Na 31. SOF prijavljenih 422 del
Na letošnji Slovenski oglaševalski festival je prijavljenih 112 del več kot lani, ko jih je bilo 330.
Po novicah o 16-odstotnem povečanju naložb v digitalno oglaševanje v Sloveniji in rekordnem poslovanju slovenskih oglaševalskih agencij sledi odlična novica tudi za organizatorje SOF-a. Prijavitelji so prijavili 422 del oziroma 34 odstotkov več kot lani. Zmagovalce dobimo 15. junija 2022 na podelitvi na festivalskem prizorišču v amfiteatru Avditorija Portorož. »Kljub temu, da bo SOF letos doživel že svojo 31. izvedbo, veliko število prijavljenih del dokazuje, da je festival še kako relevanten, živ in živahen. Prav tako so bile spremembe v tekmovalnem delu festivala očitno korak v pravo smer, saj so se prijavitelji nanje dobro odzvali. A kar je morda celo najpomembneje, veliko število prijavljenih del je dokaz vitalnosti naše industrije. Ob tem seveda upam, da se bo kvantiteta projektov prelila tudi v njihovo kvaliteto,« je ob tem povedal Luka Bajs, izvšrni kreativni direktor v agenciji SHIFT in predsednik žirije 31. SOF-a.
Spremembe v tekmovalnem programu navajamo v naslednjih odstavkih.
Tri nove tekmovalne sekcije
Dosedanji sekciji KAJ in ZAKAJ so letos razgradili v tri bolj jasne sekcije. Pravijo, da je to predvsem zato, da se bodo prijavitelji del lažje znašli, ko bodo dela prijavljali.
Dela na 31. SOF-u lahko tako tekmujejo:
- v sekciji enokanalne komunikacije, ki je namenjena posameznim komunikacijskim rešitvam na izbranem komunikacijskem kanalu. V tej sekciji lahko prijavljena dela tekmujejo v skupinah film, tisk, zunanje oglaševanje, zvok, digitalne komunikacije, oblikovanje, kreativna uporaba medijev, inovativne rešitve in družbeno dobro.
- v sekciji večkanalne komunikacije, ki je namenjena kompleksnejšim komunikacijskim rešitvam oz. kampanjam, ki vključujejo vsaj tri različne komunikacijske kanale za doseg ciljne skupine. V tej sekciji lahko prijavljena dela tekmujejo v skupinah integrirane kampanje, vpletenost, digitalne kampanje, upravljanje blagovne znamke in družbeno dobro.
- v sekciji obrtna odličnost, ki je namenjena ustvarjalni odličnosti in izjemnosti izvedbe. S premikom obrtne odličnosti v samostojno sekcijo želi Svet tekmovalnega programa (STP) izpostaviti področje, ki je pomembno za vzdrževanje in preseganje standardov v kreativni industriji in spodbuditi ambicioznost ustvarjalcev. Prijavljena dela lahko tekmujejo v skupinah fotografija, tekstopisje, ilustracija, režija, umetniško vodenje in avtorska glasba.
Še ena novost: Tekmovalna akademija SOF
O tem, kdo bo na SOF-u lahko prišel v ožji izbor, bo letos odločala Tekmovalna akademija SOF, v katero lahko eno osebo imenujejo vsi aktivni člani SOZ (tako podjetja kot posamezniki). »Za to smo se odločili tudi zato, da SOF ne bo samo festival agencij, ampak celotne stroke. Tekma namreč ni le hrana za ego in zadovoljstvo ob prejemu nagrade, ampak mora biti sredstvo, ki pomaga celotni panogi, da smo boljši,« je ob tem povedala Ana Ivandić, komunikacijska strateginja in kreativna direktorica ter podpredsednica STP SOF.
Ukinjajo nagrado SOF-SOF-a
Na koncu so organizatorji razkrili še eno spremembo – nagrado SOF SOF-a namreč zaradi zagotovitve bolj pregledne in uravnotežene tekmi ukinjajo. »Ugotovili smo namreč, da lahko eno delo, ki je sicer lahko res izjemno, zaradi sistema točkovanja 'obrne' cel festival. Sistem je bil preveč piramidalen, zato smo se odločili, da nagrade SOF SOF-a ne bo več,« pravi Uroš Goričan.
Končna uvrstitev prijavljenih del se ne glede na skupino odslej točkuje na naslednji način: uvrstitev v ožji izbor prinese eno točko za vsa dela, ki niso nagrajena z veliko, zlato oziroma srebrno nagrado, srebrna nagrada prinese 6 točk, zlata nagrada 10 točk, velika nagrada pa 10 dodatnih točk.