Pristop Media: Uporaba družbenih omrežij narašča, oglaševanje na njih pa ne
V času samoosamitve ogromno časa preživimo na družbenih omrežjih. Zanimalo nas je, ali so oglaševalci ta trend izkoristili tudi za povečanje obsega oglaševanja na različnih platformah.
Tina Guček
Barbara Modic, direktorica medijske agencije Pristop Media, pravi, da ne. »Razen vzhodne Azije, ki se pobira iz koronakrize, so preostale oglaševalsko pomembne celine v marcu zmanjšale oglaševanje na družbenih omrežjih,« je povedala za MM.
Po besedah Barbare Modic smo se zdaj, ko preživimo več časa doma po pričakovanjih v večji meri zatekli k televiziji in digitalnim medijem, saj pomanjkanje fizičnega druženja nadomeščamo z virtualnim. Kot pravi, gre za edinstven čas v naši zgodovini, ko bo digitalne preobrazbe prišlo z bliskovito hitrostjo. Pri tem navaja analitični portal Socialbakers, ki poroča, da so uporabniki Facebooku med 16. in 22. marcem 2020 namenili za 12 odstotkov več časa kot v enakem obdobju lani, največ interakcij pa je bilo okrog 20. ure. »Največ interakcij na Facebooku in Instagramu beležijo objave blagovnih znamk, ki komunicirajo, kako so se ali se bodo zoperstavile virusu bodisi s pomočjo zaposlenih ali širši družbeni skupnosti,« dodaja Modičeva.
Kontroverzne vsebine zavirajo oglaševanje
»Povečana dejavnost na družbenih omrežjih pa ne pomeni tudi enakega učinka za oglaševanje. Razen vzhodne Azije, ki se pobira iz koronakrize, so preostale oglaševalsko pomembne celine v marcu zmanjšali oglaševanje na družbenih omrežjih. Posledično je padla tudi povprečna cena na klik,« navaja sogovornica. Razlog za skromnejše naložbe po njenem mnenju ni le oglaševalski premor, temveč tudi problematičnost vsebine, saj se na družbenih omrežjih pojavlja veliko kontroverzne vsebine, oglaševalci pa želijo zaščititi dobro ime svojih blagovnih znamk. K temu prispeva tudi slabša odzivnost podpornih centrov zaradi omejenih človeških virov.
»Opažanja iz tujine se potrjujejo tudi pri nas. Absolutni kolač oglaševanja na družbenih omrežjih se je zmanjšal. Večji del naših naročnikov se odloča za ohranjanje oglaševanja na iskalnem omrežju Google, ki sicer ne sodi v kategorijo družbenih platform. Nekateri naročniki, ki so se povsem umaknili z drugih kanalov, pa so svojo prisotnost tam ohranili,« še pove Barbara Modic.