Pogled nazaj in naprej, petič
V našem »pogledu nazaj in naprej« tokrat predstavljamo razmišljanje predstavnic raziskovalnih družb.
Tina Guček
Nadaljevali bodo trend zdrave rasti
Za Kliping je bilo leto 2022 uspešno. »Medijev je vedno več, vsebina eksponentno raste, organizacije delujejo v vedno bolj kompleksnem okolju, nujno morajo biti obveščene, časa za spremljanje zbirk objav pa imajo vse manj. Zato naše poslanstvo ni samo zajeti vseh medijskih informacij, ampak jih ustrezno organizirati in urediti, da naročniki dobijo celovito sliko praktično z enim pogledom, obenem pa imajo tudi fleksibilnost, da se z enim klikom podrobno seznanijo s celovito vsebino, če jih zanima. V letu 2022 smo opazili tudi povečano zanimanje za sledenje objavam na družbenih medijih, saj postajajo ti za organizacije vse pomembnejši komunikacijski kanal in v Klipingu seveda sledimo tudi tej potrebi,« je za MM povedala direktorica Divna Brkić Hendrickx.
Kot pravi, bo Kliping tudi v letu 2023 nadaljeval trend zdrave rasti nekaj odstotkov na leto. Vsebinsko se bodo osredotočili na to, da bodo ponujali najboljšo storitev »social listeninga« oz. spremljanja objav na družbenih omrežjih, kjer bodo razliko od globalnih avtomatiziranih orodij ustvarjali predvsem z odličnim poznavanjem slovenskega in regionalnih jezikov ter z urednikovanjem zbirk objav na način, da bodo naročniki dobili samo zanje relevantne vsebine, brez »smeti«. »Samo en primer: če avtomatizirano globalno orodje zajame besedo Triglav, še ni nujno, da je v neskončnem toku retvitov res kaj relevantnega tudi o Triglavu kot podjetju. Intenzivno razvijamo tehnologije, ki nam bodo pomagale zajeti čim več objav, obenem pa stavimo na človeka, ki razume kontekst, pozna naročnikove potrebe in interese, ter mu je na voljo, ko ga ta potrebuje,« pravi.
Kljub izzivom ostajajo zadovoljna in učeča se ekipa
V letu 2022 so na Mediani nadaljevali in zaključili prvo fazo vseslovenskega raziskovalnega trajnostnega projekta Rising Future in popotnico za naprej zasejali tudi na mednarodni konferenci WIN v Lago di Como. »Nujnost raziskav, vključevanja mladih in družbena odgovornost so iztočnice, ki so jih povzeli v številnih državah, med drugim tudi v Kanadi, Nemčiji in Franciji, če naštejem le največje. Uspeli smo vpeljati novo metodo, ki meri intuitivno odzivanje na raziskovan pojav – oglase, embalaže, oddaje, ipd., in kvalitativni pristop omogoča na velikih vzorcih v realnem okolju. Naročniki se ne znajdejo 'na pamet' ali samo na osnovi preteklih izkušenj. Novosti v tehnologiji in spremenjenih navadah potrošnikov so spodbudili nove raziskovalne pristope, od pasivnih zbiranj podatkov do tehnološko podprtih,« pravi direktorica Janja Božič Marolt. V letu 2022 so po njenih besedah umanjkali nekateri napovedani projekti iz Evrope, energetska kriza je že z napovedmi začela »zapirati pipice«, zato bo rast manjša, kot so pričakovali. Kljub temu ostajajo zadovoljna in učeča se ekipa.
Z raziskavami javnega mnenja in vzporednimi volitvami so še utrdili zaupanje med deležniki. Osebno pa je zaskrbljena zaradi očitne pristranskosti raziskovalnih hiš in medijev, ki so objavljali navijaške rezultate, kar je v škodo celotni panogi.
»V letu 2023 bodo najuspešnejša podjetja in tista, ki to želijo biti, že spet sprejemala poslovne odločitve na osnovi raziskovalnih rezultatov. Le z aktualnimi raziskavami bodo odločevalci vedeli, kaj ljudje čutijo in kako se vedejo, kako načrtovati cene v času inflacije, zakaj morajo nadaljevati z naložbami v znamke, kam naj osredotočijo svoje oglaševalske proračune in kako zasnovati kreativna sporočila, da bodo učinkovita. Je pa res, da smo doslej beležili počasno rast prihodkov, razen v kriznih letih v letu 2012 in v letu 2020. Energetska kriza in inflacija nam ne moreta biti v prid,« še pove.
Zelo dinamično, a uspešno
V Arhei, svetovalni družbi na področju tržnih raziskav, leto 2022 ocenjujejo kot zelo dinamično, vendar uspešno. »Dinamičnost so narekovali 15. obletnica ustanovitve Arhee, selitev, prenova spletne strani in novi zanimivi naročniki, posebej s področja izdelkov vsakodnevne potrošnje. K nam so jih pritegnile izkušnje iz trgovinskih raziskav oz. razumevanje kupcev, povezovanje med njimi ter dostop do prodajalskih in marketinških kompetenc. Uspešnost se izkazuje v nadaljnji rasti poslovanja, novih postavitvah internih panelov in sistematični nadgradnji B2B-raziskav,« pravi Geni Arh, direktorica in partnerica v Arhei. Z zadovoljstvom ohranjajo redna sodelovanja s ključnimi naročniki in partnerji, s katerimi potujejo po svetu, letos v Jordanijo in Mavretanijo, ekipa pa se preko sodelovanja s partnerjem na področju spleta 3.0 že pripravlja na prihodnost.
V letu 2023 imajo v načrtu nadaljevanje zastavljene poti: »To je zaključek razvoja novih internih panelov in prenos v prakso, pa osredotočenost na projekte, v katerih ekipa resnično uživa in imajo poslovni učinek – to so lahko hitre raziskave s prodajnim učinkom ali poglobljene analize za strateški razvoj; dodatno pa tudi iskanje ali razvoj novih in zanimivih rešitev, orodij za učinkovito delo naših naročnikov.«
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2023, #499-500. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.