Kako platforme za dostavo pomagajo lokalnim ponudnikom?
Slovenska podjetja so v štirih letih ustvarila več kot 100 milijonov evrov prihodkov preko platforme Wolt.
V hitrem tempu življenja si potrošniki želijo tudi hitre dostave, zato na spletu najraje izberejo lokalno – to pa je odlična priložnost za domače ponudnike. Raziskava podjetja Norstat kaže, da lahko preko povezovanja s platformami, kot je Wolt, premostijo vrzel pri dostavi in s tem poskrbijo za rast.
Globalno gledano so podjetja na platformi Wolt v letu 2022 ustvarila več kot 3 milijarde evrov prihodkov, v Sloveniji pa od začetka delovanja platforme več kot 100 milijonov evrov. Raziskava potrjuje, da platforme lokalnim podjetjem omogočajo konkurenčnost, prisotnost na trgu in posledično pomembno prispevajo k rasti poslovanja.
Več strank in več prihodkov
Slovenska podjetja so kot največjo prednost sodelovanja s platformami navedla doseg novih strank (86 odstotkov) in povečanje prihodkov (29 odstotkov). Z izsledki raziskave se strinja Matej Selan, solastnik restavracije Maharaja: »Tovrstne platforme zagotavljajo konkurenčnost z velikimi podjetji in prisotnost na trgu, saj gre za učinkovit prodajni kanal.« V Sloveniji več kot 70 odstotkov prihodkov na platformah prinaša Wolt, preostalo pa drugi konkurenčni ponudniki. Kar 59 odstotkov ponudnikov je pri tem dejalo, da bi bili prihodki od prodaje nižji, če se v preteklosti ne bi pridružili platformam, 54 odstotkov pa jih pravi, da bi bila rast novih strank bistveno manjša.
Kako premostiti vrzel pri dostavi?
Lokalni ponudniki v Sloveniji kot ključni razlog za pridružitev platformam navajajo predvsem stroškovne in časovne dejavnike, ki vplivajo na vzpostavitev lastne dostavne flote. Več kot polovica jih meni, da je vzpostavitev lastne dostavne flote časovno potratna in da je težko zagotoviti kader. Prav tako navajajo, da je število naročil, ki bi jih prejeli preko lastne dostavne flote, premajhno, da bi jo lahko stroškovno upravičili, ter da je skoraj nemogoče predvideti, kdaj in koliko naročil lahko pričakujejo.
Wolt kot nadomestek lastne spletne trgovine
Malim in srednjim podjetjem prav tako velikokrat primanjkuje finančnih sredstev za vzpostavitev lastne spletne trgovine in vsi omenjeni dejavniki dejansko ustvarjajo vrzel pri dostavi. Platforme jo pomagajo premostiti, saj ponujajo enostaven in hiter dostop do orodij, ki jih uporabljajo vodilni svetovni akterji v e-trgovini. Kot pojasnjuje direktor podjetja Wolt Slovenija Clemens Brugger, se je vloga platform bistveno spremenila: »Ves čas stremimo k razumevanju svoje vloge v mestih, v katerih delujemo. V Sloveniji smo prisotni že štiri leta in ugotavljamo, da nismo le dostavna služba, temveč celovita platforma, ki lokalnim partnerjem omogoča rast in prilagoditev v hitro spreminjajočem se digitalnem gospodarstvu. Trendi kažejo, da so takšne dostavne platforme postale ključni partnerji lokalnih podjetij, saj zapolnjujejo vrzel v dostavi in spodbujajo gospodarsko rast.«