Po vsej državi ustavili oglaševanje na digitalnih zaslonih
Britanski digitalni oglaševalski zasloni so se minuli konec tedna prelevili v poklon pokojni kraljici. Bi se kaj takšnega lahko zgodilo tudi pri nas?
Kaja Kovič
V znak spoštovanja do pokojne kraljice Elizabete II. so vsi glavni britanski medijski ponudniki oglaševalskih digitalnih zaslonov po državi (OOH) svoj oglaševalski prostor spremenili v javne obeležbe v spomin in poklon kraljici.
Sicer je celotna oglaševalska industrija na Otoku že takoj po objavi njene smrti izrazila spoštovanje najdlje vladajočemu britanskemu monarhu, saj je takrat v javnost prikapljalo mnogo poklonov podjetij, agencij in medijskih hiš. V soboto pa so ljudje na ulicah po vsej državi opazili še večji poklon pokojni kraljici. Na večini digitalnih zaslonov je bilo oglaševanje zaustavljeno in na njih je zasijala pokojna kraljica Elizabeta II.
Phil Hall, skupni generalni direktor podjetja Ocean Outdoor, je dejal: »Ko je bila objavljena žalostna novica, smo v podjetju Ocean z vsemi večjimi ponudniki digitalnih zaslonov zamenjali komercialno oglaševanje s spominsko obeležbo, da bi izkazali spoštovanje do kraljice. Oglaševanje smo ustavili za najmanj 24 in največ 48 ur. Prav tako pa smo v soboto izpraznili vsa plakatna mesta ob pogrebni poti.«
Ustavitev oglaševanja v Sloveniji?
Jaka Hemler, vodja digitalnih medijev v Europlakatu, za bralce MM razloži, da je reakcija angleških medijev in agencij zelo logična. »Če bi imeli v Sloveniji monarhijo in takšno zgodovino povezano z njo, kot jo ima Velika Britanija, verjamem, da bi deležniki postopali enako. Ko je preminil Josip Broz Tito, so bili vsi mediji in drugi komunikacijski kanali polni vsebine o njem in to ni bila odločitev naroda, temveč države kot institucije.«
Ko smo ga povprašali, ali so se tudi na Europlakatu že kdaj odločili za takšno dejanje, nas je spomnil na akcijo izpred dveh let, ko je Tadej Pogačar kot prvi Slovenec v zgodovini kolesarskega športa osvojil Tour de France. »Pri aktivaciji sicer nismo prikrajšali zakupnikov z njihovim oglasnim prostorom, temveč smo z njegovim uspehom in s tem povezanim veseljem celotne Slovenije poudarjali učinkovitost digitalnih oglasnih površin in hipno prilagodljivost medija na aktualne novice.«