Od izmenjave do umetne inteligence
V nekaterih slovenskih oglaševalskih agencijah smo se pozanimali, kako skrbijo za izobraževanje zaposlenih. Tokrat odgovarjajo Herman & Partnerji, Pristop in SHIFT.
Kaja Kovič
Katja Grgić, direktorica strateškega upravljanja s kadri skupine Pristop, je razložila da v njihovi agenciji veliko pozornosti namenjajo sistematičnemu razvoju in izobraževanju svojih sodelavcev. »Stremimo k temu, da omogočamo redna interna izobraževanja kot tudi udeležbo na izbranih zunanjih dogodkih, tako pri nas kot v tujini. V našem bistvu je princip nenehnega izobraževanja, torej tematsko organiziranih internih izobraževanj, prenosov dobrih praks, Pristopove akademije, sistematičnega uvajanja sodelavcev ob začetku sodelovanja, E-Akademije ter seveda številnih zunanjih izobraževanj pri nas in v tujini.« Zaposleni na Pristopu se tako internih izobraževanj udeležujejo na mesečni, včasih celo tedenski ravni, zunanjih pa nekajkrat letno.
Povezovanje z agencijami v tujini v obliki izmenjave
V Pristopu se povezujejo tudi z drugimi agencijami, in sicer preko izmenjav sodelavcev z agencijami v tujini. Grgićeva pove, da gredo predvsem mlajši sodelavci radi za nekaj mesecev na vsebinsko izmenjavo v tujino, kjer spoznavajo način dela drugih agencij. »Tovrstne izmenjave razumemo kot priložnost za širitev obzorij tako za zaposlene kot agencijo, hkrati pa nas izjemno veseli, da se sodelavci, ki odhajajo na tovrstne izmenjave, z veseljem tudi vračajo nazaj na matično agencijo. Vsekakor pa podpiramo povezovanje med agencijami in deljenje znanja, kar smo n enazadnje dokazali tudi s projektom DOSA v letu 2022.«
Velika izbira tečajev Udemy, tudi o umetni inteligenci
Špela Žorž, direktorica SHIFT-a, nas je seznanila z njihovo kombinacijo izobraževanj kadra: »Redno obiskujemo izobraževanja DMS in SOZ, različne marketinške in oglaševalske festivale, glede na potrebe in želje pa omogočamo nabiranje specifičnih znanj tudi na individualnih tečajih.« Pri tem je izpostavila, da so pravkar začeli tudi z uvajanjem naročnine Udemy Corporate za vse njihove zaposlene. »Ti po lahko po novem izbirajo med več kot 9.000 različnimi tečaji, med njimi tudi obilo izobraževanj na temo umetne inteligence.«
Proaktivnost tudi pri lastnem izobraževanju
Melita Joželj Nose, partnerica v agenciji Herman & Partnerji, je za MM povedala, da pri njih cenijo radovednost in vedoželjnost, ki jo izražajo tako v osebnem kot tudi v poslovnem okolju. »Vsakih 14 dni pripravljamo interna izobraževanja za vse sodelavce, ki jih izvajamo mi sami ali zunanji strokovnjaki in predavatelji. Udeležujemo se različnih konferenc in izobraževanj, kot so SOF, SMK, SKOJ, Cannes Lions, izobraževanja za nadzornike … Udeleženci dogodka seveda ekipi pozneje predstavijo svoja nova znanja. Spodbujamo jih, da tudi sami proaktivno prevzamejo odgovornost za svoja izobraževanja, izbor festivalov in dogodkov.«
Radi preizkušajo tudi UI-orodja
Kot pravi sogovornica, se njihovi zaposleni vse bolj pogosto poleg klasičnih dogodkov udeležujejo tudi digitalnih kot tudi tistih s področja umetne inteligence ter številnih z njo povezanih orodij. »V tem segmentu imamo tudi že lastno interno ekipo, ki pregleduje in testira nova orodja in potem bo ekipa tudi kmalu delila svoja znanja za vse sodelavce Hermana.«
Tudi pri Pristopu so veliki privrženci umetne inteligence. V agencijo so vpeljali virtualno sodelavko Anuško Iskra in njeno delo predstavili tudi na zadnjem dogodku Diggit. Preizkusili so jo na področju tekstopisja in oblikovanja, zavedajo pa se, da umetna inteligenca odpira še veliko drugih možnosti uporabe. Grgićeva je povedala: »Zdi se nam pomembno, da si ne zatiskamo oči pred tem, da UI postaja čedalje pomembnejši del našega vsakdana, hkrati pa je pomembno, da zaposleni razumejo tako, katere so njene prednosti kot tudi omejitve, zato tudi tu spodbujamo preizkušanje in izmenjavo izkušenj.« Prav zaradi tega se bodo Pristopovci udeležili tudi septembrskega dogodka AI-spiracija, ki ga organiziramo na MM-u, svoj prihod pa so potrdili tudi v agenciji SHIFT.