elan red dot
Aktualno

Elanove smuči prejele najvišjo nagrado Red Dot

Elanove zložljive smuči Voyager so na tekmovanju Red Dot za produktno oblikovanje dobile najvišje priznanje, t. i. Red Dot Best of the Best. Kot pravijo, so vsake nagrade veseli, zlasti pa takšne, ki jo prejmeš za še nikdar videno inovacijo.

O smučeh Voyager, za katere v Elanu pravijo, da spreminjajo prihodnost smučanja, smo že pisali, njihova glavna odlika pa je, da olajšajo dostop do belih strmin, saj so enostavne in lahke za transport. Glavna oblikovalska vodila pri snovanju izdelka so bile funkcionalnost, intuicija in trajnostna kakovost. »Dizajn smuči temelji na uporabnosti in intuitivnosti. Zložljiva funkcionalnost, kakršne v svetu smučanja še ni bilo, je pomemben del tega konteksta. Zlaganje namreč omogoča poseben mehanizem, ki ga ne sneg ne led nikoli ne zmotita. Sestavni deli so zasnovani tako, da omogočajo dolgoletno uporabo in tako rekoč neskončno število ponovitev. Navdih za nekatere oblikovalske elemente smo dobili tudi v aeronavtični ikonografiji,« je za MM povedala Melanja Korošec, direktorica blagovne znamke Elan, ki pravi, da jih veseli, da so so inovacijo prepoznale mednarodne neodvisne institucije in ji že podelile najvišja priznanja.

Ekipni projekt

Elanova razvojna ekipa je smuči izpopolnjevala nekaj let, saj so želeli zagotoviti raven odličnosti, ki že vsa leta odlikuje njihove izdelke. Kot pravijo, je šlo za ekipni projekt, ki je lahko uspel le s trdnim sodelovanjem med vsemi strokovnimi službami znotraj podjetja. Zelo uspešno je bilo tudi sodelovanje z drugimi zunanjimi partnerji – za smuči Voyager so namreč razvili popolnoma nove materiale, ki se do danes v smučeh niso pojavljali, kar je bil tudi svojevrsten tehnični zalogaj.

Zunanjo pomoč so poiskali tudi pri dolgoletnem partnerju Elana, Gigodesignu. »Gigodesign je k oblikovanju izdelka pristopil najprej posredno, saj smo ga zasnovali na podlagi analize Elanovega korporativnega genskega zapisa – slednjega smo skupaj na podlagi orodja Business Genome dekodirali že leto poprej. Danes jasno vemo, kako se vrednote znamke doživljajo na vseh področjih delovanja, tudi na izdelkih, in smuči Voyager zelo dobro predstavljajo naše vrednote. Ekipa Gigodesigna je nato smučko opremila s produktnimi grafikami, da je že tako edinstven izdelek postal še bolj privlačen in prepoznaven,« pravijo.

Z agencijo Gigodesign sodelujejo že 16 let, tudi prva oblikovalska rdeča pika, ki jo je Elan prejel leta 2007,  je plod skupnega sodelovanja. Sledilo mu je še devet skupnih osvojenih nagrad Red Dot. »Poznavanje blagovne znamke, interne dinamike razvoja izdelkov in svetovnih trendov je v specifičnih industrijah, kot je smučarska, ključno. Pri velikih projektih je zato naše sodelovanje zaradi njihovega vrhunskega znanja oblikovanja že nekakšna utečena praksa, ki se vedno izkaže za pravo in uspešno,« so prepričani v Elanu.

Dodajajo, da je vsaka nagrada zanje potrditev, da so na pravi poti: »Kljub temu, da je Elan za svoje izdelke v zadnjem desetletju prejel več kot 300 mednarodnih nagrad, nista ponos in veselje ob vsaki dodatni nič manjša. Še posebej, če trgu predstaviš še nikdar videno inovacijo, ki spreminja svet, zanjo pa prejmeš potrditve na  najvišji ravni. Ne smemo pozabiti niti, da je uspeh obenem odraz jasno zastavljene strategije blagovne znamke in navsezadnje, da je za razvoj izdelka zaslužnih še veliko ljudi, ki so na različnih ravneh nepogrešljivi.«

elan voyager4

»Recept za razvoj odličnega izdelka je zelo preprost«

Matevž Medja, soustanovitelj in oblikovalski direktor v Gigodesignu, pravi, da je »recept« za razvoj odličnega izdelka zelo preprost, a se ga posluži le malokatero podjetje. »Tehnološka inovacija mora predstavljati jasno prednost za uporabnika in ustvariti toliko vrednosti, da ga prepriča v nakup. Industrijsko oblikovanje mora inovacijo prevesti v uporabno in estetsko obliko, produktna grafika izdelek naredi privlačen in razumljiv za uporabo, znamčenje pa izdelek pozicionira v odnosu tako do kupca, ki mu je namenjen, kot do korporativnega genskega zapisa znamke. Preprost in jasen postopek, ki pa za uspešno izvedbo zahteva vestno disciplino in kompetentnost,« pravi.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji