havas
Aktualno

Havas Cafe: "Lažno kominuciranje okoljske odgovornosti je podlo"

V Havas Cafe je potekala okrogla miza o zelenem zavajanju javnosti s strani podjetij in oglaševalcev. Greenwashing je na dolgi rok samo sebi namen, govorci na okrogli mizi pa trdijo, da prinaša celo odpor javnosti.

Lažno komuniciranje okoljske odgovornosti se je začelo privzemati v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, istočasno, ko se je začel sprejemati koncept okoljske odgovornosti. Od podjetij in ljudi se pričakuje vse višja stopnja odgovonosti, načelnosti, filantropije in ekološke ozaveščenosti, zato se blagovne znamke v poplavi novih načel ne znajdejo več, se izmikajo tovrstnim vprašanjem in celo lažejo - lažejo zato, da bi ugajali potrošnikom, poslovnim partnerjem in javnosti. Pri tem sodelujejo tudi agencije.

Nad oglaševalci se vršijo zeleni pritiski

Oglaševalci in kreativci so velikokrat podvrženi pritiskom naročnikov, ki se želijo predstaviti kot zelena podjetja. Isabel Kurata, soustanovitlejica Art Responsible, razlog za to vidi v dejstvu, da kar 75 odstotkov potrošnikov pregleda produkt in njegovo dobavno verigo, ter ugotavljajo, ali je zares trajnosten, predn ga kupijo. »Ko govorimo o pripadnikih generacije Z, se odstotek močno poveča.«

Matt Bourn, direktor za komunikacije v Advertising Association, je hitro našel rešitev za to, odgovornost nosijo tudi agencije. »Imate izobraževalno vlogo. Podjetjem povejte, naj poslujejo bolj zeleno in šele po tem ustvarite komunikacijske akcije, ki govorijo o njihovem zelenem poslovanju.« Prav tako je poudaril vlogo medijev, ki ima tako za blagovne znamke kot javnost še večjo izobraževalno vlogo. Thomas Kolster, ustvanovitelj Goodvertising Agency, je na okrogli mizi v Havas Cafe povedal, da ga neumni oglasi s plešočimi kokoškami ne vznemirjajo več. »Navdušen, vznemirjen in inspiriran sem, ko delam spremembo v svetu in ko pomagam blagovnim znamkam, da se naši potomci rodijo v lepši in čist svet. Gre za tek na dolge proge.« 

»Le znamke, ki poudarjajo trajnostni razvoj, bodo uspele, pravzaprav obstale, v prihodnosti,« mu je odgovoril Bourn. »Znotraj industrije in v odnosu med znamkami in agencijami more priti do bolj drznega izzivanja na tem področju.«

Ste pripravljeni na vse večje izzivanje v trajnostnih praksah, kateremu bomo priča v prihodnosti?

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

peter scott
03. 08. 2022

Peter Scott, podpredsednik novih medijev in inovacij v družbi Warner Bros. Discovery,…

Kot medij moraš razumeti, kaj navijači pričakujejo od tebe in jim to tudi ponuditi. Nekateri želijo vsebine gledati na telefonu, drugi na televiziji…

Naši avtorji