motovun
Aktualno

Motovun, vse bolj opažena krajevna blagovna znamka

Romantično mestece Motovun, ki je še pred kratkim slovelo po filmskem festivalu, se je na novo pozicioniralo in postalo meka za ljubitelje vina, kulinarike in lepe narave. Lokalne blagovne znamke postajajo v tem segmentu vse pomembnejše.

Turistična skupnost občine Motovun je minuli konec tedna povezala 9 lokalnih vinarjev in 7 lokalnih ponudnikov hrane ter organizirala dogodek Teran Wine & Walk. Motovun se je tako prvič letos pridružil turističnemu grozdu severozahodne Istre, v katerem organizirajo dogodke Wine & Walk. Do zdaj so se tovrstni dogodki odvili v Umagu, Novigradu, Bujah in Brtonigli, letos pa so se grozdu pridružili še Motovun, Grožnjan in Oprtalj. Na prvi izvedbi dogodka Teran Wine & Walk se je minulo soboto zbralo 500 ljubiteljev vina in kulinarike ter na 12 kilometrov dolgi poti okušalo lokalno ponudbo.

n

Koncept, ki združuje vino, kulinariko in šport

Ljubitelji vina in kulinarike so se tako v sklopu dogodka sprehodili po slikovitih vinogradih s pogledom na Motovun in dolino reke Mirne, mimo naravnih, zgodovinskih in kulturnih lepotah, predvsem pa jih je navdušila hoja skozi Motovunski predor, najdaljši predor na trasi Parenzane, vinsko-pohodniški dan so obiskovalci sklenili na zaključni zabavi v hotelu in vinoteki Roxanich. Na 12 kilometrov dolgi vinski poti so obiskovalci spoznali vina Novak, Fakin, Valent, Vorić, Fachin, Bertoša, Benvenuti, Tomaž in Roxanich ter gastronomske lokalne specialitete, kot so bruskete z namazom iz tartufov, fritaja z jurčki, pašta z divjačino, istrska mineštra in različne lokalne sire in mesnince, ki so jih za goste pripravil Miro Tartufi,

Konoba Fakin, Istria Food Event & Fakin, Agroturizem Tikel, Konoba Pod Voltom, OPG Radošević in Villa Soši. David Matković, direktor Turistične skupnosti občine Motovun, je za bralce MM povedal: »Teran Wine&Walk je prvi tovrstni dogodek, ki smo ga organizirali v Motovunu, in je rezultat naše letošnje pridružitve turističnemu grozdu severozahodne Istre. Tu smo ponosni na uspehe, ki jih lokalni vinarji dosegajo na različnih domačih in mednarodnih tekmovanjih, med drugim tudi na najpomembnejšem svetovnem ocenjevanju vin, Decanter World Wine Awards, na katerem so letos osvojili 16 medalj, od tega sta kar dve kleti dobili zlate medalje. Organizacija dogodka je logičen korak posvečen tej sorti, ki hkrati promovira naravne lepote pokrajine in našo ponudbo. Dogodka se je udeležilo veliko domačih turistov, a prav toliko tudi iz tujine, med drugim tudi iz ZDA.«

x

Lokalne blagovne znamke vse bolj opažene

Matković razloži, da so v Motovunu zadnja leta vložili veliko dela za razvoj vinskega turizma. »Poleg uspehov naših vinarjev, ki iz leta v leto dosegajo večje uspehe na prestižnih vinskih tekmovanjih doma in v tujini, kot je na primer Decanter, je Motovun leta 2019 osvojil drugo mesto v izboru Evropske mreže kulturnega turizma za najboljšo evropsko destinacijo trajnostnega kulturnega turizma, in sicer v kategoriji vinski turizem. Danes se Motovun umešča med dve priznani francoski vinski destinaciji, za prvouvrščeno dolino Loire in pred tretjeuvrščenim Pays d'Armagnac. Izjemno pomemben korak k še boljšemu pozicioniranju v vinski dejavnosti pa je bila otvoritev Winery & Design Hotela Roxanich v letu 2019, ki je na destinacijo pritegnila dodatno število obiskovalcev, katerih glavni razlog prihoda je vinski turizem. Posledica tega so novi, dodatni vložki v druge motovunske kleti. Pred kratkim se je odprla vinska klet Tomaž, že na začetku leta 2023 pa nas čaka odprtje še treh novih kleti. Vse to je bil razlog, da smo začeli s serijo dogodkov pod blagovno znamko Motovun Wine Experience, z vstopom naše destinacije v grozd severozahodne Istre pa smo dobili še priložnost vključiti naše vinarje na Istria Wine&Walk, najpomembnejši dogodek znotraj tega grozda.«

b

Istra ni le poletna destinacija

Večina destinacij v Istri je najbolj obiskana v najtoplejših mesecih, a vendar želijo tamkajšnje turistične skupnosti to misel malce predrugačiti. »Istra se od mnogih drugih destinacij razlikuje po tem, da si načrtno prizadevamo za podaljšanje turistične sezone v predsezoni in posezoni, trenutno najboljši način za to pa so prav dogodki, kot je Teran Wine&Walk. Z njimi spodbujamo zapolnjevanje namestitvenih kapacitet in izvenpenzionsko potrošnjo, obenem pa učinkovito komuniciramo in promoviramo tisto, na kar smo ponosni in s čimer dodatno pritegnemo obiskovalce v destinacijo,« pove direktor Turistične skupnosti občine Motovun. Na vprašanje, na kakšen način še krepijo blagovno znamko izven poletnih mesecev, odgovarja: »Že dan po Teran Wine&Walku je v Oprtlju potekal praznik kostanja, v Livadah vsak konec tedna v oktobru poteka sejem tartufov, v Motovunu v soboto 22. oktobra organiziramo praznik terana in tartufov, 23.oktobra sledi Tuberfest v Livadah, nato gobarski dnevi v Brtonigli in takoj zatem konec tedna še Park Food Fest v Novigradu. Vse te prireditve ustvarjajo dobre rezultate za veliko širše območje, saj gostje, ki jih takšni dogodki privabljajo, radi odkrivajo in raziskujejo celotno našo regijo.«

b

 

Foto Merlo De Graia

Intervju

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Naši avtorji