marjan
Aktualno

Knjiga, ki pokaže, kdo je v oglaševalskem poslu resnično pomemben

Konec januarja bo pri Marketing magazinu izšla knjiga EPP: Oglaševanje v Sloveniji 1990-2020, ki jo je napisal Marjan Novak, dolgoletni urednik MM-a.

Marjan Novak se je v zadnjih letih zakopal v arhive MM-a in nastala je poučna in informativna knjiga, namenjena vsem, ki delujejo v oglaševanju. Ob tem smo mu zastavili nekaj vprašanj, povezanih z nastankom te za slovensko oglaševalsko panogo prelomne publikacije.

Z zbiranjem gradiva in pripravo knjige ste se ukvarjali kar precej časa …

Ja, skoraj tri leta. Pregledovanje starih MM-ov in prebiranje člankov mi je vzelo kar nekaj ur dnevno. Pri delu sem se opiral na arhiv MM-a, ki pa je na določenih mestih »puščal«, saj so posamezna obdobja ali pa posamezni dogodki opisani površno ali pa sploh ne. Nekje po letu 2008, ko smo MM prevzeli od Dela, so vsebine veliko bolj podrobne in natančne. Tako da bo drugi del knjige, ki zajema obdobje od leta 2005 do leta 2020, veliko bolj podroben.

Komu ste namenili knjigo?

Vsem, ki so bili v oglaševanju ali pa vanj še prihajajo. Pogled v preteklost je zanimiv, ker lahko vidimo, da se stvari kar nekako ponavljajo; isti obrazi, ista podjetja, vsaj najpomembnejša, so na sceni že vsa ta tri desetletja. Predvsem se vidi, kdo je v tem poslu resnično pomemben, na primer Marko Vičič, Vital Verlič, Janja Božič Marolt, Mojca Randl, Marko Kolbl, Pavel Vrabec, Janez Rakušček, Igor Arih, Toni Tomašek, Mitja Milavec in drugi. Zanimivo je na primer opazovati najuspešnejše agencije po nagradah na SOF-u, Zlatem bobnu ipd. Zanimiva so tudi poglavja o razvoju stroke glede transparentnosti, vpliva SOZ-a na pravila igre itd. Po dokaj optimističnem in mestoma utopično naivnem pogledu na pomen oglaševanja v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja je danes industrija precej bolj realistična in praktično usmerjena. Iz knjige je tudi možno videti, kako so se razvijali mediji v Sloveniji in kako je, po drugi strani, medijev in medijskih hiš relativno malo.

Januarja bo izšel prvi del knjige, EPP: Oglaševanje v Sloveniji 1990-2020, ki pokriva obdobje od leta 1990 do leta 2005. Kdaj pa izide drugi del?

Kmalu. Drugi del ne bo več EPP, ampak Oglasi: Oglaševanje v Sloveniji 1990-2020, namenjen času od leta 2006 do leta 2020. 

Knjigo v prednaročilu lahko naročite na info@marketingmagazin.si. Cena obeh knjig je 69,00 EUR, cena posamezne izdaje pa 39,00 EUR. Po želji lahko naročite podpisani avtorski izvod. 

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji