mogli vseh vsebin primerno izpostaviti in predstaviti uporabnikom – bralcem, poslušalcem in gledalcem. »Po prenovi delo.si uporabniki platforme laže dostopajo do vsebin, saj smo ji dodali mnogo inovativnih funkcionalnosti in tehničnih rešitev, ki pozitivno vplivajo na uporabniško izkušnjo. Po novem je vstopna stran strukturirana na način, da je nanjo možno umestiti veliko več vsebin. Če je bilo prej vidnih 20 prispevkov, jih je zdaj 50,« pa poudarja Špiranec.

Kot eno od pomembnejših sprememb za uporabnike Lah Poljakova izpostavi naslednje: »Lani smo začeli s produkcijo podkastov, ki jih združujemo pod blagovno znamko D podkast, znotraj nje pa je več različnih serij – Od srede do srede, Moč gospodarstva, Moč politike, Supermoč, Delo in dom ... Uporabnikom je ta format zelo všeč, zato smo se jim še bolj prilagodili. Podkasti dobivajo stalno umestitev v menijsko vrstico prenovljenega spletnega mesta in bolj pregledno lastno podstran.«

Stalno menijsko vrstico pa je dobila tudi poslovna platforma Delov poslovni center (DPC), s čimer  so aktualne teme znotraj posameznih gospodarskih panog, ki jih DPC pokriva, še bolj izpostavljene in uporabnikom na voljo ves čas.

Ob vsem tem je pomembno poudariti, da vsebine platforme delo.si niso brezplačne, saj Delo svoj poslovni model gradi na naročniški prodaji digitalnih vsebin, obenem pa ponuja tudi model prodaje oglasnih rešitev. Z novostmi medijska hiša krepi oba modela in zagotavlja boljšo uporabniško izkušnjo tako uporabnikom kot oglaševalcem oziroma svojim poslovnim partnerjem.

z

Vsebinski marketing v zaupanja vrednem okolju

Delo.si še naprej ponuja standardne formate IAB, vezane na prikazno in video oglaševanje, obenem pa krepi ponudbo rešitev vsebinskega marketinga in bolj nativnih vsebinskih umestitev, kot so advertorial in premium advertorial članki, obogateni z videovsebino. Pri tem poudarjajo, da je osnovni pogoj za vsebinski marketing verodostojnost samega medija in zaupanja vredno vsebinsko okolje, ki jim ga nudi Delo kot medijska znamka. »V zadnjem letu smo okrepili lasten vsebinski studio in naredili veliki odmik od običajnih PR-sporočil, kar pomeni, da naročnikom ponujamo vsebine po njihovem okusu, ki pa so prilagojene bralnim navadam naših uporabnikov. V praksi to pomeni, da nam oglaševalec pošlje izhodišča, mi pa na ključ pripravimo celotno vsebinsko zasnovo. Za to poskrbijo izkušeni tekstopisci in ustvarjalci oglasnih vsebin. Z nadgradnjo vsebinskega studia našim partnerjem ponujamo tudi videoprodukcijo, lahko  v obliki videopodkasta ali v drugi obliki videa, ki ga lahko posnamemo v našem profesionalnem studiu, na lokaciji naročnika ali na poljubnem terenu po želji naročnika. Ta rešitev se v letošnjem letu kaže kot najbolj učinkovita,« razloži Špiranec in nadaljuje: »Za najzahtevnejše uporabnike izdelamo tudi posebno vsebinsko rubriko, ki jo umestimo v menijsko vrstico portala. Na ta način uporabnikom omogočimo enostaven dostop do rubrike, v kateri se nahajajo uredniške vsebine, ki zagotavljajo relevantno in zaupanja vredno vsebinsko okolje, v katerega nato umeščamo tudi oglasne vsebine naročnikov.«

Marašek pri tem poudarja, da naročnikom predajo tudi avtorske pravice za vsebine, kar pomeni, da jih lahko distribuirajo na lastnih medijskih kanalih; produkcijski in kreativni stroški so danes namreč lahko zeli visoki, zato je ta rešitev za oglaševalce precej ekonomična.

Delo.si z oglaševalci prehitel trend podkastov

V okviru oglaševanja na delo.si ponujajo tudi različne formate oglasov v podkastih. »Ena od zanimivih možnosti je umestitev blagovne znamke in promocijsko umeščanje izdelkov. To pomeni, da poslovni partner glede na tematiko dostavi izdelke, ki jih subtilno pozicioniramo v studiu, v katerem snemamo podkast. Kot rečeno, pa ponujamo tudi produkcijo podkasta, v katerem partner pripravi smernice, voditelj podkasta pa jih predstavi primerno za uporabnike delo.si,« še pojasnjuje Marašek.

Razumejo tudi najzahtevnejše oglaševalce

Eden od bolj inovativnih in kompleksnih formatov je Delov poslovni center, ki skozi vsebinske poslovne kampanje že več kot 7 let prepoznava trende v širšem družbeno-gospodarskem okolju in odpira aktualne teme znotraj posameznih gospodarskih panog. Te so po novem še bolj vidne.

