bloom
Aktualno

Pristna, na ljudi osredotočena komunikacija vedno izstopa

»V prejšnjih člankih v MM-u sm pisala o novem fluidnem poslovnem modelu in načinih, kako bi lahko nadomestil klasične agencije,« piše MM-ova avtorica Dženeta Schitton.

Analizirali smo modele zunanjih sodelovanj in tudi kako uporabiti ljudi, ki jih že imate v podjetju, da bi komunicirali učinkovito in pristno.  Vendar je teorija eno, praksa pa nekaj drugega. Tokrat se bom zato poglobila v nedavni primer naše agencije (z njihovim dovoljenjem) – sarajevsko Montessori šolo Bloom –, da bi bralcem poskušala v praksi približati na stranko osredotočen in fluiden komunikacijski pristop.

Idealne stranke za našo agencijo so podjetja, ki se podajajo na pot inovacij ali želijo razširiti svoje poslovanje na tuje trge. V obeh scenarijih je rdeča nit inovacija, nenavadno razmišljanje in ustvarjanje prilagojenih rešitev. Te rešitve morajo upoštevati posebne izzive, s katerimi se sooča podjetje v svoji panogi, lokalnem trgu in trenutnem časovnem okviru. Za odkrivanje teh edinstvenih potreb in oblikovanje ustreznih odzivov je glavna naloga fluidne agencije opazovanje in zastavljanje številnih vprašanj, dokler ni doseženo celovito razumevanje celotnega poslovanja. Le tako je mogoče predlagati pravo strategijo in avtentičen pristop.

Sodelovanje s šolo Bloom

Ko smo začeli sodelovati z Bloomom, inovativno Montessori šolo v Sarajevu, je bil naš začetni cilj začeti komunicirati o neverjetnem delu, ki ga opravljajo že več kot 15 let. Šolo je ustanovila Francozinja Maelys de Rudder Tanović, mati petih otrok (vsi so bili ali so še vedno učenci šole Bloom), in se je rodila iz vizije izobraževalnega sistema, ki deluje zunaj konvencionalnih meja.

Maelys de Rudder Tanović

Bloom od svoje ustanovitve nenehno inovira. Vzpostavili so na otroka usmerjeno Montessori filozofijo in dodali lastne holistične izobraževalne elemente v obliki programov, ki ponujajo celosten izobraževalni pristop od vrtca do srednje šole. Programi, kot so Bloom Earth, Bloom Movement, Love Your Self in Bloom Nutrition, presegajo standardni učni načrt in učencem omogočajo holistično razumevanje njihovega obstoja in pripravo na izzive vsakdanjega življenja.

Čeprav je Bloom dosegel izjemne rezultate in veliko vlagal v najboljše usposabljanje in materiale za otroke, ta prizadevanja niso bila v celoti prepoznana v lokalni skupnosti, predvsem znotraj njihove ciljne skupine. Poleg tega so se soočali z izzivom, kako se ločiti od drugih lokalnih šol, ki ponujajo Montessori izobraževanje, od katerih mnoge nudijo bolj osnovne storitve.

Posebej zanimivo je bilo, da so cilji šole Bloom segali daleč preko lokalne prepoznavnosti. Prizadevali so si povečati ozaveščenost ne le lokalno, ampak tudi regionalno in globalno, s splošno vizijo lastnice in generalne direktorice, da spremenijo izobraževalni sistem kot tak.

To je zahtevalo komuniciranje na več ravneh: lokalno, za vključitev skupnosti v šolo in njene ljudi, ter globalno, da bi se direktorica pozicionira kot mnenjska voditeljica oziroma vplivnica v izobraževalni industriji.

Postavljali smo si mnoga ključna vprašanja:

  • Kako avtentično prikazati prednosti edinstvenega pristopa šole Bloom? Kako izstopati sredi digitalnega hrupa?
  • Kako prenesti sporočilo, da nismo običajna zasebna šola, ki se osredotoča zgolj na dobiček?
  • Kako staršem zagotoviti, da ta inovativen pristop k učenju prinaša akademske rezultate, enake ali boljše od tradicionalnih šol, hkrati pa spodbuja socialno in čustveno kompetentnost otrok?
  • Kako poudariti edinstvene posameznike, ki stojijo za vizijo šole Bloom?
  • Kako se povezati z enako mislečimi strokovnjaki regionalno in globalno za delitev idej in raziskovanje možnosti sodelovanja?

1. faza: Komunikacija

Biti viden in razumljen

Cilji šole Bloom so bili jasni: po več kot desetletju in pol vlaganja v šolo so želeli nadaljevati z vlaganjem v svojo vizijo. Prvi korak k doseganju tega je bil, da se Bloom vidi in razume. Izziv je bil prenesti edinstvenost Blooma skozi avtentične vsebine, počlovečiti znamko in hkrati prikazati profesionalnost, empatijo in visoke moralne vrednote, ki so osnova šole.

V prvi fazi smo se odločili za avtentično, na učencih temelječo komunikacijo šole s poudarkom na več vsebinskih stebrih. Primarno vprašanje pri oblikovanju vsebine je bilo: ali ustvariti strokovno pripravljene materiale za družbena omrežja in spletno stran ali pa vključiti Montessori učence, ki sicer nimajo formalnih komunikacijskih izkušenj, a imajo globoko razumevanje Montessori pedagogike in samega Blooma. Izbrali smo slednje.

