![oi](/sites/default/files/styles/article_620x440/public/images/usain-bolt-durex.jpg.webp?itok=aJS8xy_o)
Marketing iz zasede v letu velikih športnih dogodkov
Minulo leto je zaznamovalo kar nekaj pomembnih športnih dogodkov, med njimi poletne olimpijske igre v Parizu, EURO 2024 in SuperBowl. In kjer se odvijajo veliki spektakli s še večjimi sponzorskimi proračuni, tam je tudi marketing iz zasede.
V ta namen Slovenska oglaševalska zbornica v četrtek, 23. januarja 2025, organizira dogodek o marketingu iz zasede, kjer bodo predstavili novi dokument, ki ga je pripravila delovna skupina pod vodstvom Blaža Tomažina Bolcarja, ustanovitelja odvetniške pisarne Bolcar. Gre za dokument, ki jasno opredeljuje nove oblike nelojalne konkurence, pod njega pa so podpisani še prof. dr. Vesna Žabkar, Janez Rakušček, Cene Grčar, Matic Švab, Mojca Briščik in Urška Ušaj.
Kako je Nike za vedno (genialno) uničil olimpijski marketing
Verjetno je najbolj znan primer marketinga iz zasede oglaševalska kampanja podjetja Nike v času olimpijskih iger v Atlanti leta 1996. Ko naj bi Nike, domnevno, zavrnil predlog sponzorskega sodelovanja v višini 50 milijonov ameriških dolarjev (približno 45,5 milijonov evrov), je zakupil vse zunanje oglasne površine v okolici olimpijskih prizorišč. S kampanjo za blagovno znamko »Swoosh«, ki je obkrožala vsa olimpijska prizorišča, si je Nike preko televizijskih prenosov zagotovil ogromno pozornost in to z močno znižanami stroški v primerjavi s sponzorskim vložkom.
Olimpijski marketing v letu 2024
Lansko olimpijsko dogajanje v Parizu sta domiselno izkoristila tudi Intersport in TUI. Blagovna znamka Intersport si je s humorjem in vizualnimi podobami na podzemni železnici, na avtobusih in v pariških nakupovalnih središčih zaslužila zlato medaljo. Na plakat, ki prikazuje ene od njihovih kopalk, so zapisali: »Če se želite to poletje v Parizu izogniti prometnim zastojem, se odpravite po Seni.«
Tudi organizator potovanj TUI je dobro izkoristil vznemirjenje olimpijskih iger, saj je kampanja temeljila na poplavi turistov v Parizu v času prireditve in želji Parižanov, da bi zapustili Pariz. Na plakatih je pisalo: »Nova disciplina: zapustite Pariz v rekordnem času!« in »Raje kot v Parizu si za bronasto prizadevajte kje drugje.«
Zadetek v polno
»Medalja« za enega od najboljših (in malce nenavadnih) projektov v času evropskega prvenstva v nogometu je šla v roke Pumi in Check24, nemški spletni strani za primerjavo cen. Izvedli so namreč kampanjo, v okviru katere so uporabnikom, ki so se registrirali na njihovi spletni strani, brezplačno razdelili 5 milijonov »neuradnih« dresov nemške ekipe.