Mehurčki niso več le za posebne priložnosti
Decembra ne gre brez penečih vin, s katerimi nazdravljamo v spomin letošnjemu in uspehom v prihajajočem letu. Svetovni trendi kažejo na čedalje večjo priljubljenost penin in to ne le v prazničnem času.
Tina Guček
V vinski kleti Puklavec Family Wines ugotavljajo, da temu sledimo tudi Slovenci. Pravijo, da se razlog verjetno skriva v tem, da smo včasih posegali po mehurčkih samo ob posebnih priložnostih in decembrskih praznovanjih, danes pa nas spremljajo že skoraj vsak dan. »V naši vinski kleti prodaja penin raste iz leta v leto, res pa je, da jim tudi marketinško namenjamo vse več pozornosti. V prazničnih dneh ljudje najraje nazdravljamo prav s peninami, zato decembra, torej v enem mesecu, prodamo več kot 50 odstotkov celotne letne količine penin. Penine izvažamo tudi v tujino, največ ljubiteljev naših penin zunaj Slovenije pa najdemo na Hrvaškem, v Angliji, Nemčiji, na Poljskem in na Nizozemskem,« pravi Sonja Erčulj, vodja marketinga za Slovenijo in regijo Adriatik v Puklavec Family Wines.
Kot pravi, so peninam bolj naklonjene ženske. »Verjetno zato, ker nam pričarajo pridih luksuza, elegance in prefinjenosti. Smo pa tudi bolj vizualna bitja kot moški, zato nas pritegne že sama steklenica. Najbolj so nam pri srcu sveže, lahke in aromatične penine z nižjo stopnjo alkohola. Sicer ni pravilo, ampak v povprečju ženske raje posegamo po nekoliko slajših peninah. V naši vinski kleti je recimo najbolj prodajana prav polsladka muškatna penina z roza etiketo,« pravi sogovornica. Okus potrošnika se po njihovih izkušnjah »loči« tudi glede na prodajni kanal: v trgovinskem segmentu je najbolje prodajana polsladka muškatna penina, medtem ko gostinski segment posega po suhih ali zelo suhih peninah.
Letos najbolj stavijo na svojega paradnega konja – muškatno penino, novi dobrodelni projekt Winning moments in lansko uspešnico Glam Edition.
Več kot le steklenica penine
Med njihovimi peninami je tudi nekaj takšnih, ki izstopajo zaradi videza steklenice. Za posebne zgodbe »limited edition« penin so se odločili, ker so želeli slovenskemu potrošniku ponuditi nekaj drugačnega in edinstvenega. Nekaj, kar že na prvi pogled pritegne pozornost in nekaj, kar je več od steklenice penine. »Kupci so penine iz naše omejene izdaje odlično sprejeli. Glede na to, da smo lani predstavili kar dve, so nas letos že spraševali, kje je nova penina. Zelo nas veseli, da ljubitelji mehurčkov prepoznajo naše projekte, verjamejo vanje, jih podpirajo, z njimi nazdravljajo in proslavljajo. Očitno smo našli svojega potrošnika, s katerim tudi mi rastemo in razvijamo vedno boljše zgodbe v steklenici,« pravi Sonja Erčulj.
Vsaka penina ima svojo zgodbo
Prvo »limited edition« penino Ice Edition so na trgu predstavili konec leta 2019. To je bila prva steklenica, ki so jo »oblekli« v tisoče ledenih bleščic in jo napolnili s polsuho penino, ki jo lahko serviramo tudi s kocko ledu. Ustvarili so jo s preprostim namenom: za družbo, prijatelje, družino, za decembrska slavja, novoletne zdravice in praznična obdarovanja.
Druga v nizu je bila poletna zgodba Art Edition, ki je po prvem lockdownu leta 2020 poskrbela, da smo vsi skupaj odmislili korono in se pripravili na dolgo in vroče poletje, v upanju, da se bomo lahko prepustili brezskrbnemu uživanju na morju. »Njena ciljna publika je bila ljubiteljica vsega lepega, dobrega in zabavnega. Ženska, ki rada uživa v življenju in te radostne trenutke deli na družbenih omrežjih. Penina Art Edition je najbolj ženska, fotogenična, 'instagramabilna' predstavnica mehurčkov v naši 'limited edition' ponudbi,« pravijo.
Tretjo omejeno izdajo, penino Glam Edition, so predstavili lani decembra in že v prvem mesecu razprodali prvo polnitev. »Zgodba penine Glam Edition je nastala v strogi karanteni. Če se spomnite, je lanski december zaznamovala policijska ura, zaprtje gostinskih lokalov in omejeno gibanje. Tako smo morali ob snovanju nove penine popolnoma spremeniti miselnost. Kako torej ljudem popestriti karantenski veseli december, ki bo minil brez večjih druženj in zabav, torej bolj kot ne v domačem krogu? Zadevo smo vzeli v svoje roke in naredili prav poseben dizajn, ki je ljudem prinesel dobro voljo, pozitivno energijo in predvsem malo prazničnega blišča in glamurja, ki smo ga v teh težkih časih še kako pogrešali,« opisujejo svoje takratno razmišljanje v vinski kleti Puklavec Family Wines.
Penina za zmagovalce
Četrta zgodba je zgodba o penini Winning moments. Gre za letošnji projekt, ki so ga zasnovali s Smučarsko zvezo Slovenije. »Skupaj verjamemo, da brez mladih smučarskih talentov ni prihodnjih generacij zmagovalcev, zato smo se povezali in ustvarili skupno zgodbo 'Winning moments', s katero želimo pomagati mladim smučarskim upom. Penina za zmagovalce, ki je prišla na police trgovcev ravno na začetku letošnjega decembra, nas bo spremljala vso zimsko sezono. Ima tudi dobrodelno noto – od vsake prodane steklenice bomo namenili en evro za mlade, socialno ogrožene zimske športnike,« povejo.
Personalizirane steklenice za najdražje
Ker ugotavljajo, da smo potrošniki vse bolj zasičeni in zato tudi vse bolj zahtevni in izbirčni, so se odločili in ponudili tudi možnost nakupa personaliziranih steklenic: »Ljudje vedno iščemo kaj individualnega, drugačnega, posebnega. Nekaj, česar ne moremo najti v redni ponudbi na policah trgovin. Personalizacija je na splošno globalni trend v različnih segmentih izdelkov in vinska etiketa tu ni izjema. S personalizirano penino ciljamo na darilni segment, na potrošnika, ki potrebuje posebno darilo za svoje najdražje. Ponujamo mu darilo, ki si ga bo zapomnil vsak slavljenec.«
Članek je bil objavljen v prilogi KuhaMMo, ki jo lahko prelistate tu.