gr8
Aktualno

GR8 Consulting: Agencija, ki se trudi biti drugačna

Z razmahom digitalnega okolja se povečuje tudi število digitalnih agencij. Gašper Repina, ustanovitelj digitalne agencije GR8 Consulting, je zato imel prav posebno željo.

»Ko sem se odločil za samostojno pot, sem si za cilj zadal, da ne želim biti le še ena v nizu digitalnih agencij, ki v teh časih rastejo kot gobe po dežju,« je zapisal na spletni strani agencije. Zdi se, da mu to tudi uspeva.

Odločitev, da bo začel pisati lastno poslovno zgodbo, je v Gašperju Repini vzklila decembra 2020, ko je bila ena od njegovih novoletnih odločitev, da zaključi zgodbo na tedanjem delovnem mestu, v agenciji Optiweb. »V službi nisem več užival, zato sem se odločil, da grem na svoje. Po dveh mesecih odpovednega roka sem 1. marca 2021 začel z lastno agencijo, ki je torej pred dvema mesecema praznovala prvi rojstni dan. Iskreno si nisem predstavljal, da bo agencija tako hitro (z)rasla – tako z vidika naročnikov kot tudi z vidika zaposlenih, ampak z uspehi projektov in širjenjem besede o nas od ust do ust so projekti kar kapljali. Širila se je tudi ekipa, investirali smo v lastne prostore in zdaj smo tu, kjer smo,« pove z nasmehom.  

Če bi po imenu GR8 sodili, da gre za izpeljanko iz angleške besede great, torej odlično, ne bi imeli povsem prav. Kot pravi sogovornik, je zadnjih nekaj let intenzivno vlagal v svoj profil na LinkedInu, kjer ima ogromno bazo sledilcev. »Ko sem tam objavil, da grem na svoje, se je  takoj oglasilo prvih osem podjetij oz. naročnikov, ki so rekli, da grejo z mano. Zato sem, ko sem izbiral ime svoje agencije, želel, da bi bilo nekaj, kar bi se vrtelo okoli te osmice. Osmici, ki je nekaj posebnega tudi zato, ker obrnjena pomeni znak za neskončnost, sem nato dodal še svoji inicialki, torej GR in dobil ime GR8, ki ima povrh vsega dober pomen še v angleščini,« pojasni.

gr8

Podobo in spletno stran agencije so zaupali Spletni postaji.

»Zaupanje, iskrenost in transparentnost niso le floskule«

Gašper Repina zase pravi, da ni stereotipni direktor, ki bi v podjetju deloval kot mikromenedžer. »S preostalimi člani agencije želim biti enakovreden, želim biti del ekipe. Od začetka smo na prvo mesto postavili vrednote, ki morda zvenijo kot floskule, pa to nikakor niso. Na prvem mestu sta zame zaupanje in transparentnost, pa tudi neposrednost oziroma iskrenost. Te je včasih morda še preveč, ampak se mi zdi, da je na dolgi rok zares pomembna. Iskrenost pričakujem tudi od sodelavcev, ki so se že navadili, da povejo, če kaj ni v redu. Dobronamerne kritike so namreč vedno dobrodošle, saj lahko z njihovo pomočjo napredujemo,« je prepričan.

V ekipi jih je trenutno deset in večje širitve ne načrtujejo. Repina pravi, da ni njegov cilj, da bi imel trideset ali petdeset zaposlenih, saj želi prav vsakega člana svoje ekipe dobro poznati. »Če je ekipa manjša, se lahko z vsakim zares pogovarjaš, ga spoznaš in ne želim izgubiti te medsebojne povezave. Za vsakega od njih želim vedeti tudi, kaj se z njim dogaja zunaj službe – ali ima partnerja, kako je doma ... Mislim, da je moja največja prednost empatija do sočloveka in to, da vem, kako ljudi motivirati. Tudi na svojih prejšnjih delovnih mestih sem bil vodja ekipe, ki sem jo znal 'dvigniti', ampak prepričan sem, da posameznika lahko motiviraš samo, če ga res dobro poznaš. Zdi se mi, da s tem, da je med nami takšen poseben odnos, tudi čutimo večjo pripadnost agenciji in znamo zares dati vse od sebe, kadar je treba. Na ta način naredimo več in smo še bolj uspešni,« meni.

gr8.1

Zaposleni so na prvem mestu

Že ko je razmišljal o lastni agenciji, si je zelo želel razbiti mit o agencijah, da se tam dela 24 ur na dan. »Vsi poznamo zgodbe o ljudeh, ki se trudijo pol leta, eno leto, na koncu pa pride do izgorelosti in tega svojim zaposlenim resnično ne želim. Moja največja želja je bila, da bi ustvaril delovno okolje, v katerem so zaposleni na prvem mestu. Vem, da nikoli ne bomo mogli tekmovati samo z dobrimi plačami, saj se vedno najde kdo, ki lahko ponudi še več. Zato se trudim tudi z drobnimi ugodnostmi in predvsem z odnosi – z medsebojno bližino, pogovori, dobro energijo. Želim si, da bi to ljudi ohranilo v podjetju in da bi bili resnično zadovoljni. Da bi vsakemu, ki jih vpraša, kje so zaposleni, odgovorili s ponosom,« pravi.

