Desna roka podjetnikom
V Časniku Finance so za poslovne uporabnike uvedli številne novosti. Mednarodna izdaja Financ, podjetniška sekcija, multimedijska knjižnica in strokovni bilteni so v prvi vrsti namenjeni dodajanju vrednosti za obstoječe naročnike.
Gašper Meden
Kot je za MM povedal Jure Gostiša, vodja digitalnega razvoja pri Časniku Finance in vodja podatkov in analitike pri matičnem podjetju Bonnier B2B, so pri uvajanju novosti in nadgradnji ponudbe v največji možni meri sledili že uveljavljenim uspešnim praksam drugih medijev in tudi podjetij zunaj medijske panoge. »Veliko časa in energije namenimo spremljanju, kaj delajo drugi, in predvsem poskušamo razumeti, zakaj to delajo. Pri novostih, ki smo jih vpeljali junija in jih bomo še nadgrajevali med poletjem in pozneje, smo se največ zgledovali po sestrskem mediju Børsen, ki je, tako kot Časnik Finance, del švedske skupine Bonnier. Tam smo uspešno nadgradnjo ponudbe izvedli v lanskem letu,« pojasnjuje.
Sklop Desna roka plod domačega znanja
Poleg oblikovanja novih paketov so po vzoru Børsena v sodelovanju z Bloombergom naročnikom ponudili Finance International, ki je pravzaprav nov medij v angleščini. »Pri orodju za podarjanje člankov, kjer lahko naročnik mesečno podari dostop do 10 člankov nenaročniku, ter pri »podatkovni strani«, ki jo bomo predstavili poleti, smo se – kot že nekajkrat prej – zgledovali po The Financial Times, s katerim prav tako redno sodelujemo, s podjetjem smo tudi povezani preko nadzornega sveta,« je pojasnil Gostiša.
Osrednja novost in največja dodana vrednost za stranke je po njihovem mnenju sklop nasvetnih vsebin in pomočnik podjetnikom pod skupnim imenom Desna roka. »Tu sta ideja in zasnova nastali pri nas na podlagi naših izkušenj in odzivov strank ter izhajata neposredno iz našega poslanstva in vizije »pomagati podjetnikom, menedžerjem, strokovnjakom …, s pravimi informacijami, znanjem, povezavami biti njihova desna roka«. Predvidevamo, da bomo koncept, ki se bo stalno nadgrajeval, v prihodnjih letih vpeljevali tudi v sestrskih podjetjih po Evropi,« pravi Gostiša.
Z novimi vsebinami ciljajo še bolj nišno kot do zdaj
Na vprašanje, katere vsebine bodo po njihovih napovedih slovenski bralci najbolje sprejeli, Gostiša odgovarja, da mediji, še posebej digitalni, sodijo med izdelke, kjer ni mogoče govoriti o univerzalni stranki. »V dobi časopisov in linearne televizije je še veljalo oziroma sta tako narekovala platforma in distribucija, da »one size fits all«, kar lahko prevedemo kot »enak izdelek za vsakogar«. Danes pa to vsekakor ne velja več, stranke imajo individualne potrebe in tako jih je potrebno tudi obravnavati, v najboljšem primeru jih lahko razvrstiš v segmente,« je povedal. Z novimi vsebinami in storitvami tako ne ciljajo široko, ampak še bolj nišno kot do zdaj.
»Nove storitve in vsebinski sklopi, kot so Internetvjuji (webinarji), strokovni bilteni (daljše, analitične vsebine), baza znanja Wiki in svetovanje Desne roke, bodo imeli za začetek morda le po nekaj 100 uporabnikov in s tem bomo zadovoljni. Tu želimo obrniti »časopisno logiko«, da moramo vsak dan ponuditi čim več strankam nekaj novega. Če bomo posameznemu podjetniku z našim nasvetom pomagali pri uspešnejšem poslovanju le enkrat letno, bomo v večini primerov več kot upravičili letno naročnino in si zagotovili zvestobo stranke,« je prepričan.
Ob tem poudarja, da to ne zmanjšuje pomembnosti in privlačnosti obstoječe ponudbe Financ – ažurnih dnevnih novic, analiz ter komentarjev v digitalni ali tiskani obliki. »Ko že omenjam tisk: ena od novosti je tudi vpeljava novih paketov, Poslovni (z vsemi predstavljenimi novostmi) in Osebni, v obeh pa je možnost dostave dnevnega časopisa Finance ali petkove revije Finance Manager povsem opcijska. Stranke se torej ne bodo več naročale na tiskan časopis ali digitalno izdajo, ampak bodo izbirale, ali želijo dostavo tiskovin ali ne.«
Pomembno je ostati dovzeten na odzive strank
Posebnih fokusnih skupin niso izvajali, kar pa po besedah Gostiše ne pomeni, da so novosti pripravili »na pamet«. Poleg uporabe izkušenj iz tujine so uporabili bazo odzivov in pobud strank, ki jih zbirajo preko različnih kanalov, med drugim NPS, net promoter score, izhodne intervjuje ob odpovedih naročnine in odzive ob telefonski prodaji. »Izrednega pomena je, da ostanemo fleksibilni in dovzetni za odzive strank. Tokratna vpeljava storitev z višjo dodano vrednostjo ni končna postaja, ampak šele začetna. V ponudbo bomo dodajali nove storitve in jih brez večjih zadržkov in zaljubljenosti v ideje tudi ukinjali, če se bo izkazalo, da ne najdejo uporabnikov,« trdi.
Pri tem še dodaja, da namen večine novosti v prvi vrsti ni v privabljanju novih naročnikov, ampak v višanju dodane vrednosti za obstoječe naročnike. »Finance imajo trenutno več kot 15 tisoč naročnikov, največ, odkar izhajajo. Za nas je ključnega pomena, da so te stranke zadovoljne, zveste, pripravljene tudi na nadgradnjo sodelovanja. Zato se moramo v največji meri posvetiti njim in njihovim potrebam. Seveda pa s širjenjem in izboljševanjem ponudbe privabiš in prepričaš tudi nove stranke, tako da kljub rekordnemu številu naročnikov na Finance vidimo še veliko prostora za rast,« še dodaja.