Kako se je rodila kultura oblikovanja pri Lavazzi?
Oblikovalski dogodek BIG Design bo med 10. in 12. oktobrom 2024 povezal oblikovalce z vsega sveta, MM-ovo pozornost pa je še posebej pritegnil Florian Seidl, direktor oblikovanja v skupini Lavazza.
Kaja Kovič
Piotr Degler
Florian Seidl je pri Lavazzi kot direktor oblikovanja odgovoren za korporativno oblikovanje, ki vključuje kavne avtomate za domačo uporabo kot tudi profesionalne kavne aparate, prodajne samopostrežne avtomate, namizni pribor, različne pripomočke in njihovo embalažo. Avstrijec po rodu je s svojim delom znatno prispeval k temu, da se je italijansko podjetje Lavazza trdno zasidralo na zemljevidu sodobnega italijanskega oblikovanja, tako na nacionalni kot tudi na mednarodni ravni. Z njim smo se pogovarjali tik pred odprtjem tridnevnega festivala BIG Design.
Kje ste delali in se izobraževali, preden ste se pridružili Lavazzi?
Preden sem se pridružil podjetju Lavazza, sem bil vodilni član skupine oblikovalcev, ki je uspešno razvila blagovno znamko Fiat 500, sodeloval pa sem tudi pri številnih drugih projektih podjetja Fiat. Znanje sem pridobival na treh različnih fakultetah – Royal College of Art v Londonu, Fakulteti za umetnost in industrijsko oblikovanje v Linzu in Polytechnic University School of Design v Hongkongu.
Kako pa bi opisali svoje delo za Lavazzo? Kako ohranjate identiteto znamko na izjemno konkurenčnem trgu?
Z Lavazzo sodelujem že skoraj deset let. Skupini sem se pridružil na začetku leta 2015 in sem odgovoren za oblikovanje v celotni skupini. Oblikovanje je pri Lavazzi relativno mlad oddelek, saj sem ga ustanovil jaz. To je bil precej velik izziv, ampak mi je uspelo in tako danes vodim tako ekipo internih oblikovalcev kot tudi zunanjih sodelavcev.
Lavazza je bila sicer že pred letom 2015 odprta za dizajn in druge kreativne aktivnosti, a v preteklosti ni imela interne organizirane strukture. Z ekipo smo morali postaviti celotno usmeritev, vse vizualne oblikovalske elemente in smernice – kot so jezik oblik, ikonografija, simboli, barve in podobno.
Na kakšen način usmerjate blagovno znamko v prihodnost in ob tem še na novo izumljate določene elemente tradicije?
Ti dve plati lahko sobivata na različnih ravneh hkrati. Ko govorimo o formalni izvedbi in identiteti, je tradicija ključna za to, da je blagovna znamka prepoznavna in pravilno umeščena. Hkrati pa so inovacije nepogrešljive, saj omogočajo, da blagovno znamko in njene izdelke popeljemo v prihodnost. Bistvo je v tem, da ostanemo zvesti vrednotam in identiteti blagovne znamke, hkrati pa premišljeno vnašamo relevantne inovacije.
Kateri vplivi in trendi še oblikujejo vaš pristop k oblikovanju?
Kot sem omenil, smo se v zadnjih nekaj letih osredotočili predvsem na ustvarjanje naše oblikovalske identitete, zato so trendi verjetno igrali manjšo vlogo. Seveda pa obstajajo nekatere makrotrendi, ki oblikujejo celoten kontekst. Dva, ki mi takoj prideta na misel, sta trajnost in pametni izdelki. Druga pomembna tema pa je povezana z zdravjem in wellnessom.
Kakšen vtis pa ste dobili o slovenskem oblikovanju?
V Sloveniji sem bil že nekajkrat, a žal ne tako pogosto, kot bi si želel. Nazadnje sem bil tukaj leta 2019, ko sem se udeležil dogodka BIG Design. Zelo sem užival, imel sem se super in spoznal veliko zanimivih ljudi! Slovenski dizajn se mi je že takrat zdel soliden, zanimiv in ljudje na splošno ustvarjalni. Veselim se, da bom tudi letos ti videl, doživel in vzljubil veliko novih stvari.