Manager leta 2020 je Enzo Smrekar, glavni direktor Atlantic Droge Kolinske
Upravni odbor Združenja Manager je za managerja leta 2020 izbral Enza Smrekarja, glavnega direktorja Atlantic Droge Kolinske in podpredsednika uprave za delikatesne namaze, Donat Mg in internacionalizacijo v Atlantic Grupi.
Arhiv MM
Po tem, ko je Atlantic Grupa letos prejela naziv oglaševalca leta, je Združenje Manager Enzu Smrekarju podelilo priznanje, ker dosega izjemne poslovne rezultate. »Je kompetenten in inovativen vodja, ki zagovarja trajnostni razvoj in je tudi družbeno odgovoren; močno je vpet v šport, predvsem v delovanje Smučarske zveze Slovenije, in je mentor številnim mladim managerjem,« je Združenje zapisalo v obrazložitvi.
Svojo poslovno pot je začel v Philip Morrisu, nato pa vodil podjetja Diageo – UDV, Smrekar Consulting in Drogo Kolinsko, od leta 2010, ko je uspešno izpeljal prodajni proces Droge Kolinske Atlantic Grupi, Atlantic Drogo Kolinsko.
Dodana vrednost na zaposlenega je bila lani 102 tisoč evrov
V podjetju, ki je znano po izdelkih, kot so Argeta, Cockta, Barcaffe in Donat Mg, so imeli lani 166 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje. Letos, kot kaže, niti epidemija covida-19 ne bo imela večjih negativnih vplivov na poslovanje. Izpad dobave hrane in pijače v gostinski branži so namreč nadomestili z večjo prodajo v trgovinah. Ohranili so vsa delovna mesta, zaposleni niso bili na čakanju, prav tako niso koristili državnih subvencij. O dobrem finančnem stanju podjetja pričata še podatka, da so imeli lani 26-odstotno čisto donosnost kapitala in 23,5 milijona evrov čistega poslovnega izida, kar je za 9 milijonov oziroma 62 odstotkov več kot leta 2015. V tem času so povečali število zaposlenih na 500 oziroma za 15 odstotkov. Dodana vrednost na zaposlenega je bila lani 102 tisoč evrov, kar je za 1,5-krat več, kot je povprečje panoge proizvodnje živil, in za enkrat več od povprečja slovenskega gospodarstva.
Plače zaposlenih za 44 odstotkov višje od povprečja panoge
Povprečna mesečna plača zaposlenega v Atlantic Drogi Kolinski je 2.061 evrov bruto, kar je 44 odstotkov ali 632 evrov več od povprečja panoge. Ob tem zaposleni že leta prejemajo enega najvišjih regresov in nagrade za poslovno uspešnost. Skrb za zaposlene se kaže tudi v tem, da jim nudijo dodatne zdravniške preglede (npr. pregled prostate za moške in pregled dojk za ženske), omogočajo maksimalno ergonomsko ureditev delovnih mest, solidarnostno pomoč, sodelovanje na dnevu vrednot in športnih vikendih, spodbujajo in podpirajo razvijanje umetniških talentov in družbeno odgovorno aktivnost zaposlenih. Da se ti v podjetju dobro počutijo, priča več kot 40 športnih, kulturnih idr. klubov, ki so jih sami ustanovili znotraj družbe.
Usmerjenost v potrošnika in marketing sta gonilo razvoja
V podjetju mednarodni uspeh pripisujejo dejstvom, da izstopajo iz množice, presegajo ustaljene okvirje in sledijo lastnemu potencialu. Pomembno vlogo pri internacionalizaciji sta imela tudi marketing in usmerjenost v potrošnika, ki sta glavno gonilo razvoja. Z njima 'diha' celo podjetje, nenazadnje je dodatni del plače vsakega zaposlenega sestavljen tudi iz t. i. indeksa moči blagovne znamke. Še posebej tesno je z marketingom povezan razvoj. Vodja razvoja ni tehnolog ali inženir, ampak marketinški strokovnjak. Ta skrbi, da razvijajo samo tiste izdelke, ki odgovarjajo zahtevam in željam uporabnika oz. trga. S tako miselnostjo, načrtovanjem, inoviranjem, usmerjenostjo v kupca in odličnim marketingom je Atlantic Drogi Kolinski v enem letu uspelo prodati kar 150 milijonov Arget.