Jaguar povsem razočaral s svojo novo kampanjo
Jaguar je s svojo novo kampanjo in repozicioniranjem blagovne znamke popolnoma razočaral.
Kaja Kovič
Namesto, da bi blagovna znamka Jaguar izpostavila svojo bogato zgodovino in luksuzne lastnosti, zaradi katerih je (bila nekoč) vrhunska, so se odločili za radikalno spremembo, ki nagovarja ... »Ne vemo, koga,« pišejo ljubitelji avtomobilov in tuji mediji.
Nova kampanja »Copy Nothing« je sprožila negativen odziv po vsem svetu in tako podjetje kritizirajo od Kitajske, Indije preko Evrope, Brazilije do ZDA. Elon Musk je celo komentiral: »Ali vi sploh prodajate avtomobile?«
»Kopiranje je včasih sprejemljivo in v redu ...«
Jaguarjeva kampanja je nastala kot del njihovega prizadevanja za preoblikovanje blagovne znamke v pripravi na prehod na popolnoma električno prihodnost. Kampanja vključuje nov logotip z razmaknjenimi črkami in mešanico velikih in malih črk ter promocijski film, ki prikazuje neobičajne modele v živobarvnih oblačilih v abstraktnem okolju, brez prikaza avtomobilov. Oglas je torej tako zelo osredotočen na modernistično estetiko, da so v njem »pozabili« prikazati avtomobile. Slogani, kot sta »break moulds« in »live vivid«, ter kopica androgenih modelov so postali tarča posmeha v medijih in na družbenih omrežjih, saj javnost trdi, da z novim oglasom zagotovo ne nagovarjajo potencialnih kupcev avtomobilov. »Kampanja je neprimerna in neusklajena s trgom, kratki film pa je bizaren,« trdijo marketinški strokovnjaki.
Nepremišljen skok k mlajšim generacijam?
Nova strategija, ki naj bi bila osredotočena na luksuzne električne avtomobile, cilja na mlajše, premožnejše potrošnike, a zanemarja obstoječe stranke. Sprememba vključuje drastično preoblikovanje vizualnih elementov znamke, nespoštovanje Jaguarjeve dediščine in odmik od britanske identitete legendarnega avtomobila.
Prenova bi morala združevati spoštovanje zgodovine in sodobne trende, ne pa popolne preobrazbe. Luksuzne blagovna znamke bi morale slediti avtentičnosti in omejenosti, ne pa na pretiranem eksperimentiranju. Kampanja pušča več vprašanj odprtih, kot poda odgovorov, zato je celo nesmiselna, še pišejo svetovni kolumnisti.
Ljudje pogrešajo ikoničnega jaguarja
Namesto, da bi pri Jaguarju posodobili elemente, zaradi katerega je bil ikoničen, so se torej odločili za radikalno spremembo, ki je mnogim nerazumljiva. Mnogi se spominjajo ikoničnih kampanj luksuznega vozila, ki so ga javnosti nekoč predstavljali kot vrhunskega – ena od teh kampanj je »Grace, Space, Pace« iz 50-ih let prejšnjega stoletja, ki je med najbolj ikoničnimi marketinškimi strategijami v zgodovini avtomobilske industrije, ali pa kampanja »British Villains« iz leta 2014 z nastopajočimi, kot so sir Ben Kingsley, Tom Hiddleston in Mark Strong ter sloganom »It's good to be bad«. Jaguar in njegova filozofija sta bila močno vtkana tudi v pop kulturo in tako sta bila del zgodbe v seriji »Mad Men«. V eni iod epizod agencija Sterling Cooper Draper Pryce predstavi Jaguarju idejo za oglas, ki avtomobil primerja z ljubezensko afero – nečim, kar je »lepo, a težko dosegljivo«.
Svet se veseli 2. decembra 2024
Čeprav Jaguarjeva prihodnost še ni dokončno zapisana, je trenutna strategija označena kot zgrešena. Podjetje je že javno napovedalo nastop na Miami Art Weeku 2. decembra 2024 in tam predstaviti več podrobnosti o svoji preobrazbi. Veliko medijev in ljubiteljev luksuznih blagovnih znamk in avtomobilov se veseli tega nastopa, kjer bo vodstvo Jaguarja zagotovo razjasnilo ozadje te spremembe in kampanje.