Mlečne pravljice med finalisti največjega azijskega festivala AdStars
V južnokorejski prestolnici bodo 22. avgusta 2020 razglasili zmagovalce največjega tržno-komunikacijskega festivala na območju Azije, kjer so se v ožji izbor (med več kot 20.000 prijavljenimi projekti) uvrstile Mlečne pravljice.
»Če smo v športu vzklikali Slovenija do Tokia, lahko v oglaševanju Slovenija do Seula,« pravijo v agenciji Futura DDB, kjer so projekt ustvarili za SPAR Slovenija. Mlečne pravljice so predstavili v začetku leta 2019, projekt pa ni dvignil le prodaje njihovih izdelkov, temveč tudi poostril zavedanje o nizki bralni kulturi Slovencev. V sodelovanju z Boštjanom Gorencem – Pižamo so preko družbenih omrežij ustvarili pravljici, kjer so pisatelju na pomoč priskočili tako uporabniki Sparovih družbenih omrežij kot njihovi mali junaki. Pravljici sta izšli natisnjeni na embalaži trajnega mleka SPAR, z namenom, da tako starši kot otroci, ki rokujejo s tem izdelkom dnevne potrošnje, okrepijo svoje bralne navade in izboljšajo odnos do književnosti. »Redno prebiranje pravljic mlajšim generacijam ne utrdi le bralnih navad, temveč je ena izmed vzgojnih funkcij pravljic tudi ta, da jih poduči o premagovanju ovir, ki so z življenjem neločljivo povezane,« je za MM povedala Anuša Žagar, vodja projekta.
O lepoti branja na mestih, kjer se to ne pričakuje
Kreativni direktor Robert Bohinec dodaja, da je čar projekta sklenjen krog višanja bralne kulture. »Ko embalažo mleka spremenimo v 'knjigo', ta spremeni običajne prodajne police v knjižne. Tako komuniciramo o lepoti branja tam, kjer se tega ne pričakuje. Potrošnik mleko prinese domov, v domačem okolju pa izdelek zaradi svoje nenavadne podobe znova postane predmet pogovora. Menim, da je bil prav nenavaden medijski format eden izmed odločilnih faktorjev, da je žirija AdStars med številnimi mednarodnimi deli slovenski projekt uvrstila v ožji izbor«, pravi Bohinec.
Za družbeno dobro
Ustvarjanje in ohranjanje družbeno dobrega je zapisano tudi v poslanstvu festivala AdStars. Projekt Mlečnih pravljic se je v Seulu potegoval v kategoriji »družbeno dobro« (ang. »social good«), kar je žirija prepoznala po več kot milijon natisnjenih pravljicah in donaciji slovenskim knjižnicam na obrobju slovenskih mest v vrednosti 20.000 evrov. Poglaviten faktor je bila tudi učinkovitost projekta na strani naročnika, kjer se je prodaja v kategoriji, ki sicer pada, dvignila za več kot 10 odstotkov. Hwan Jin-Choi, predsednik festivala AdStars, poudarja, da festival prispeva k družbenemu dobremu tako, da spodbuja predvsem idejne koncepte, ki so gonilo pozitivnih družbenih sprememb – ki pa jih je, kot pravi, vsako leto več.
Med finalisti še en slovenski predstavnik, a za tujega naročnika
Med slovenskimi finalisti festivala AdStars je še Studio 360, podjetje, ki ponuja celostne rešitve s področja arhitekture in vizualnih komunikacij. V ožji izbor so se uvrstili s projektom »Flowershop in the House of Flowers«, ki so ga pripravili za nemškega naročnika GIZ - Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit.