glami
Aktualno

Glami: Umetna inteligenca in trajnostna moda

Modni iskalnik GLAMI želi postati prva izbira slovenskih potrošnikov za modno nakupovanje, in tako so v aprilu, mesecu posvečenemu etičnim odločitvam in trajnostni modni industriji, vzpostavili osveščevalni projekt o etičnem modnem nakupovanju.

GLAMI od leta 2013 na enem mestu združuje na tisoče blagovnih znamk ter tako pomaga spletnim prodajalnam doseči nove kupce. Na globalnem nivoju sodeluje z več kot 3.500 spletnimi prodajalnami in kupcem v več kot 17 državah ponuja preko 11 milijonov modnih izdelkov ter 25.000 različnih blagovnih znamk z vseh koncev sveta. GLAMI je mesec april posvetil trajnostni modi in nasvetom, ki jih lahko vsak posameznik uporabi pri sprejemanju bolj etičnih odločitev, ko gre za modno nakupovanje. Poleg tega so v člankih na blogu GLAMI pisali o trajnostnih materialih, etičnih lokalnih blagovnih znamkah in o tem, kako ustvariti pametno garderobo.

Raziskava o trajnostni modi

Raziskava, ki jo je aprila izvedel GLAMI, je pokazala, da trend trajnosti v modi precej vpliva na nakupne odločitve oblačil ali čevljev - 60 odstotkov jih je odgovorilo pritrdilno. Vseeno pa jih (23 %) ne ve natančno, kako opredeliti izraz trajnostna moda. Tiste anketirance, ki so odgovorili, da poznajo pomen trajnostne mode, so prosili, da poimenujejo kakšno izmed trajnostnih blagovnih znamk. Mnogi med njimi so našteli nove, prihajajoče ali že »uveljavljene trajnostne blagovne znamke«, kot so Patagonia, Mila Vert in Veja. Ko so morali anketiranci navesti tudi najpomembenjše 3 kriterije, ki jih mora izdelek izpolnjevati, da se šteje za trajnostnega, so največkrat odgovorili, da so izdelki trajnostni, če so izdelani po postopku, ki ni škodljiv za zrak, vodo, zemljo in če so dobre kakovosti, tako da bodo dolgo služili svojemu namenu.

Nad negativnimi vplivi mode na okolje z zakonodajo

Sodobne modne smernice se nenehno spreminjajo in številni ljubitelji mode skačejo iz trenda v trend, da bi ostali v trendu. Modna industrija negativno vpliva na okolje. Tega se vse bolj zaveda tudi industrija sama in aktivno išče rešitve za ta izziv. Nedavno je celo Evropska unija predlagala novo strategijo v prid bolj trajnostnim procesom za modni sektor. Cilj pobude je spodbuditi modni trg za trajnostno izdelane tekstilije ter preprečiti zlorabe posameznih podjetij, ki potrošnike zavajajo z napačnimi trditvami ali t.i. zelenim zavajanjem. Po novih predlogih, o katerih bosta zdaj razpravljala še Svet EU in Evropski parlament, morajo biti oblačila, pa tudi ostali izdelki, kot so pohištvo in pametni telefoni, ki se prodajajo v Evropi, dolgotrajnejši in enostavnejši za popravilo. Potrošniki bodo dobili tudi več informacij o tem, kako ponovno uporabiti, popraviti in reciklirati svoja oblačila.

Kako sprejmati bolj etične odločitve, ko gre za modo?

Kupujte oblačila iz recikliranih materialov. Velik odstotek proizvedenih oblačil je sestavljen iz sintetičnih vlaken, vključno z elastinom, najlonom in akrilom. Poliester je zaradi svoje edinstvene vzdržljivosti in vsestranskosti v celotni proizvodnji vlaken najpogosteje uporabljen. Ker ima lahko sintetika dolgoročno negativen vpliv na okolje, če tam ostane dlje časa, se številne blagovne znamke poslužujejo recikliranih različic sintetičnih vlaken.

Dajte prednost oblačilom iz naravnih materialov. Nekatere rastlinske vrste, ki jih tekstilna industrija uporablja v proizvodnji, med gojenjem ne zahtevajo obdelave s pesticidi ali herbicidi, niti ostre kemične obdelave med predelavo. Takšni so denimo ekološki bombaž, industrijska konoplja ali bambus.

Nakupujte pametno. Ste med tistimi, ki imajo natrpane omare in se kljub temu vedno pritožujejo, da nimajo kaj obleči? Morda je razlog v tem, da kupujete kose, ki so priljubljeni le eno sezono. Namesto tega svojo garderobo raje napolnite s klasičnimi kosi, ki bodo aktualni dlje časa, in ki jih boste lahko kombinirali v več različnih priložnostih, bodisi v službi ali zasebno. Na GLAMI predlagajo nakup večnih kosov, kot so črni blazer, mala črna oblekica, klasična srajca.

Intervju

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Naši avtorji