Creatim
Aktualno

Dostopnost – standard prihodnosti

»Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije na svetu živi več kot milijarda ljudi s takšnimi ali drugačnimi oviranostmi. Tudi ti ljudje si želijo uporabljati internet,« ugotavljajo v Creatimu.

Dodajajo, da dostopna spletna stran osebam z oviranostmi ponuja alternativne možnosti dostopa do informacij na spletni strani. »Nobenega opravičila ni, da jim kot sodobna, vključujoča družba tega ne omogočimo, saj so vse njihove težave tehnično rešljive, vsaj na internetu,« so prepričani.

Obstajajo namreč programske rešitve, kot je na primer bralnik zaslona, ki slabovidni osebi spletno stran preprosto prebere. Sodobni brskalniki že podpirajo tovrstne rešitve. Težava je bolj v spletnih straneh, ki niso zasnovane tako, da bi znale te možnosti tudi izkoristiti.

Naložba v digitalno dostopnost prinaša številne koristi

Med njimi so:

  • večji doseg: z dostopnostjo boste povečali bazo kupcev in dosegli tudi osebe, ki morda ne morejo dostopati do vaših vsebin ali opravljati nakupov v spletni trgovini.
  • boljši SEO: funkcije dostopnosti, kot so nadomestno besedilo za slike in ustrezno strukturirana vsebina, izboljšajo organsko iskalno uvrstitev, kar vodi do večjega prometa.
  • izboljšana uporabniška izkušnja: načela dostopnega oblikovanja se pogosto ujemajo z dobrimi praksami uporabniške izkušnje.
  • ugled blagovne znamke in zvestoba: uporabniki bodo bolj verjetno podprli podjetja in organizacije, ki dajejo prednost dostopnosti, kar povečuje ugled blagovne znamke in zvestobo strank.
  • skladnost z zakonodajo: 28. junija 2025 prihaja v veljavo EU accessibility act 2025, s katerim bo dostopnost zakonsko obvezna tudi za nekatera zasebna podjetja, kot so banke, zavarovalnice in spletne trgovine.

Zakaj Creatim?

V Creatimu verjamejo, da smisel interneta ni tehnologija, ampak ljudje. Zato dostopnost razumejo kot svoje poslanstvo. Sodelujejo z zavodom za digitalno dostopnost – A11Y, ki je v Sloveniji referenčna organizacija na tem področju. »Cilj je, da svojim naročnikom ponudimo celoten spekter storitev dostopnosti, od analize obstoječega stanja, načrtovanja, svetovanja in tehničnega razvoja. Zavezanost k dostopnosti je Creatimov prispevek h gradnji sodobne, vključujoče družbe,« še povejo.

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji