adidas
Aktualno

Eksplicitna golota prispevala k prepovedi Adidasovega oglasa

Oglase, ki promovirajo novo linijo športnih nedrčkov, so v Veliki Britaniji zaradi eksplicitnih fotografij golote prepovedali. To so naredili zaradi zaščite otrok pred neprimerno vsebino in zaščite žensk, ki naj bi jih nov oglas predstavljal kot objekte.

Britanski organ za oglaševalske standarde (Advertising Standards Authority, ASA) je presojal dva oglasa na zunanjih plakatnih površinah in tvit, ki vključujejo fotogalerijo golih prsi različnih oblik, barv in velikosti. Del prsi je sicer prekrit, a očitno premalo.

ASA je prejela kar 24 pritožb, veliko pa se je o tem, ali so oglasi seksistični in objektivizirajo ženske, razpravljalo tudi v medijih in na družbenih omrežjih.

V podjetju Adidas se s prepovedjo ne strinjajo, trdijo namreč, da so slike prsi v oglasih prikaz raznolikosti teles in da s tem ne škodujejo otrokom ali žalijo žensk. »Oglasi so namenjeni promociji nove, razširjene ponudbe športnih nedrčkov – ženske imajo prsi vseh oblik in velikosti, športni modrček po meri pa ima velik vpliv na izvedbo fizičnih aktivnosti,« razložijo. »Preoblikovali smo naš celoten izdelčni portfelj, ki zdaj poskrbi za več različnih teles in treningov kot kdaj koli prej. Kreativna rešitev je bila zasnovana tako, da pokaže, kako raznolike so prsi, ter poudarja pomen prilagojene in pravilne podpore.«​

Ali oglas predstavlja ženske kot objekt?

Oglasi naj bi objektivizirali ženske. ASA je zapisala, da je oglas podobo žensk zminimaliziral na njihove prsi – ženska je torej le to, kar so njene prsi. Poleg tega je Adidas po njihovem mnenju s kreativno rešitvijo ponujal brezplačno goloto.

V odgovoru na te pritožbe je Adidas zapisal, da to ne drži. Odločitev za obrezovanje fotografij modelov tako, da njihovi obrazi niso prikazani, je namreč povezana z anonimnostjo, pri čemer so dodali, da so bile slike objavljene s soglasjem prikazanih žensk.

Ali oglas škoduje otrokom?

Drugi ugovor pritožbe se je nanašal na oškodovanje otrok, ki bi lahko zelo verjetno videli oglase s sporno vsebino. Iz Adidasa so na ta del pritožbe odgovorili, da so se tega zavedali in zato tiskanih oglasov niso postavili nikamor v bližini šol, cerkvenih objektov, športnih klubov ipd. Zapisali so tudi, da golota v njihovih oglasih ni škodljiva za otroke, saj prikazuje in časti raznolikost teles in ni seksualna.

Grenak konec

Kljub temu, da se je na stran Adidasa postavil tudi Odbor za oglaševalsko prakso (CAP), je ASA ugovore Adidasa zavrnila in vse slike obravnavala kot eksplicitno goloto. Glavni poudarek kreativnih rešitev je bil namreč po njeni presoji na prsih in ne na športnih nedrčkih, zato oglasi niso primerni, prav tako pa tiskani oglasi niso primeren format komuniciranja, saj je ciljno občinstvo težje definirano. Oglas na Twitterju je sicer lažje nadzorovan in manj dostopen otrokom, vseeno pa  lahko povzroči razžalitev. Noben od treh oglasov se tako ne sme več pojavljati v javnosti.

adidas

Intervju

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Naši avtorji