jn
Aktualno

Panoga podkastov raste in naj bi rasla še naprej

OnlyAccounts.io predstavlja rezultate nove raziskave, v kateri ugotavljajo, da se je oglaševanje v podkastih v letu 2023 povečalo za 16 odstotkov v primerjavi z letom prej. Za 2024 napovedujejo še večjo rast.

Priljubljenost podkastov je močno narasla v času koronakrize, ko je ta format postal bolj uveljavljen kot v prejšnjih letih. Da so podkasti dobro poslušani se očitno zavedajo tudi oglaševalci, saj oglaševalski prihodki beležijo dvomestno rast in so se od leta 2022 do 2023 povečali za 16 odstotkov. Napovedujejo, da bodo v letu 2024 dosegli več kot 4 milijarde dolarjev (kar je približno 3,6 milijarde evrov).

Rast bo počasnejša, a vztrajna

Globalni prihodki od oglasov v podkastih so po podatkih OnlyAccounts.io v petih letih zrasli za 370 %  (iz 730 milijonov dolarjev leta 2018 na 3,46 milijarde dolarjev leta 2023). Rast trga se po podatkih Statista sicer upočasnjuje, a hkrati napovedujejo, da se ne bo ustavila, ampak bo rast vztrajna. Do leta 2028 naj bi prihodki poskočili na 5,2 milijarde dolarjev, letna stopnja rasti pa naj bi padla na 4,7 %.

Globalno gledano je panoga podkastov najmočnejša v Združenih državah Amerike, saj naj bi 63 % svetovnega prihodka od oglasov podkastov v letu 2024 prišlo iz ZDA. Ameriki sledi Kitajska, tej pa Indija in Velika Britanija.  

Številko podkastov pada, število poslušalcev pa raste

Medtem ko je v času epidemije število podkastov močno naraslo, je po njej začelo padati. Podatki Statiste kažejo, da je bilo leta 2023 po vsem svetu izdanih 161.300 novih podcastov, kar je manj od 241.000 leto prej ali kar 736.000 leta 2021. A čeprav ustvarjanje novih podkastov pada, število njihovih uporabnikov narašča.

Statista naslednje leto pričakuje približno 50 milijonov novih poslušalcev podkastov, s čimer bo njihovo skupno število preseglo 460 milijonov. Do leta 2028 naj bi se ta številka povečala za skoraj 45 % in dosegla 668 milijonov po vsem svetu.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji