muzeji
Aktualno

Nove tehnologije oživljajo stare zgodbe

Pred kratkim se je v Mestnem muzeju v Ljubljani odvil hekaton zgodbarskih doživetij. Na dogodku so zbrani mladi tekmovalci v zgolj dveh dneh zasnovali nove koncepte inovativnih digitalnih orodij za oživljanje dediščine antične preteklosti.

Kot pravi Nejc Kovačič, vodja digitalnega marketinga v Muzeju in galerijah mesta Ljubljane, obisk arheoloških parkov in spoznavanje rimske dediščine radi povezujemo z ogledovanjem kamnitih ostankov na tleh in branjem informativnih tabel. »Na srečo nam tehnologija danes omogoča, da lahko že z uporabo lastnih mobilnih telefonov, uporabo aplikacij in virtualne resničnosti dosegamo povsem nove načine interpretacije, nova doživetja, ki smo jih včasih bili vajeni le svetu računalniških igric,« izpostavlja.

S hekatonom, prvim dogodkom takšnega tipa v slovenskih muzejih, so želeli dati priložnost mladim kreativcem in ljubiteljem zgodovine, da s svojimi izkušnjami in znanji zasnujejo koncept mobilne aplikacije, ki bi skozi igrifikacijo, uporabo virtualne resničnosti, elementi ugank in izzivov obiskovalcu že med sprehodom po arheološkem parku omogočila interaktivno, zanimivo in poučno izkušnjo.

Poiskati nove kreativne možnosti za tri arheološke parke iz časov Rimskega imperija – makedonski Stobi, srbski Viminacium in ljubljanski arheološki park Emona – je bil izziv, ki so se ga na muzejskem hekatonu ob pomoči mentorjev lotili navdušenci nad zgodovino, interpretacijo kulturne dediščine in kreativni ustvarjalci. Žirija je najbolje pripravljene koncepte tudi nagradila.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji