Deželak junak: Dobrodelna akcija kot priložnost za krepitev znamke
Od 31. maja do 9. junija 2023 bo Miha Deželak že devetič na poti po Sloveniji v okviru akcije »Deželak junak«, za katero pri Radiu 1 pravijo, da je ena od tistih, s katerimi močno krepijo svojo znamko.
»Velik del znamke Radia 1 je prav družbena odgovornost, kjer tudi v praksi uresničujemo naš slogan 'Preprosto blizu'. Dobrodelnost se nam zdi pomembna predvsem zato, da javnosti pokažemo, da nismo le 'najbolj zabaven radio v Sloveniji', ampak trajnostno naravnana blagovna znamka, ki ji je mar za razmere v družbi in okolju, v katerem živimo,« pravijo.
Skozi leta so oblikovali tudi trdno partnersko ekipo treh podjetij, ki verjamejo v dobro, verjamejo v projekt in so tudi sama trajnostno naravnana. To so AMZS, ki skrbi za varnost akcije v cestnem prometu, Zavarovalnica Triglav, ki poskrbi za varnost ekipe, in Decathlon, ki poskrbi, da je ekipa dobro opremljena za vse napore. »Vsakemu od partnerjev je skrbno in enakomerno odmerjena izpostavljenost, ker je tudi sam vložek v akcijo enak za vse. Sama akcija 'Deželak junak' je izvedbeno zelo draga in prav z vložki naših partnerjev zagotovimo, da gredo zbrana sredstva v prave roke,« so pri Radiu 1 povedali za MM.
Med desetimi najboljšimi na svetu
Kot dodajajo, se pri projektu (kljub temu, da osnova ostaja enaka) vsako leto trudijo biti drugačni in inovativni. To so opazili tudi na letošnji največji radijski konferenci Radiodays Europe v Pragi, kjer so jih izpostavili kot eno of desetih najboljših radijskih promocij na svetu. »Del programa konference je namreč predavanje, na katerem irski kolega Niall Power izbere deset primerov dobrih praks z vsega sveta in jih predstavi pred velikim občinstvom. Povsem nepričakovano je bila med desetimi primeri najboljših radijskih akcij letos izpostavljena tudi naša. Izpostavitev nas je resnično presenetila, ker pri tem ne gre za tekmovanje, kjer bi se prijavili in predstavili akcijo, ampak so akcijo opazili sami in jo izbrali med najboljše, pri čemer imajo predvsem zaradi jezika običajno prednost angleško govoreče postaje. Vse skupaj je Niall pospremil z besedami: 'S poslušalci jim je uspelo zbrati skoraj milijon evrov, kar je skoraj svetovni rekord, če vzamemo v obzir dejstvo, da ima Slovenija 'le' dva milijona prebivalcev.' To nam je bilo zares v čast.«
Ključna je pripadnost zaposlenih
Andrej Vodušek, programski direktor Radia 1, pravi, da ga pogosto vprašajo, kako jim je uspelo ustvariti tako prepoznavno akcijo. Njegov odgovor je: predvsem s pripadnostjo vseh zaposlenih v podjetju, ki živijo in dihajo skupaj z akcijo. »In ko so to začutili tudi poslušalci, je bil uspeh akcije zagotovljen. Zame osebno je eden od najboljših trenutkov zaključna prireditev na Debelem rtiču, ki se je udeležijo sodelavci iz vseh oddelkov in kjer skupaj potočimo solze sreče ob razkritju zbranega zneska. Ta povezanost nam nato pomaga tudi pri našem vsakdanjem delu in pri ustvarjanju vrhunskega radijskega proizvoda, Radia 1,« pravi.
»Z marketinškega vidika teh akcij ne izvajamo zaradi zaslužka«
Barbara Pirnat, direktorica trženja pri Radiu 1, dodaja, da dobrodelne akcije, še posebej, ko gre za dobrobit otrok, z marketinškega vidika zahtevajo rahločuten pristop in tudi dobršno mero kritične distance. »Z marketinškega vidika teh akcij ne izvajamo zaradi zaslužka. Tega pri dobrodelnih akcijah sploh ni. Vsekakor pa nam takšne akcije pomagajo stkati še trdnejše vezi z našimi partnerji. Zmagovalna kombinacija pa je, ko na strani naročnika in partnerja vzamemo akcijo 'za svojo'. Največji uspeh sta sreča in hvaležnost, teh pa se s preprostimi tržnimi kazalniki nikoli ne da izmeriti, lahko pa se ju občuti,« je prepričana.