Pri zaposlovanju novih članov ekipe je zanj zato najpomembnejša medsebojna energija oziroma ujemanje. »Že v prejšnjih službah sem bil vodja ekip – vodil sem 20, 30, celo 50 ljudi – in vem, kako pomembno je medsebojno ujemanje. Če se ekipi pridruži nekdo nov, se mora osebnostno ujeti z drugimi. Tudi če je, kar zadeva delo, veliko boljši od drugih, to ne pomaga, če se ne vklopi v ekipo,« je prepričan.

Na začetku zaposlitvenih razgovorov zato življenjepisa kandidata niti ne pogleda, saj mu je bolj kot znanje in izkušnje človeka pomembno to, kako se z njim ujame in kakšen je njun pogovor. Pomembno pa se mu zdi tudi, da je oseba samoiniciativna in proaktivna, saj v agenciji ogromno stavijo prav na proaktivnost.

gr8.natasa

Nataša Janežič Žagar, digitalna strateginja v agenciji in desna roka Gašperja Repine, pravi, da je to, kar je Repina želel doseči, tudi dosegel. Torej agencijo, v kateri vlada sproščeno vzdušje in kjer so zaposleni več kot zadovoljni. »Vse si lahko povemo in zares si zaupamo. Povezani smo kot ekipa in to pri delu resnično šteje,« pravi.

Izvirno novoletno darilo

Ker ceni svoje zaposlene, se je odločil, da jim bo za novoletno darilo podaril nekaj prav posebnega – vsi zaposleni so dobili štiri dni dodatnega dopusta in bon za 500 evrov, ki ga lahko unovčijo za nakup letalskih kart. Idejo za to je dobil, ko si je pred koncem leta sam privoščil tri tedne dopusta na Kostariki. Tam se je na lastne oči prepričal, kako se lahko na počitnicah »odklopiš«, hkrati pa je dobil ogromno idej in je komaj čakal, da se vrne nazaj v pisarno in jih začne uresničevati. »To je bil moj prvi dopust po treh, celo štirih letih. In takrat sem si rekel, da želim, da grejo vsi člani moje ekipe na dopust – da se spočijejo in si 'napolnijo baterije'. Vedel sem, da bodo nazaj prišli polni delovne vneme in idej, ki nam bodo na dolgi rok zagotovo prišle prav. Prav tako ne želim, da na dopustu spremljajo sporočila in pošto iz službe, ker bomo za vse poskrbeli tisti, ki smo ostali doma. Odločitev, kaj jim podariti, je bila tako precej spontana. Sam sem v prejšnjih službah resnično ogromno delal, nadure so bile nekaj samoumevnega in nikoli si nisem privoščil pravega dopusta. Dnevi dopusta so vedno ostajali neuporabljeni in ko sem začenjal z lastnim podjetjem, je bila to ena od stvari, ki sem si jih zadal – da bodo zaposleni izkoristili svoj dopust. Velikokrat je tako, da te mora, ko delaš in zares 'padeš' v delo, nekaj skoraj prisiliti, da greš na dopust. To darilo sem zato videl kot nekakšno spodbudo,« pravi in doda, da sam denar za letalske karte v njegovih očeh niti ni tako pomemben del darila kot dodatni prosti dnevi. »V resnici ni treba, da nekam odpotuješ z letalom, lahko greš tudi na vikend ali si ne nazadnje samo doma, če to zate in za tvojo glavo pomeni sprostitev in  oddih,« pravi. Na vprašanje, ali je darilo že kdo izkoristil, pa odgovori, da je bil njihov fotograf Anže prav v času našega pogovora na Kanarskih otokih.

gr8 darilo

Načrtuje tudi šesturni delavnik

Še ena ideja, ki jo želi uresničiti, je, da bi v agenciji uvedel šesturni delavnik. »Zavedam se, da nihče od zaposlenih ne dela efektivno osem ur na dan. Če k temu prištejemo še jutranjo kavo in klepet, pa še kakšen premor vmes, se mi zdi, da na koncu dejansko delaš štiri ure dnevno. Zakaj bi torej bili v službi osem ur? Želim si vzpostaviti sistem, ki bo ustrezal večini. Že zdaj smo zelo fleksibilni glede prihoda v službo in odhoda iz službe, saj se mi zdi pomembno le to, da je delo narejeno tako, kot mora biti,« pravi. Hkrati pove, da so včasih v službi tudi več kot osem ur, pa ne zaradi dela, ampak zato, ker ostanejo skupaj še po službi in se družijo, ob petkih skupaj pripravijo kuhano vino ali kuhan gin in se imajo lepo.