Ker Montessori izobraževanje »vodijo otroci«,  smo menili, da bi bila po oblikovanju strategije izvedba bolj avtentična, če bi jo izvedel nekdo, ki je globoko vključen v sistem, namesto zunanjega sodelavca ali strokovnjaka.

Ker je bil ta pristop eksperimentalen, smo dali prednost prilagodljivosti in po potrebi delali prilagoditve. Popoln kandidat za to vlogo je bila ena od hčerk lastnice, nekdanja Montessori in Bloom učenka ter usposobljena Montessori vzgojiteljica. Pri svojih dvajsetih letih je bila dovolj zrela, da je razumela nianse naših komunikacijskih ciljev, hkrati pa globoko usklajena z vizijo in strategijo šole.

Ta ureditev je bila posebej dragocena zaradi zasedenega urnika generalne direktorice, zaradi česar je bilo težko združiti natančnost vsebin, ustvarjalnost in avtentičnost. Imeti nekoga, kot je Livina, ki je odrasla v šoli in poznala njeno notranje delovanje, se je izkazalo za ključno. Pospešila je proces in nam omogočila, da ohranimo avtentičnost, ne da bi ogrozili hitrost.

Vse vsebine šole Bloom na družbenih omrežjih so posnete s telefonom, videoposnetki pa urejeni s pomočjo običajnih orodij. Slike otrok, ki se uporabljajo na družbenih omrežjih in spletni strani, so izvirne, neprofesionalno urejene fotografije dejanskih učencev Blooma  (s soglasjem staršev). Opazili smo, da ta vsebina dobro odmeva pri občinstvu, kar dokazujejo vsakodnevna sporočila in komentarji. Poleg tega so analize spletnega mesta in družbenih omrežj dosledno kazale povečanje prikazov, vključevanja in sledilcev.

Organska vsebina tvori jedro komunikacijske strategije, katere primarni cilj je povečati prepoznavnost znamke in dosledno prenašati njene vrednote. Naš cilj je pomagati staršem razumeti, da sodobno izobraževanje presega zgolj prenos znanja; osredotoča se na otrokovo čustveno in socialno dobrobit. Ta pristop ni le izboljšal odmevnosti znamke, temveč tudi postavil trdne temelje za oglaševalsko strategijo, ki jo uporabljamo zmerno.

Sodelovanje z Bloomovimi učenci v komunikaciji je preraslo v še eno zanimivo pobudo »digitalne pismenosti«, ki se je začela v preteklem šolskem letu. Ta pobuda si prizadeva otroke opremiti z orodji za ustvarjalno in namensko uporabo digitalnih in družbenih medijev, namesto da bi le pasivno brskali po njih. Eden od eksperimentalnih videoposnetkov, v katerem je nastopil mladi učenec Blooma in šolo opisal s svojimi besedami, je postal eden od naših najbolje sprejetih posnetkov na Instagramu.

Po uspešnem prvem letu smo se odločili, da to pobudo nadaljujemo in v komunikacijska prizadevanja vključimo še eno od hčerk lastnice, dijakinjo zadnjega letnika srednje šole. Ta novi korak bo bolj zahteven, saj bo usklajevala šolske obveznosti s svojo polovično vlogo komunikacijskega menedžerja. Vendar upamo, da bo to še dodatno okrepilo avtentičnost in spontanost naše vsebine. Sčasoma si prizadevamo vsako leto v komunikacijski proces vključiti več učencev.

Naš splošni cilj je zagotoviti učencem priložnost za učenje novih veščin, ki jim bodo koristile po šoli, hkrati pa spodbujati ustvarjalno razmišljanje. Čeprav ostajamo globoko vpleteni v strategijo in nudimo vsakodnevno podporo, študentje vse bolj prevzemajo odgovornost za ustvarjalne in operativne vidike, na kar smo zelo ponosni.

Humanizacija znamke preko osebne komunikacije zaposlenih in vodstva

Ključni steber pristopa Bloom je osredotočenost na ljudi, zlasti na učitelje. V tem holističnem Montessori modelu se vloga učitelja bistveno razlikuje od vloge v tradicionalnem izobraževanju. Učitelji Bloom niso le posredniki znanja, ampak tudi mentorji, osredotočeni na socialno in čustveno rast učencev. To pomeni izbiro pravih posameznikov, ki imajo ne le potrebne spretnosti, ampak tudi lastnosti za čustveno in socialno negovanje učencev.

Ta edinstven odnos med učiteljem in učencem, v katerem pedagogi otroke usmerjajo k odkrivanju odgovorov in gradnji samozavesti, zahteva globlji vpogled v osebnosti učiteljev. S serijo intervjujev smo poskušali odkriti, kaj dela učitelje Bloom posebne, kaj jih osrečuje in kako se povezujejo z učenci.

Njihovi odgovori so bili raznoliki, a enako avtentični, kar odraža prilagodljivo, na ljudi usmerjeno naravo izobraževalne filozofije Bloom.

Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu november 2024, #521. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji