Osebno znamčenje
Aktualno

Osebno znamčenje – pasti in rešitve

Pred leti (leta 2017 ali 2018) je 52 odstotkov mladih med 7. in 17. letom v raziskavi navedlo, da želijo postati »youtuberji«. Še enkrat: 52 % mladih si je za sanjski poklic (»ko bom velik, bom …«) izbralo objavljanje videovsebin na YouTubu.

Kaj počnejo osem let pozneje? Točno to, kar so si želeli. Objavljajo filmčke in fotografije na TikToku, Instagramu, Snapchatu itd. Algoritme družbenih omrežij poznajo intuitivno, o tem, kaj bodo objavili, ne razmišljajo pretirano. Objavi, objavi, objavi. Z objavami so odrasli, objave obvladajo.

Danes se zdi, da objavljajo vsi. Preverite LinkedIn in vsi vaši znanci, prijatelji, poslovni partnerji že navsezgodaj poročajo, kaj trenutno delajo, česa so se naučili ali kje so.

Podjetniki, arhitekti, računovodje, oglaševalci so danes podkasterji, pisci blogov, tiktokerji. Več objav prinaša več ogledov. Naenkrat vas opazijo prijatelji, zaposlovalci in potencialni kupci.

Morda še sami ne veste, da ste z rednim objavljanjem vsebin začeli graditi osebno znamko. S tem seveda ni nič narobe, težava je le v tem, da to v istem trenutku počne na tisoče in sto tisoče drugih. Enako željnih pozornosti in uspeha.

Nišna specializacija

Če želite izstopati, se morate zasidrati v glavah ljudi. Rešitev – čim ožja specializacija, nišna opredelitev. Ni dovolj, da rečete, da ste specializirani fizioterapevt. To je preveč splošno. Ste fizioterapevt za poškodbe nog? Še bolje, da ste specialist za poškodbe kolen. Mogoče samo za levo koleno? No, to bi že bilo pretirano.

V naslednjem koraku postanite obsedeni z znanji in vedenji o kolenih. O kolenih razpravljajte kot strokovnjak prve lige. Še pred desetimi leti smo poslušali, kako je »content king«. Danes ni nič drugače, le da je UI-vsebin okoli nas kot listja in trave. Vaše vsebine – o kolenih seveda – morajo biti boljše od vsebin vseh drugih.

Na lastni koži

Na YouTubu je na stotine marketinških »znalcev«. Predvsem teoretikov. Njihove vsebine so pogosto puste in predvidljive. Komu bolj zaupate? Nekomu, ki je ustvaril tri nove blagovne znamke ali nekomu, ki je napisal marketinško knjigo?

Internetna generacija v trenutku loči teoretike od praktikov. Ne spuščajte se v zadeve, ki jih niste osebno izkusili.

Videz je pomemben

Izmučeni, neprespani, a ultrauspešni poslovnež vam razlaga, kako uspeti v poslu. Saj mu verjamete, vprašanje pa je, ali si želite po njegovi poti. Enako uspešen človek, ki je videti veliko bolj zdravo, vam predstavi svojo zgodbo o uspehu in pove, da dela normalnih 40 ur na teden. Po komu se boste zgledovali? Nihče si danes več ne želi žrtvovati življenja na račun denarja.

Pri grajenju osebne znamke upoštevajte vrsto pomembnih dobrin, poleg finančnih tudi psihično zdravje, prijateljski krog, družinsko zadovoljstvo, zdravje itd. Ko predstavljate poslovne uspehe, čas namenite tudi osebnim zadevam.

Če se torej odločite, da boste sebe in vaše podjetje promovirali s pomočjo osebnega znamčenja, premislite še enkrat. Gre za garanje. Garanje po pameti.

Intervju

zz
15. 02. 2025

Mauro Porcini, višji podpredsednik in prvi glavni direktor za oblikovanje v družbi…

»Pri PepsiCo so oblikovalci znani kot samorogi. So idealni inovatorji. Samorogi so ljudje, zaljubljeni v ljudi, ali posamezniki, ki so strastno…

fras
15. 02. 2025

Včasih se najbolj nore podjetniške ideje rodijo iz potrebe: nekaj si zaželiš, na trgu ne…

Čeprav danes veliko mest promovira urbano kolesarjenje, zamolčijo tveganja za kolesarja, ki jih predstavlja onesnaženost zraka.

bonšek
10. 02. 2025

»V prihodnosti bodo ključno vlogo igrali tehnologija, družbena in okoljska odgovornost…

Pri delu z mediji je vedno v ospredju aktualna tema ali dobra zgodba, ne glede na to, ali imaš urednike in novinarje dve nadstropji stran ali v drugi…

Naši avtorji