Goran Dragić za MM: »Želim si, da si me zapomnite kot …«
Bliža se veliki spektakel v Stožicah I Feel Slovenia Night of a Dragon, ki se ga bodo udeležili številni svetovni košarkarkarski zvezdniki. Dogodek je seveda zanimiv tudi z marketinškega vidika.
Kaja Kovič
»Zavidljiva kariera z neskončno dolgim seznamom uspehov si zasluži veličastno sklepno dejanje,« zapišeta organizatorja dogodka, podjetje Spontanzo pod vodstvom Mateja Avanza in Fundacija Gorana Dragića. Slovenski košarkarski as bo v družbi sopotnikov na karierni poti (od koseškega asfalta do tekme vseh zvezd in finala lige NBA) zaigral zadnjo tekmo v karieri. Ker pa Gogija slovenska javnost pozna tudi po odmevnih humanitarnih akcijah, bo na dvodnevnem spektaklu dobrodelnost prav tako pomembna kot sama košarka. Izkupiček dogodka bo namreč namenjen programu Olimpijskega komiteja Slovenije in Zveze prijateljev mladine Moste-Polje Botrstvo v športu ter Fundaciji Goran Dragić. Matej Avanzo, direktor podjetja Spontanzo, poudarja, da želi Goran Dragić pomagati mladim košarkarjem tako, kot je njemu pomagal njegov idol, danes pa družinski prijatelj Rašo Nesterović. »Goran je iskren in pripravljen vlagati v depriviligirane skupine, v mlade, zato sem prepričan, da ne on ne dogodek resnočno ne bosta šla kar tako v pozabo in da bosta skupaj naredila še marsikaj 'odštekanega',« je Avanzon povedal za MM.
Humanitarni gala dogodek bo na sporedu v petek, 23. avgusta, košarkarski spektakel pa v soboto, 24. avgusta 2024. Spomnimo, vstopnice za sobotno tekmo so pošle v desetih minutah. Na košarkarski parket bodo stopili svetovno znani košarkarji, kot so Nikola Jokić, Luka Dončić, Vlatko Čančar, Dirk Nowitzki, Steve Nash in drugi.
Gogi za MM: »Iz Kosez do najboljših na svetu«
Gorana Dragića smo vprašali, po čem bi si želeli, da ga ohranimo v spominu in kako namerava ohraniti stik s oboževalci. Ta je za MM odgovoril: »Želel bi si, da se me spominjajo predvsem kot Gogija iz Kosez, ki je imel v življenju to srečo, da si je s trdim delom priboril mesto med najboljšimi košarkarji sveta. Sem preskrbljen, moja družina tudi, zato si želim čas in energijo usmeriti k otrokoma in dobrodelnim projektom v Sloveniji ter ZDA. Stik z ljudmi bom verjetno ohranjal predvsem preko košarke, svojega kampa, prenove igrišč in dobrodelnih projektov ali pa se bomo srečali pri kakšni športni aktivnosti.«
Avanzo dodaja, da Goran obožuje Slovenijo in Ljubljano ter da je v Miamiju primarno zaradi otrok, ki sta tam v šoli. »Noro rad se vrača, preživlja čas v domačih Kosezah, se druži s prijatelji, igra padel, obiskuje Mostec, Rožnik, Šmarno goro, Bled, mnoge lepote naše države.«
Prenos tekme v desetih državah, tudi v ZDA
Poslovilna tekma bo v slovensko prestolnico privabila številne svetovne športnike, zato o spektaklu pišejo mnogi tuji mediji. Slovenska turistična organizacija (STO) in javna agencija SPIRIT Slovenija sta potrdili, da bosta poslovilno tekmo Gorana Dragića izkoristili za promocijo Slovenije na globalni ravni. Organizator dogodka ob tem dodaja: »Pomembni obiskovalci spektakla bodo spoznali našo državo, prestolnico, zeleno orientacijo ter vse lepote okolja in družbe, v katerih živimo. Prenos tekme bo potekal v desetih državah, tudi v ZDA preko aplikacije Lige NBA. Ogromno smo vložili, delali velikanske premike v glavah ljudi, prepričevali domače in tuje okolje, da bi nazadnje dokazali, da stavkov 'ne da se' ali 'ne zmoremo' ni v našem besednjaku.«
Maja Pak Olaj, direktorica STO, je za RTVSLO komentirala, da je dogodek priložnost, da se Slovenija preko pozornosti ljubiteljev športa in globalnih medijev svetu pokaže kot prostor, kjer se prepletajo izjemne naravne lepote, bogata kultura, privlačne poslovne priložnosti in izreden športni duh. STO pri dogodku skupaj s SPIRIT-om sodeluje kot nacionalni partner, saj po besedah Pak Olaj verjamejo v močne sinergije med športom in turizmom: »Verjamem, da bo ta večer prinesel nepozabne trenutke ter navdihnil mnoge ljubitelje športa, da bolje spoznajo in obiščejo našo čudovito deželo, obenem pa bo za Slovenijo navdušil tudi številne organizatorje športnih prireditev in priprav za športnike.«
Goran Dragić, dragocena blagovna znamka
»Blagovna znamka Goran Dragić se sestoji iz najmanj dveh entitet. Košarkarja Gorana Dragića, zlatega kapetana, zmaja, ki je 15 let bruhal ogenj v ligi NBA in slovenski reprezentanci, ter iz Gogija iz Kosez, čutnega fanta, polnega empatije in željnega pomagati vsem na različne načine. Ponosen sem, da že štiri leta to blagovno znamko nadgrajujemo skupaj do te mere, da je postala sinonim za dobrodelnost, prenovo zunanjih košarkarskih igrišč po celotni Sloveniji in za enega najboljših in najbolj kompleksnih otroških športnih kampov na svetu,« pove Matej Avanzo.
Zaupa nam tudi, da se je Dragić za tovrstno slovo odločil po njegovem vztrajanju in ker sta se strinjala, da vse skupaj primarno zastavijo kot dobrodelni projekt. »Menim, da je to, ali se športnik odloči za uradno slovo, odvisno od več dejavnikov. Seveda, najprej mora nekaj doseči v karieri. Biti osebnost, nekdo, ki ga ljudje spoštujejo, imajo radi ali pa kar oboje. Da je legenda ali na poti, da to postane. Potem pa mora imeti še veliko energije, želje in pripravljenosti na številne izzive, ki pridejo z organizacijo takšnega dogodka. Pa seveda obkrožiti se mora s pravo ekipo.« Po njegovem mnenju je Dragić prvič v življenju zares videl, kaj vse se skriva v ozadju športnih dogodkov oziroma spektaklov. »In to zdaj še veliko bolj ceni in se čudi, kako večplastno je vse skupaj.«
Kot dodaja, so športniki priljubljeni zaradi več stvari. »Primarno, ker so uspešni, ker se borijo, ker so zmagovalci, ker nizajo uspehe; a skozi kariero lahko postanejo brezčasni. To si z njegovo blagovno znamko že več let trudimo ustvariti. Torej, da bo zanimiva tudi po koncu kariere.«
Sogovornik je za MM povedal še, da je dogodek nekaj posebnega v vseh pogledih, tudi z marketinškega vidika. »Kot organizator spektakla sem se odpovedal dohodku v višini milijona in pol evrov. Pridobili smo 30 sponzorjev iz Slovenije in tujine, projekt pa bo govoril sam zase. Posebnost dogodka se odraža tudi v sami organizaciji – podjetje Spontanzo je k sodelovanju povabil še dve agenciji, in sicer Fabulatorij in Sport Media Focus.«