Naj živi mesec ponosa
Junij je tako imenovani mesec ponosa (ang. pride month) in tudi mi smo poiskali nekaj oglasov, ki slavijo skupnost LGBTQ+.
Tina Guček
IKEA v sklopu kampanje »Sprejemanje se začne doma« prikazuje domove, ki niso dom v pravem pomenu besede – kjer se posamezniki ne počutijo cenjene in dobrodošle. Zato pri oblikovanju niso uporabili živahnih barv, saj so barve simbol strpnosti, podpore in ljubezni. »Ker se posamezniki v takšnih domovih počutijo odveč, ta občutek predstavljamo z izpostavitvijo elementov, ki zaradi barve in oblikovanja izstopajo,« pravijo.
Kaj storiti, ko država, ki gosti največji nogometni dogodek na svetu, prepove zastave LGBTQ+ na svojih tleh in milijonom ljudi prepreči, da bi nosili barve svobode in ljubezni? Kot odgovor na to situacijo sta druženje Stop Homophobia in blagovna znamka Pantone skupaj z agencijo TBWA \Paris, predstavila oglaševalsko akcijo »Barve ljubezni« (»Colors of Love«).
Ena od znamk, ki je pogosto na udaru konservativcev zaradi praznovanja meseca ponosa, je The North Face. Podjetje že drugo leto sodeluje z drag queen in okoljsko aktivistko Pattie Gonia za kampanjo Summer of Pride.
V hrvaški izpostavi agencije dentsu so s pro bono oglaševalsko akcijo podprli mesec ponosa na Hrvaškem. Ob tem so povedali, da so se v okviru kampanje združili tako predstavniki agencije kot njihovi partnerji in prijatelji, da bi počastili LGBTQ+ skupnost. Kampanjo so poimenovali »Raznolikost naredi vse lepo« (»Različitost sve čini lijepim«), v njeno središče pa so postavili vizual, ki je znan po vsem svetu. Gre za zastavo ponosa, na kateri so podpisani partnerji, ki podpirajo projekt, med katerimi so podjetja Mastercard, Electrolux, Wiener osiguranje, Intersport, Kiehl's in drugi.
Ameriški operater mobilnega virtualnega omrežja Visible by Verizon je namesto klasičnih oglasov predstavil kar krajši film, v katerem lahko v kvizu v slogu sedemdesetih let prejšnjega stoletja izvemo marsikaj o LGBTQ+ skupnosti in se hkrati tudi nasmejimo.
V Izraelu, kjer se politika nagiba k konzervativni desnici, so v družbi ESET, kjer se ukvarjajo s kibernetsko varnostjo, iskali način, kako prenesti močno sporočilo v mesecu ponosa. »Ustvarili smo povezavo med vsebinskim svetom spletne varnosti in močnim sporočilom, ki nagovarja naraščajoče konzervativno občinstvo,« pravijo in sporočajo, da so vse družine enakopravne.
Še en oglas, namenjen Izraelcem: znamka kondomov Durex, ki je znana po svoji podpori skupnosti LGBTQ+, je predstavila tiskan oglas, v katerem pravijo, da oznake niso potrebne. Niti oznake glede spolov, niti oznake blagovne znamke – zato so prostor za svoj logotip pustili prazen.
American Express je z agencijo Ogilvy zasnoval oglaševalsko akcijo »S ponosom podpiramo« (»Proudly Backing«), v kateri sporočajo, da podpirajo vse svoje člane in zaposlene, ne glede na to, koga imajo radi ali kako se identificirajo.