Za druženje poskrbijo tudi s teambuildingi. Lani poleti so en teden preživeli na jadranju, kjer so dve uri na dan delali, preostanek dneva pa so uživali. Ker se je to izkazalo za odlično izkušnjo, jo bodo letos ponovili, pred tem pa jih čaka še nekaj prijetnega, in sicer prenova pisarn. »V službi danes ljudje preživljamo veliko časa, celo več kot v lastnih domovih, zato verjamem v to, da mora biti delovno okolje sproščeno in urejeno. Tega smo se resno lotili – najeli smo notranjo oblikovalko in arhitekta in uredili smo zares 'noro' pisarno, za katero sem prepričan, da bomo v njej z največjim veseljem preživljali čas,« pravi Repina.

gr8.2

gr8.3

Dobro izvedeni projekti prinesejo nove naročnike

Dobra ekipa je seveda tudi eden od razlogov, da je delo dobro opravljeno in so z njim zadovoljni tudi naročniki. Med tistimi, na katere so najbolj ponosni, jih sogovornik našteje kar nekaj. Eden od njih, ki je tudi zelo obsežen, je Fit akademija s Patricio Pangeršič. »Zgodi se trikrat na leto in pri tem projektu skrbimo za vse – od zasnove pristajalne strani, kako zapeljati marketinški načrt in oglaševanje, kako vse vpeljati v Patriciin zasedeni urnik, sodelujemo tudi pri postavitvi cen. Gre za partnerski odnos, saj z njo in njenim fantom Tilnom sodelujemo z roko v roki, pri čemer skrbimo za digitalni vidik celotnega projekta, kar je kar velik zalogaj,« pravi.

Še en projekt, ki raste, je Mali zakladi, butična trgovina za dojenčke, malčke in mame. V Sloveniji so najprej vzpostavili spletno trgovino, zdaj pa imajo tudi fizično, poleg tega pa so se razširili tudi na Hrvaško, Poljsko in Češko. Letos načrtujejo še dodatne trge, za kar potrebujejo ogromno časa, raziskav in analiz, ampak so z doseženim izjemno zadovoljni. Kot pravijo, prav na podlagi takšnih projektov dobijo tudi nove naročnike in prav zato jim agencije do zdaj še ni bilo treba nikjer oglaševati, saj so vse nove naročnike dobili preko LinkedIna ali s priporočilom zadovoljnih obstoječih naročnikov.  

Celoten »servis« na enem mestu

Ponosni so še na eno spletno trgovino, in sicer Pasjahrana.net. »Gre za spletno trgovino, ki jo vodi veterinarka, kar se nam je zdela velika dodana vrednost in na tej zgodbi smo začeli graditi. Letno prodajo smo povečali skoraj za 100 odstotkov, s tem, da smo povsem drugače zasnovali koncept in načrt oglaševanja. Ves čas tudi sodelujemo z lastnikoma in iščemo, kje lahko še kaj privarčujemo, kaj še lahko naredimo,« Repina opiše delo pri projektu.

Zadovoljen je tudi Tadej Krek iz trgovine Pasjahrana.net, ki pravi, da največjo prednost sodelovanja z njimi vidi v tem, da imajo na enem mestu »celoten servis«. »Nudijo nam vse, kar potrebujemo – od digitalnih aktivnosti do kreativnih rešitev za tisk ali embalažo. Druga pozitivna stvar je, da z njihove strani vseskozi dobivamo nove predloge, ki jih je kdaj morda še celo preveč. Naredili so nam tudi okvirno digitalno strategijo, ki so jo dopolnili tudi s predlogi za tradicionalno oglaševanje, zdaj pa jo skupaj razvijamo in dodajamo dodatne možnosti na spletni strani,« opiše sodelovanje. Kot pravi, so v agenciji pogledali tudi finančni vidik njihovega poslovanja in jim pomagali znižati stroške. Ob tem še doda, da je to do zdaj njegova najboljša izkušnja sodelovanja z agencijami, s katerimi sodeluje že preko deset let.

