zz
Aktualno

Novembra stopi v veljavo pravica do odklopa

Po novem delodajalec ne bo smel posegati v prosti čas zaposlenih v času dnevnega ali tedenskega počitka, med dopustom ali upravičeno odsotnostjo z dela.

Pravica do odklopa je bila uzakonjena lani novembra s sprejemom novele Zakona o delovnih razmerjih, delodajalci pa morajo sprejeti praktične ukrepe do letošnjega novembra. Gre za to, da delodajalec ne bo smel posegati v prosti čas zaposlenih v času dnevnega ali tedenskega počitka, med dopustom ali upravičeno odsotnostjo z dela. Ker zaposleni v tem času ne bodo na razpolago delodajalcu, je definicija ustreznih ukrepov nujna tudi za samo delovanje podjetja.

Francija in Italija s pravico do odklopa že nekaj let

Prva država v EU, ki se je vsebinsko opredelila glede pravice do odklopa, je bila leta 2017 Francija. Takrat so uzakonili številne ukrepe, kot je izključitev ali omejitev službenih telefonov in strežnikov za elektronsko pošto. Štiri leta pozneje so podobne ukrepe uzakonili še v Italiji. Tam je bil poleg ukrepov, podobnih francoskim, sprejet tudi uraden termin za oddih od dela med delovnikom, delovnim tednom in dogovorjeno odsotnostjo.

Primeri dobre prakse v EU

Leta 2011 je Volkswagen uvedel politiko, po kateri je 30 minut po koncu izmene zaposlenih izklopil svoje strežnike elektronske pošte in jih ponovno zagnal 30 minut pred začetkom naslednje izmene. S to potezo se zaposlenim prepreči dostop do službene elektronske pošte zunaj delovnega časa. Ta ukrep je pripomogel k zmanjšanju stresa in izgorelosti med zaposlenimi, saj jim je zagotovil, da se lahko odklopijo od dela in se osredotočijo na zasebni čas brez pritiska prejete e-pošte.

Podjetje Daimler je uvedlo funkcijo »Pošta na dopustu«, ki zaposlenim omogoča, da med dopustom nastavijo samodejni odgovor na e-pošto, ki izbriše prejeto e-pošto in pošiljatelja obvesti o izbrisu. Če je zadeva nujna, se pošiljatelju posredujejo drugi kontakti.

Telekomunikacijsko podjetje Orange France (ki se ga marketinška industrija spominja predvsem po številnih nagradah za oglas WoMen Football) je razvilo celovito politiko pravice do odklopa, med njimi omejitev dostopa do službene e-pošte po delovnem času, omejitev pričakovanj, da so zaposleni na voljo za klice ali sestanke zunaj delovnega časa, in spodbujanje freksibilnih oblik dela.

SAP je uvedel ukrep, ki zaposlenim odsvetuje pošiljanje elektronske pošte ali odgovarjanje nanjo po 19. uri. Podjetje to politiko spodbuja z internim komuniciranjem in navodili vodjem, da dajejo zgled. Podobno so uvedla tudi podjetja Schneider Electric, BMW, Ikea in Vodafone Španija. Družba L'Oréal je poleg tega uvedla še obvezna obdobja digitalnega razstrupljanja.

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji