Netflix odprt za oglaševalce. Kaj sledi?
Po tem, ko je Netflix prvič po več kot desetletju rasti doživel padec rasti števila naročnikov, so se v podjetju odločili predrugačiti poslovni model in se odpreti za oglaševalce.
Kaja Kovič
Prihodki prvega četrtletja 2022 (več o tem preberite TU) so padli in z Netflixa so sporočili, da bodo začeli preučevati možnosti, kako jih zopet povečati.
Prva rešitev je dvig naročnine za tiste uporabnike, ki lasten račun delijo s prijatelji (in teh ni malo; to potrjuje tudi raziskava Marketing magazina TU), druga rešitev, ki jo bodo uresničili pa je implementacija tehnologije oglaševanja. Ta poteza sicer obrača na glavo njihov dolgoletni odpor do oglasov, a padec je bil preveč boleč, da se tega odpora ne bi znebili. Slednjega pa niso znebili ljudje, vrednost delnic Netflixa je po novici o oglasih padla za skoraj tretjino.
»Tisti, ki poznajo Netflix, vedo, da sem bil proti oglaševanju in velik oboževalec preprostosti naročnine, a kot izvršni direktor moram biti večji oboževalc tistega, kar želijo potrošniki,« zapiše Reed Hastings v sporočilu za javnost.
Kako se bo spremenila naročnina na Netflixu?
Podjetje še ni razkrilo podrobnosti o tem, kako bo videti Netflix z oglasi in koliko bo ta možnost pocenila naročnino. Analitiki predvidevajo, da bodo storili podobno, kot drugi ponudniki pretočne vsebine. Platforma Hulu že dolgo ponuja obe možnosti - naročnina vsebin z oglasi znaša približno 7 dolarjev na mesec, brez njih pa 13 dolarjev. Naročnina HBO Max z oglasi stane uporabnika 10 dolarev, brez njih 15 dolarjev. Netflix torej ni edini, ki se spogleduje z oglaševalci; prejšnji mesec so te iste spremembe napovedali tudi na Disneyju – že letos bodo javnosti predstavili različico Disney+ (z oglasi), a podrobnosti načrta javno še niso objavili.