Nosite volno, ne fosilnih goriv
Nova globalna marketinška akcija družbe Woolmark je namenjena izobraževanju potrošnikov o vplivu sintetičnih tkanin na njihovo telo in okolje. Izbira naravnih vlaken, kot je volna, prav tako pomeni rešitev za zmanjšanje negativnega vpliva mode na okolje.
Kaja Kovič
Akcija vsebuje močno vizualno sporočilo, ki poudarja razliko med obleko iz sintetične tkanine, prikazano kot surovo nafto, ki jo uporabljajo pri njeni izdelavi, ter ekološkimi in naravnimi materiali, kot je merino volna. 60-sekundni film prikazuje ljudi, ki se trudijo pobegniti iz z nafto napolnjenega bazena. Ko jim to uspe, lažje in bolj sveže zadihajo v oblačilih iz naravnih materialov. V filmu ustvarjalci poudarijo, da se za izdelavo oblek vsakih 25 minut porabi za olimpijski bazen veliko surove nafte. To pomeni, da se za izdelavo sintetičnih vlaken porabi skoraj 350 milijonov sodčkov nafte letno. Woolmarku so pri projektu pomagale agencije 20something, Park Village in Studio Birthplace.
Fran Docx iz agencije 20something je ob lansiranju akcije povedal: »V letu 1980 so bile naše garderobne omare polne naravnih materialov, kot so bombaž, volna in kašmir. Ti naravni materiali so predstavljali 60 odstotkov trga in močno prednjačili pred novim alternativnim materialom, kot sta poliester in poliamid. Vzpon hitre mode, fluidne kulture oblačenja in pretirano potrošništvo so povzročili velik premik v uporabi materialov. Ti materiali škodujejo naši koži in planetu.«
Tudi režiserja iz filmskega studia Birthplace, Sil van der Woerd in Jorik Dozy, sta poudarila razsežnosti podnebne krize: »Kot filmski ustvarjalci verjamemo, da je naša odgovornost povedati najpomembnejše zgodbe našega časa in da naredimo nevidno vidno. Kar 70 odstotkov vseh današnjih oblačil je izdelanih iz sintetike in to je druga beseda za nafto. Ljudje dobesedno nosimo nafto. Naša vizualizacija bo potrošnikom pomagala, da se lažje poistovetijo s težavo, ki škoduje tako njim kot tudi trajnosti.«