Diskro
Aktualno

Državna agencija diskriminirala ženske?

Oglas javne agencije Spirit, v katerem predstavljajo Slovenijo kot zeleno, kreativno in pametno državo, je precej razburil javnost. Ženske so v oglasu namreč na drugem tiru.

V oglasu »Green. Creative. Smart.« spremljamo tujega poslovneža, ki spoznava Slovenijo in ugotavlja, da je sicer majhna, njeni dosežki pa so veliki. Slovenci smo prikazani kot ekološko ozaveščeni, inovativni in kreativni. V spotu pohvalijo našo proizvodnjo športne opreme, dosežke v avtomobilski industriji in farmaciji. Ob naštevanju dosežkov lahko vidimo uspešne (moške) inženirje in znanstvenike, v treh minutah pa vidimo le dve ženski – eno, ki protagonistu oglasa poda rdeč paradižnik, in eno v vlogi mame. 

»Da, dejansko so v skoraj 3-minutni videopredstavitvi prikazali žensko za pičlih 6 sekund in jo predstavili kot – kmetico. Vau, Spirit Slovenia. Verjetno ste prav ponosni na svoj izdelek, katerega ste verjetno precej drago plačali!« je oglas komentiral Roni Kordiš.

Z agencije Spirit so nam na vprašanja, povezana z oglasom, odgovorili, da pripravljajo sporočilo za medije, ki ga bodo v kratkem poslali vsem medijem, mi pa smo za mnenje povprašali tudi dva slovenska kreativca. 

»Tudi sam sem bil ob ogledu promocijskega filma neprijetno presenečen. Trdno sem prepričan, da je vključenost žensk v vse aspekte družbenega življenja, od gospodarstva, znanosti in umetnosti do političnega odločanja, ključna za napredek družbe kot celote. To dejstvo potrjujejo tudi obširne sociološke raziskave, ki razkrivajo jasno povezavo med stopnjo emancipacije žensk in družbenim blagostanjem. Promocijski film me zato ni toliko razjezil, kot me je razočaral. Želeli smo se predstaviti kot napredna, v prihodnost usmerjena družba priložnosti, a vse kaže, da smo z mislimi prej v devetnajstem kot v enaindvajsetem stoletju,« je ob ogledu spota povedal Janez Rakušček, izvršni kreativni direktor v agenciji Luna\TBWA. 

Kreativni direktor Drago Mlakar pa pravi, da bo oglas, ki naj bi predstavljal vse nas, vedno sporen: »Običajno si tisti, ki se prepoznajo v njem, rečejo, to smo mi. Tisti, ki se ne, pa se vprašajo, kje je Maribor. Treba je sprejeti dejstvo, da pojem »mi vsi« ne predstavlja vsakega od nas in da ta oglas ne predstavlja Slovenije, Slovenk in Slovencev, ampak predvsem priložnosti, ki jih Slovenjia z vsemi svojimi prebivalci ponuja tujim investitorjem. Sam oglas ima tri osrednje akterje in dobro gospo z jabolki, ki so v našem primeru paradižniki – kaj bo ta gospod s tem paradižnikom??? V njem nastopajo lep tuj investitor, glavo manjši uslužen voznik in pa uglajen visok slovenski podjetnik ter kopica akterjev, ki opravljajo svoje delo – med njimi je nekaj moških in nekaj žensk, kar bi si želel, je, da bi ortodonta odigral nekdo – moški ali ženska z lepšo roko. Če se vrnem na spor jabolko/paradižnik: ali bi lahko koga od glavnih treh akterjev zamenjali z žensko? Kdo je tuji podjetnik, ni pomembno, uslužni glavo manjši šofer bi lahko bil šoferka, ampak mislim, da to ne bi rešilo našega problema. Ostane nam torej starejši samozavestni simpatični gospod, ki pooseblja slovensko podjetništvo, kreativnost, šarm in pamet. On bi lahko bil ženska. Uspešna, samozavestna in pametna podjetnica in oglas ne bi bil nič slabši. Ne morem reči, da je oglas dober; če se motim, bo pokazal čas in vsi simpatični možati investitorji, ki jih bo ali ne bo pripeljal v Slovenijo. Lahko pa rečem, da bi lahko bil vsaj v reprezentativnem pogledu boljši. Pa še to, kje je Maribor?« 

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji