bla
Aktualno

Nagrade Cannes Lions 2021: Živeti z maternico

Oglas »Zgodbe iz maternice« (»Womb Stories«), delo produkcijske hiše Chelsea Pictures iz Los Angelesa in londonske agencije AMV BBDO za blagovno znamko ženskih higienskih vložkov Libresse, že več kot leto dni navdušuje na oglaševalskih tekmovanjih.

Člane žirij na Kanskih levih je tako prevzel, da so mu podelile celo titansko veliko nagrado, namenjeno delom, ki so »provokativna, razburljivo premikajo meje, navdihujejo, a hkrati vzbujajo zavist, poleg tega pa določajo novo smer, v katero gre oglaševalska industrija«, kot se glasi uradna obrazložitev te tekmovalne skupine. Oglas je poleg tega dobil tudi veliko nagrado za filmsko obrtno odličnost (film craft).

»Zgodbe iz maternice so poskušale razbiti zadušljivo kulturo tišine in sramu, ki obdaja intimne izkušnje žensk. Kulturo, v kateri ženske v osamljenosti trpijo zaradi spontanega splava, s katerim se konča 20 odstotkov nosečnosti, v kateri traja 7,5 leta, da zdravniki prepoznajo endometriozo, ker bolečin žensk ne jemljejo resno, in v kateri je ženske še vedno sram priznati, da si ne želijo imeti otrok – seznam se kar ne konča. Ta začarani krog tišine smo želeli nadomestiti z deljenjem zgodb in poslušanjem. Ker razgaljanje resnice o naših telesih ni dobro samo za zdravje. Dobro je za vsakogar, a za to je potreben pogum,« so izhodišče oglasa opisali njegovi avtorji. In pojasnjujejo njegovo izvedbo: »Film oživi edinstveni svet maternic, pri čemer spregledani odnos žensk do svojih maternic prevede v čudovite metafore. Začelo se je s kreativnim poslušanjem – namesto da bi njihove izkušnje zgolj poslušali, smo si ženske drznili vprašati, kako se dejansko počutijo. Poleg tega smo jim dali orodja, da izrazijo same sebe, jih poslušali in delili njihove zgodbe. Ko smo film objavili, je vpletel na milijone ljudi in opogumil na tisoče žensk, da so delile svoje osebne zgodbe o maternicah, od neuspešnih umetnih oploditev, stisk ob splavu in menopavzi do spolnih užitkov in bolečih menstruacij. In medtem ko smo prikazovali vse te različne izkušnje, so se spojile v eno samo univerzalno zgodbo o življenju z maternico,« so kreativno rešitev pojasnili v agenciji.

Predsednica žirije za titanske leve Susan Credle, globalna glavna kreativna direktorica v ameriški agenciji FCB, je ob tem povedala: »To delo bo ženske poučilo o njihovih telesih, zdravnike pa o ženskih telesih, zaradi česar je bilo za žirijo izjemno. Pravzaprav smo začutili, da bi bili zdravstveni učbeniki zaradi te akcije lahko napisani na novo.«

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji