zz
Aktualno

Kako od pripravnika do direktorja?

Novi generalni direktor in predsednik družbe Nike je v korporaciji začel delati kot pripravnik. Kaj se lahko naučimo iz njegove izkušnje?

Ne zgodi se pogosto, da pripravnik na koncu vodi podjetje, a to je uspelo 60-letnemu Elliottu Hillu, ki je bil 19. septembra imenovan za novega izvršnega direktorja in predsednika družbe Nike. V podjetju dela že od poznih 80. let prejšnjega stoletja, razen zadnjih štirih let, ki jih je preživel v pokoju.

Elliott Hill ni osamljen primer

Hill je začel za Nike delati leta 1988 kot pripravnik za prodajo oblačil. Od tam je v povprečju vsaki dve leti napredoval do vodstva in direktorja ter do predsednika oddelka za potrošnike in trg, kjer je ostal do upokojitve leta 2020. Po štirih leta pokoja se je vodstvo korporacije odločilo, da ga povabi nazaj kot direktorja.

Rohan Verma, trener za vodstvena delovna mesta in nekdanji direktor pri LinkedInu, je za CNBC komentiral: »Takšna mobilnost navzgor se zdi redka, zlasti v današnjem času, a je očitno izvedljiva.« Med podobnimi primeri izpostavlja še izvršno direktorico General Motorsa Mary Barro, izvršnega direktorja Walmarta Douga McMillona in izvršnega direktorja Costca Rona Vachrisa, ki so se v 40-ih letih dela pri enem podjetju »premaknili« z začetnih do vodilnih položajev.

»Naštetim se je to zgodilo, ker so imeli pravi odnos do dela in podjetja. S sprejetjem voljne in sposobne miselnosti lahko uspe tudi vam,« pravi Verma.

Če želite napredovati, »vzemite več« in gradite odnose

Verma nadaljuje: »Pripravljen in sposoben moraš biti preoblikovati samega sebe, ob tem prevzeti več dela (odgovornosti), se izpostaviti različnim poslovnim enotam, opravljati različne funkcije in vloge ter graditi odnose, ki jih potrebujete, da pridete na naslednjo raven.« Za uspeh sta potrebni obe komponenti, dodaja.

»Lahko ste na primer pripravljeni prevzeti vodstveni položaj v službi, a če imate slabe vodstvene sposobnosti ali ne morete ostati organizirani, vam verjetno ne bo uspelo. Po drugi strani pa. če ste sposobni prevzeti velik projekt, vendar niste pripravljeni vložiti časa in truda, da bi ga dokončali, vas menedžerji verjetno ne bodo povišali.«

Tudi Verma je  napredoval hitro – v sedmih letih od dodiplomskega pripravnika do direktorja LinkedIna: »Nenehno sem iskal načine za nadgradnjo in se bil pripravljen izpostaviti novim, neprijetnim situacijam.«

To dokazuje tudi Nikejevo sporočilo za javnost, ko je Hill prevzel direktorski položaj: »Bilo je jasno, da je zaradi Elliottovega globalnega strokovnega znanja, sloga vodenja in globokega razumevanja naše industrije in partnerjev, skupaj z njegovo strastjo do športa, naših blagovnih znamk, izdelkov, potrošnikov, športnikov in zaposleni on prava oseba za vodenje Nikejeve naslednje stopnje rasti.«

 

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji