Destinacija Maribor - Pohorje z novo kolektivno blagovno znamko
Z namenom združiti najboljše lokalne ponudnike je Zavod za turizem Maribor v sodelovanju z agencijo Aritmija predstavil novo celostno grafično podobo in ime blagovne znamke ter vzpostavil komunikacijsko platformo »Naše najboljše«.
Gašper Meden
VisitMaribor.si
Ime, ki ponazarja štajersko gostoljubje
S projektom in sistemom certificiranja »Naše najboljše« si pobudniki prizadevajo za visoko in celovito kakovost gastronomske in z njo povezane ponudbe. Kot je za MM povedal Goran Radinović, kreativni direktor v Aritmiji, so pri izbiri imena izhajali iz »avtentične izkušnje«, ki izraža vrednote osebnega, pristnega, lokalnega in trajnostnega. »Ponazarja štajersko gostoljubje, ki bo tako odslej poosebljeno v enotnih embalažah, logotipih in certifikatih lokalnih izdelkov pod imenom »Naše najboljše«,« pojasnjuje.
Zemljevid z zapisi okolišev vključuje tudi posebnost - svečinsko srce.
Grafična podoba temelji na vijolični barvi
Celostna grafična podoba temelji na vijolični barvi, s ciljem na »sodoben in eleganten način« prikazati staro trto ter pokrajino območja Maribor – Pohorje. V logotipu se po pojasnilu agencije skriva »stilizirana« podoba lista najstarejše trte, celostna grafična podoba pa je v »stiliziranem, sodobno zasnovanem zemljevidu« v vijoličnih barvah in prikazuje pokrajino Maribora z Dravsko dolino in Dravskim poljem, hribe Kozjaka in Pohorja ter pokrajino Slovenskih goric z »vinskim srčkom«.
Primer embalaže
Najboljše, kar premorejo lokalni ponudniki
Z znamko »Naše najboljše« bodo označevali izdelke višje kakovosti ter njihov lokalni izvor. Vzpostavljen sistem kolektivne blagovne znamke »Naše najboljše« sicer sledi modelu »Izvorno slovensko«, po katerem je bilo v zadnjih osmih letih oblikovanih več kolektivnih blagovnih znamk v Sloveniji. Med drugim so to Bohinjsko, Okusi Rogle, Dobrote Dolenjske in Srce Slovenije.
»Želimo, da bi se z vrednoto gostoljubja, ki je zapisana v znamki, poistovetili ponudniki z izdelki in storitvami. Z novo znamko želimo, da bo prav vsak pridelovalec, gostinec, kuhar ali rokodelec ponudil najboljše, kar premore,« pojasnjuje Radinović. Pri projektu so po navedbah sogovornika sodelovali strokovnjaki iz področij turizma, gastronomije, kmetijstva in marketinga. »K snovanju so bili povabljeni tudi predstavniki ponudnikov, ki so svojimi usmeritvami pripomogli k razvoju blagovne znamke.«
Sogovornik poudarja, da bodo v prvi fazi s strokovnimi delavnicami izobraževali ponudnike, kjer bodo izvedli analizo trenutnega stanja in izdelali načrt za izboljšanje tržnega nastopa, vključno s celostno podobo in embalažo. Dostop do kolektivne blagovne znamke bodo imeli zgolj ponudniki, ki bodo izbrani na podlagi jasno definiranih meril, ki ji bo na javnih natečajih izbirala zunanja neodvisna strokovna komisija. »Regija bo tako dobila register najboljše ponudbe, potrošniki pa vpogled in olajšano izbiro lokalnih kakovostnih izdelkov in storitev,« pojasnjuje Radinović.
V drugi fazi, ki jo predvidevajo za drugo in tretje leto vzpostavljanja sistema, bodo ocenjeni nastanitveni obrati, gastronomske prireditve in vodena doživetja pri ponudniku.
Sodelujoči pri projektu:
Predstavniki naročnika: Doris Urbančič Windisch in Vesna Horvat (Zavod za turizem)
Vodenje projekta: Vesna Horvat (Zavod za turizem)
Kreativni direktor: Goran Radinović (Aritmija)
Umetniško vodenje: Nina Hojnik in Goran Radinović (Aritmija)
Grafično oblikovanje: Nina Hojnik (Aritmija)
Strateško svetovanje: Dr. Tanja Lešnik Štuhec (ProVital)
Svetovanje: Dr. Jana Vilman