Netflix zaradi finančnih izgub kaznuje uporabnike
Iz Netflixa sporočajo, da je njihova rast vse šibkejša, za kar delno krivijo deljenje gesel med uporabniki. Izgube so velike, napovedi pa vse bolj temne, zato so pripravili načrt za nove finančne injekcije. Vbrizgali jih bodo prav uporabniki.
Kaja Kovič
Netflix je po prvem četrtletju v letu 2022 poročal o izgubi 200.000 naročnikov z vsega sveta in obenem napovedal, da bi lahko v drugem četrtletju izgubil do 2 milijona naročnikov. »Naša rast prihodkov se je precej upočasnila,« so zapisali predstavniki Netflixa v pismu delničarjem. »Epidemija covida-19 je zameglila sliko, saj je znatno povečala našo rast v letu 2020 in tako smo verjeli, da je za upočasnitev rasti v letu 2021 krivo napredovanje epidemije.« S približno 222 milijoni naročnikov je Netflix še vedno največji ponudnik pretočnih vsebin, vendar se očitno tudi ta sooča s številnimi izzivi.
Krivi so uporabniki
Pretočni velikan je ob finančni oceni prvega četrtletja v 2022 nakazal, da bo pritisnil na uporabnike, ki delijo gesla in podatke za prijavo. Ta težava ni majhna; kar 100 milijonov gospodinjstev uporablja storitev preko skupnih gesel in zaradi tega je njihov prodor vse manjši. »Na številnih trgih je vse težje povečevati prisotnost,« so sporočili.
Glavni operativni in produktni direktor Netflixa Greg Peters je razložil njihov prihodnji finančni model. »Če imate sestro, ki živi v drugem mestu in želite z njo deliti Netflixov račun, je to super in ne želimo uničiti te naveze, vseeno pa vas bomo v prihodnje prosili, da plačate nekaj več, da bi lahko vsebine delili z njo.«
Netflix že preizkuša novi model v Čilu, Kostariki in Peruju, kjer lahko naročniki dodajo t. i. podračune za največ dve osebi zunaj svojega doma in zanje plačujejo znatno manj od polne cene.