Ne otepajo se manjših projektov, v katere verjamejo

Referenčen projekt, pri katerem v agenciji GR8 sodelujejo že skoraj od začetka, kar pomeni, da so zastavili načrte, komunikacijo, sodelovanje z vplivneži in prisotnost na spletu, je tudi Perfect meals. Projekt je na trgu eno leto, gre pa za vnaprej pripravljeno zdravo hrano oz. obroke. »V hitrem tempu življenja, ki ga živimo, pogosto nimamo časa za kuhanje, zato takšne storitve z veseljem marsikdo izkoristi. Po tovrstnih zdravih obrokih posegajo tudi navdušenci nad fitnesom, ki tako natančno vedo, koliko kalorij so zaužili. V enem letu je to postal kar velik projekt, ki smo ga z novim letom predstavili tudi v Avstriji. Na splošno na projekte vedno gledam z vidika, kam lahko z njimi pridemo oz. kakšen je njihov potencial. Tudi če na začetku niso tako veliki, vedno  gledam v prihodnost. Tudi v tem se razlikujemo od večjih agencij, ki se pogosto otepajo manjših projektov, kar je sicer po eni strani razumljivo,« pravi sogovornik.

Še eden od takšnih manjših projektov, ki je z njihovo pomočjo precej zrasel, je SmartiBook, tiha knjiga, ki služi kot didaktični pripomoček otrokom za učenje ob igri. »Začel se je lani aprila, ko je bila lastnica na porodniškem dopustu in je želela nekaj ustvariti za svojo hčerko. Nastala je tiha knjiga, didaktični pripomoček, ki ga je sama sešila iz filca. Izdelek je bil všeč tudi njenim prijateljicam in prijateljicam prijateljic in že takoj je imela deset ali petnajst povpraševanj. V tem smo videli potencial, nekaj, česar pri nas še nismo poznali. To je eden od projektov, na katere sem sam najbolj ponosen, ker je resnično nastal iz zaupanja v izdelek in v naročnico. Zaupanje pa je vzajemno, saj nam je prepustila povsem proste roke – tako pri kreativnih rešitvah kot tudi pri komuniciranju. Tudi tu pa načrtujemo širitev na tuje trge,« pove.

Sodelovanje pohvali tudi Tamara Sunarič, ustvarjalka blagovne znamke SmartiBook.si, ki Repino opiše kot izvrstnega podjetnika, ki je vedno pripravljen za akcijo, iskanje novih rešitev in potrebno motivacijo, vse te odlike pa pripiše tudi drugim članom ekipe. »Naše podjetje je prav z njihovo pomočjo nedvomno preseglo naša pričakovanja in za to smo izredno hvaležni. Predvsem želim izpostaviti pristen odnos vseh zaposlenih in odzivnost, ki je resnično neverjetna. Ekipa GR8 je vedno tu, ko jih potrebuješ, in to je tisto, kar šteje. Dodana vrednost je poleg odzivnosti tudi Gašperjevo poznavanje podjetništva, saj razume tudi drugo stran in se zna postaviti na stran naročnika ter pomagati pri optimizaciji stroškov, pozna pomen naložb in pomaga pri celotnem poslovnem načrtu, ne le oglaševalskem delu,« je povedala za MM.

Ciljajo visoko

Ob prvem rojstnem dnevu so si v agenciji zastavili kratkoročni cilj, da do konca uredijo pisarne, kar se je že zgodilo, zdaj pa se želijo posvetiti ekipi in njene člane še bolj izobraziti ter jim omogočiti delo z mentorji. S februarjem je Gašper Repina uresničil še eno od svojih želja, in sicer je zaposlil direktorja Sašo Fürsta, ki bo skrbel za operativni del podjetja, sam pa se bo lahko bolj posvetil poslovnemu razvoju agencije.

»K nam je prišla tudi Ana Zrimšek, ki ima veliko izkušenj z oglaševanjem, tako da lahko rečem, da nas ne zanimajo le projekti, povezani s spletno trgovino, ampak tudi B2B in akcije za pridobivanje novih stikov, lead generation. Prav na to področje se želimo v letošnjem letu najbolj osredotočiti, saj imamo ljudi, znanje in izkušnje, da na spletu pomagamo še vsem podjetjem v tem segmentu. Glede poslovnih ciljev pa lahko povem, da smo jih v lanskem letu presegli, zato smo si za letošnje leto zadali precej višje, če nam bo to tudi uspelo, pa bomo videli čez eno leto,« sklene z nasmehom.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, marec 2022, #489. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji