Generacija Z proti milenijcem: najljubše znamke in odstopanja
Kje so razhodi v naklonjenosti do blagovnih znamk med generacijo Z in milenijci? Nove raziskave kažejo, da so razlike večje, kot je videti na prvi pogled.
Kaja Kovič
Odrasli pripadniki generacije Z, rojeni med letoma 1997 in 2004, ter milenijci, rojeni med letoma 1981 in 1996, imajo na prvi pogled tako kot predhodne stične generacije veliko skupnega. Nova raziskava analitično-svetovalne družbe Morning Consult iz ZDA pa je pokazala, da so odstopanja večja, kot so predvidevali do zdaj. Kultura in tehnologija sta se v obdobju po letu 1980 tako hitro spreminjali, da imajo polnoletni »gen-Z-jevci« in milenijci manj skupnih točk kot pretekle stične generacije, ki so sočasno izkušale več modnih in drugih trendov .
Pri Morning Consultu so med začetkom maja in koncem avgusta anketirali polnoletne Američane in ugotovili, da je pripadnikoma obeh generacij všeč veliko istih blagovnih znamk. Med njimi so YouTube, Google, Netflix in Amazon, pa tudi M&M’s, za katero se predvideva, da je med mlajšimi priljubljena predvsem zaradi novosti, ki so jo predstavili pred kratkim; to je novi vijolični arašidov čokoladni bonbonček, ki slavi sprejemanje in različnost.
10 najbolj priljubljenih blagovnih znamk generacije Z:
Morning Consult je analitično opredelil tudi razlike v naklonjenosti do znamk med generacijo Z in milenjci in prišel do še bolj zanimivih rezultatov. Spodnja razpredelnica prikazuje blagovne znamke z največjo razliko v naklonjenosti med generacijo Z in milenijci. Na njej najdemo znamke, kot so Discord, TikTok in Crocs. Do te razlike je po vsej verjetnosti prišlo zaradi prenovljenega marketinga teh znamk v zadnjih letih. Crocs je bil še pred nekaj leti označen za najgrše obuvalo na svetu, pozneje pa so v podjetju izvedli nekaj zelo zanimivih marketinških akcij in sklenili sodelovanje s pomembnimi blagovnimi znamkami, ki veljajo za izjemno priljubljene. Ena od njih je tudi KFC.