»Vsebine ustvarjajo profesionalni in prepoznani novinarji Dela, ki jih odlikujejo verodostojnost, visoka kakovost in široko poznavanje tem. DPC poslovnim partnerjem zagotavlja celostno in učinkovito komunikacijo s ciljnimi skupinami in ponuja najnaprednejše medijske rešitve, ki bodo na novi spletni strani še bolj vidne in osmišljene,« pove Estera Lah Poljak.

Špiranec dodaja: »V sklopu DPC-jevih projektov  se predstavljajo najzahtevnejši poslovni partnerji, katerih vsakoletne celostne kampanje trajajo več mesecev. Poslovni model DPC je usklajen s celotnim marketinško-prodajnim lijakom, saj partnerji v prvi fazi na naši celotni platformi pridejo do okoli 800 tisoč uporabnikov  in preko kakovostnih vsebin predstavljajo in gradijo zaupanje, pozneje pa javnost ozaveščajo preko oglasnih rešitev v tisku in na digitalu. Upam si trditi, da nobena druga medijska hiša na našem trgu ne ponuja tako celostne rešitve.«

Navzkrižna promocija na celotni platformi za večji doseg

Prednost medijske hiše Delo je, da vse vsebinske rešitve promovirajo preko celotnega ekosistema Delovih digitalnih platform, na katerih dosegajo približno 800.000 unikatnih uporabnikov mesečno. Na ta način pa lahko vsebine oglaševalcev uporabniki spremljajo ne glede na to, na katerem portalu so objavljene. »Oglaševalci niso omejeni le na en medij objave, vse vsebinske rešitve nadgrajujemo z anketami in s tem vzpostavljamo dvosmerno komunikacijo z uporabniki. Na podlagi odgovorov uporabnikov snujemo za naročnike naslednjo vsebino, ki je potem še bolj relevantna za naše uporabnike in še bolj vpliva na njihove nakupne navade in nakupno odločitev. Vse to se že danes kaže v nadpovprečno velikem številu ogledov teh vsebin. Prav zato smo se tudi odločili za 7-dnevni terminski zakup, ko je oglaševalec izpostavljen na vseh ravneh spletnega mesta – na vstopni strani v vseh kategorijah, v podkategorijah in na koncu vsakega članka ter v stranski vrstici. Praktično prestrežemo vsakega uporabnika, ki v sedmih dneh obišče naše medije. Po poteku izpostavitve pa objava ostane v arhivu medija v verodostojnem vsebinskem okolju in je dostopna uporabnikom, kar pomeni, da prinaša dolgoročne učinke.«

Delo.si že dolgo časa ni več le spletna novičarska stran, po aktualni prenovi pa je postala celostna medijska platforma, ki uporabnike in oglaševalce ter poslovne partnerje medijske hiše Delo povezuje na še bolj učinkovit način, ne da bi se pri tem izključevali. Bralcu je po besedah Maraška še vedno na voljo kakovostna in verodostojna vsebina s prijaznejšo uporabniško izkušnjo, oglaševalci pa bodo dobili še boljšo in vidnejšo izpostavitev ob vsebinah, ki jim bralci zaupajo.

__

Uporaba umetne inteligence na Delu

V medijski hiši Delo vpeljujejo tehnologijo umetne inteligence kot pomočnika pri več kot desetih procesih v uredništvih, marketingu, trženju in na poslovnem delu. Gre za večletni projekt digitalizacije podjetja, ki bo temeljito preobrazilo in posodobilo njegovo delovanje. Robert Schmitzer, vodja digitalne preobrazbe, razloži: »Pri implementaciji naprednih razvojnih rešitev smo eden od vodilnih medijev ne samo v Sloveniji, ampak tudi v regionalnem merilu. Doseg naših digitalnih platform med drugim širimo na angleško govoreče uporabnike. S prenovljenim portalom delo.si jim bomo v naslednjih mesecih ponudili domače ekskluzivne vsebine, ki zanimajo tudi tujce, a niso dosegljive na drugih medijih. Tu si bo Delo pomagalo z UI, a bo nad prevodi seveda bdelo Delovo uredništvo. Druga novost na ravni hiše je vpeljava enigmatskih vsebin (križanke, kvizi), ki jih prav tako ustvarjamo s pomočjo UI in pomenijo obogatitev naše vsebinske ponudbe tako na uredniškem kot na oglasnem področju.« Pri tem dodaja, da Delo ostaja zavezano visokokakovostnemu novinarstvu: »Prihajamo v čas, ko bo na trgu poplava vsebin, ustvarjenih z GPT-modeli. Novinarska imena oz. medijske vsebine, za katerimi bodo stali kompetentni strokovnjaki, bodo postala premium produkt. Delova ambicija je prevzeti vodilno mesto na trgu na tem področju in privabljati bralce z ekskluzivnimi in unikatnimi vsebinami, ki jih veliki jezikovni modeli ne zmorejo porajati.«

z

Članek je bil izvirno objavljen v tiskani izdaji Marketing magazina (#516).

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji