Oglasna svetlobna vitrina obstaja že pol stoletja
Svetlobna vitrina, citylight, je eden od najbolj priljubljenih formatov zunanjega oglaševanja. Zasnovali so jih pri francoskem ponudniku zunanjega oglaševanja JCDecaux in prav danes praznuje 50 let.
Kaja Kovič
JCDecaux je bilo prvo podjetje na svetu, specializirano za zunanje oglaševanje ob avtocestah. Ker pa so bili ti oglasni panoji močno obdavčeni, se je lastnik podjetja Jean-Claude Decaux odločil za inovativno spremembo v poslovnem modelu. Leta 1972 je začel z oglaševanjem na mestnih panojih in izumil koncept oglaševanja, t. i. ulično pohištvo – dobro vzdrževane avtobusne postaje, ki so jih v celoti financirali oglaševalci.
Podjetje JCDecaux je tako postavilo prve informativne svetlobne vitrine (citylight information panels, CIP), dva kvadratna metra velik oglasni pano, ki je imel sprva informativno naravo, prikazoval je namreč poti v mestu. Kmalu je podjetje podpisalo pogodbo za 1500 avtobusnih nadstrešnic. Franciji sta kot druga in tretja država sledili Belgija in Portugalska.
Pozneje, leta 1994, so bile v San Franciscu nameščene prve avtomatske (digitalizirane) naprave. Nastavek zanje je prav tako rezultat inovativnosti JCDecauxa, ki je leta 1981 razvil tudi t. i. news electronic journal, elektronski časopis na panoju, ki je mimoidoče seznanjal z novicami iz sveta kulture, športa, posla in z informacijami o mestnem dogajanju.