Nasilje nad ženskami: »Vedel sem ves čas«
White Ribbon, vodilna dobrodelna organizacija v Združenem kraljestvu, v novi ozaveščevalni akciji spodbuja moške in fante k odpravi nasilja nad ženskami in dekleti.
Kaja Kovič
Nova komunikacijska akcija organizacije White Ribbon, ki so jo poimenovali »Vedel sem ves čas«, prikazuje strahove novopečenega očeta, s katerimi se sooča pri vzgoji hčerke. Sporočilo in zgodbo je zasnovala kreativna agencija Bensimon Byrne s sedežem v Torontu, kratek film pa je režiral Hubert Davis iz produkcijske hiše Untitled Films, prejemnik nagrade People's Choice Award TIFF 2022.
V filmu na popolnoma drugačen spodbujajo moške, naj razmislijo, kaj lahko naredijo za enakost spolov in izkoreninijo spolno nasilje, in sicer tako, da jih spomnijo na njihove hčerke. Na tiste, ki nimajo ženske potomke, pa vplivajo na zelo čustven način in jim pokažejo, kako bi se počutili kot očetje dekleta.
Rojstvo hčerke spremeni moškega
V akciji izpostavljajo novopečenega očeta, ki, medtem ko drži svojo hčerkico v naročju, razmišlja o tem, kako se je v preteklosti obnašal do žensk in deklet. Postane mu jasno, ne le to, da ve, s čim se bo verjetno soočila, ampak tudi to, da se bo zanjo trudil izboljšati svet, in mu je žal, da ni prej razmislil o svojih dejanjih.
Akcija »Vedel sem ves čas« osvetljuje agresije s strani moških, bodisi verbalne ali vedenjske, namerne ali nenamerne, in razkriva, zakaj jih ne bi smeli prezreti. »Prikazovanje škodljivih spolnih norm in stereotipov je tako zakoreninjeno v naši kulturi, da so pogosto neopažene in nimajo več večjega učinka, zato so za mnoge moške potrebne osebne izkušnje, kot je imeti hčerko, da prepoznajo to nezdravo vedenje,« razloži Humberto Carolo, izvršni direktor White Ribbon.