Bluesky
Aktualno

Od modre ptice do modrega metulja – bo Bluesky novi X?

Ob vseh duhovih, ki jih zadnje čase buri X, se krepi Bluesky – družbeno omrežje, ki ga financira Twitterjev soustanovitelj Jack Dorsey.

Bluesky je projekt, ki se je začel pri Twitterju (tudi njihov logotip je zelo podoben Twitterjevi modri ptici), lani pa se je od njega osamosvojil. Javno je dostopen od februarja letos (pred tem ste se lahko prijavili zgolj na podlagi vabila) in če je imel konec avgusta okoli 6 milijonov uporabnikov, jih ima po tem, ko so X prepovedali v Braziliji, zdaj že 8,6 milijona.

Bluesky je vse nove uporabnike prisrčno pozdravil in jim pojasnil, da gre v njihovem primeru za »drugačno« družbeno omrežje, ki daje uporabnikom več nadzora in jim omogoča, da svojo uporabniško izkušnjo povsem prilagodijo sebi. »Naša skupnost je zrasla organsko in je polna ustvarjalcev, umetnikov, novinarjev, politikov in še več. Brazilski uporabniki na Blueskyu so opazili, da so tu deležni veliko višje kakovosti kot na kateri koli drugi platformi,« dodajajo.

bluesky

Navajajo še eno prednost: gre namreč za aplikacijo, ki je zasnovana tako, da je ne nadzoruje eno samo podjetje. Zgrajena je na protokolu AT, odprtokodnem orodju za izdelavo družbenih aplikacij – za razliko od tradicionalnih družbenih omrežij, ki so pogosto zaprte platforme s centralno avtoriteto. »Obstaja majhna skupina ljudi, ki nadzoruje ta podjetja in ima popoln nadzor nad tem, kako lahko uporabniki uporabljajo platformo in kaj lahko gradijo razvijalci. Če želi uporabnik zapustiti takšno platformo in začeti na novo, mora to narediti povsem od začetka – brez povezav, ki jih je tam vzpostavil, ali vsebine, ki jo je ustvaril,« pojasnjujejo pri Blueskyu in dodajajo, da bodo sami drugačni.

Mnogi menijo, da je Bluesky na prvi pogled podoben Mastodonu, ki obstaja že od leta 2016, a se uporabnikom večinoma zdi manj prijazen in bolj tehničen, Bluesky pa najbolj stavi predvsem na preprosto uporabniško izkušnjo, ki jo bodo še nadgrajevali.

Konkretnih podatkov o številu uporabnikov aplikacije Bluesky v Sloveniji (še) ni, saj je platforma relativno nova in nišna v mnogih regijah, tudi pri nas. Glede na to, kako se širi, pa bo verjetno kmalu tudi med Slovenci dobila svoje uporabnike.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji