viva
Aktualno

Nosite volno, ne fosilnih goriv

Nova globalna marketinška akcija družbe Woolmark je namenjena izobraževanju potrošnikov o vplivu sintetičnih tkanin na njihovo telo in okolje. Izbira naravnih vlaken, kot je volna, prav tako pomeni rešitev za zmanjšanje negativnega vpliva mode na okolje.

Akcija vsebuje močno vizualno sporočilo, ki poudarja razliko med obleko iz sintetične tkanine, prikazano kot surovo nafto, ki jo uporabljajo pri njeni izdelavi, ter ekološkimi in naravnimi materiali, kot je merino volna. 60-sekundni film prikazuje ljudi, ki se trudijo pobegniti iz z nafto napolnjenega bazena. Ko jim to uspe, lažje in bolj sveže zadihajo v oblačilih iz naravnih materialov. V filmu ustvarjalci poudarijo, da se za izdelavo oblek vsakih 25 minut porabi za olimpijski bazen veliko surove nafte. To pomeni, da se za izdelavo sintetičnih vlaken porabi skoraj 350 milijonov sodčkov nafte letno. Woolmarku so pri projektu pomagale agencije 20something, Park Village in Studio Birthplace.

Fran Docx iz agencije 20something je ob lansiranju akcije povedal: »V letu 1980 so bile naše garderobne omare polne naravnih materialov, kot so bombaž, volna in kašmir. Ti naravni materiali so predstavljali 60 odstotkov trga in močno prednjačili pred novim alternativnim materialom, kot sta poliester in poliamid. Vzpon hitre mode, fluidne kulture oblačenja in pretirano potrošništvo so povzročili velik premik v uporabi materialov. Ti materiali škodujejo naši koži in planetu.«

Tudi režiserja iz filmskega studia Birthplace, Sil van der Woerd in Jorik Dozy, sta poudarila razsežnosti podnebne krize: »Kot filmski ustvarjalci verjamemo, da je naša odgovornost povedati najpomembnejše zgodbe našega časa in da naredimo nevidno vidno. Kar 70 odstotkov vseh današnjih oblačil je izdelanih iz sintetike in to je druga beseda za nafto. Ljudje dobesedno nosimo nafto. Naša vizualizacija bo potrošnikom pomagala, da se lažje poistovetijo s težavo, ki škoduje tako njim kot tudi trajnosti.«

Intervju

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Naši avtorji