Islandija: Boljše kot vesolje
Organizacija Visit Iceland je ustvarila komunikacijsko akcijo, v kateri oglašuje Islandijo kot destinacijo, ki je najbolj primerljiva s potovanjem v vesolje, le da obiskovalcem nudi še kisik, svežo hrano in vroče izvire vode.
Kaja Kovič
Globalna raziskava turistične organizacije Visit Iceland je pokazala, da 40 odstotkov prebivalcev po svetu verjame, da je islandska pokrajina najbolj primerljiva s tisto, ki si jo slikajo med sanjarjenjem o drugih planetih. Ugotovili so tudi, da šestdeset odstotkov ljudi verjame, da ima Marsova pokrajina rdeče kamne, vulkane in črn pesek, torej vse, kar lahko najdemo tudi na Islandiji.
Na podlagi teh ugotovitev so si v sodelovanju z agencijo SS+K zamislili prav posebno komunikacijsko akcijo, v kateri vabijo vse ambiciozne vesoljske turiste, naj namesto tega raje obiščejo Islandijo, ob tem pa prihranijo veliko denarja, več sto milijonov kilometrov dolgo pot, ogromno ogljičnega odtisa in tudi živcev. Islandija namreč ponuja neomejeno količino kisika, svežo hrano in sproščujoča geotermalna zdravilišča.
Neverjetna (izven)zemeljska čudesa
Vse več ljudi se po vzponu Elona Muska in njegove tehnologije poigrava z mislijo na izlet v vesolje, a pri Visit Iceland verjamejo, da bi se morali osredotočiti na pomoč našemu planetu namesto na vesoljska potovanja. Akcija »Mission Iceland« tako javnost spodbuja, naj Islandijo obravnavajo kot izvedljivo alternativo obisku vesolja in ob tem uživajo v neverjetnih zemeljskih čudesih brez naporov ob izstrelitvi v stratosfero: »Islandija. Boljše kot vesolje.« »Vesoljski turizem ni tako pomemben kot vlaganje v naš planet, vesoljsko potovanje pa pomeni zapravljanje naravnih virov in denarja,« je dejala Sigríður Dögg Guðmundsdóttir, direktorica Visit Iceland, in dodala: »Naše sporočilo je preprosto: ni vam treba zapustiti Zemlje, da bi doživeli izkušnjo, ki je izvenzemeljska. Tukaj lahko uživate v istih luninih pokrajinah, ki so jih Nasini astronavti uporabljali kot vadbeni poligon pred prvim sprehodom po veslju.«
Satirična komunikacijska akcija, ki zadene v srce
Stevie Archer, izvršni kreativni direktor SS+K, je o konceptu akcije dejal: »Delati z Visit Iceland je bila neverjetna izkušnja, saj so si drznili uporabljati veliko mero humorja in je naši agenciji omogočilo, da smo bili v ideji satirični, skoraj posmehovalni, predvsem pa ustvarjalni.«