Prodaja preko družbenih omrežij
Aktualno

Prodaja preko družbenih omrežij kot povezovalna digitalna izkušnja

Svetovni trg prodaje preko družbenih omrežij naj bi se med pandemijo covid-19 povečal za neverjetnih 31,4 %.

V letu 2021 bo prodaja preko družbenih omrežij še naprej rasla, saj potrošniki ohranjajo digitalne navade, spletni in klasični trgovci pa se privajajo na resničnost po koronavirusu.

Od svojega pojava v poznih 90-ih letih prejšnjega stoletja so družbena omrežja doživela nesluten razcvet. Danes imajo 3,96 milijarde aktivnih uporabnikov. Trgovci so hitro prepoznali neizkoriščen potencial digitalne baze uporabnikov in tako se je rodila prodaja preko družbenih omrežij. Facebook je bil ob vstopu na trg leta 2007 eden od prvih, ki je vpeljal funkcije, povezane s prodajo preko družbenih omrežij, in kljub temu, da ga poznamo že več kot desetletje, je v zadnjih letih njegova priljubljenost še narasla. K novi dobi spletne prodaje preko družbenih omrežij je veliko prispeval tudi izbruh pandemije covid-19 leta 2020.

Po podatkih Grand View Research naj bi svetovni trg prodaje preko družbenih omrežij dosegel vrednost 3.369,8 milijarde ameriških dolarjev do leta 2028. V istem poročilu piše, da bo njegova sestavljena letna stopnja rasti (CAGR) med letoma 2021 in 2028 znašala 28,4 odstotka.

Razmislek o tem, zakaj je svetovna prodaja preko družbenih omrežij tako močna

Leta 2020 je Facebook vzpostavil prodajo preko Facebooka in Instagrama, ki odkrito konkurira Amazonu in ob tem združuje e-poslovanje z največjim družbenim omrežjem na svetu. Svetovni trg prodaje preko družbenih omrežij naj bi se med pandemijo covid-19 povečal za neverjetnih 31,4 %. V letu 2021 bo prodaja preko družbenih omrežij še naprej rasla, saj potrošniki ohranjajo digitalne navade, spletni in klasični trgovci pa se privajajo na resničnost po koronavirusu.

Kaj je prodaja preko družbenih omrežij?

Prodaja preko družbenih omrežij je veliko več kot le poslovanje s potrošniki preko kanalov družbenih omrežij. Zajema številne dejavnike in vidike, kot so:

  • kupovanje blaga v večjih količinah:
  • nakupovanje v družbenem okolju;
  • aplikacije za nakupovanje preko mobilnega telefona;
  • maloprodajne funkcije družbenih omrežij;
  • integracija nakupovanja na družbenih omrežjih.

Zakaj je prodaja preko družbenih omrežij zanimiva za vašo znamko?

Integracija e-poslovanja z družbenimi omrežji lahko prinese številne koristi. Strankam omogoča, da iščejo znamke preko družbenih omrežij in najdejo izdelke, ki jih običajno ne bi iskale na straneh spletne trgovine. Znamčene ključne besede in gifi, vplivneži in mobilna plačila so vsi primeri prodaje preko družbenih omrežij v praksi. Najuspešnejše družbeno omrežje na Kitajskem, WeChat, veliko vlaga v svoje e-poslovanje in je ustvarilo izjemno uspešen mini program prodaje, ki je pritegnil pozornost svetovnih znamk, kot so Sephora, Nike, Gucci in Armani. Mini programi WeChat so preproste podaplikacije, ki znamkam omogočajo hitrejši dostop do trga in enostavnejšo prodajo znotraj večje platforme WeChat.

Ta koncept podjetjem omogoča, da svoje izdelke povežejo s potrošniki glede na njihovo družbeno vedenje. Zahvaljujoč umetni inteligenci lahko trgovci zdaj rudarijo podatke o strankah v realnem času in jih spreminjajo v koristne informacije. Zamislite si na primer, da podatki kažejo dovzetnost potencialne stranke za oglaševanje znamk, kot sta Prada in Louis Vuitton, s pomočjo znanih osebnosti. V tej situaciji se lahko podjetje odloči, da bo uporabnika neposredno nagovorilo z oglasom na Instagramu, v katerem se pojavi znana osebnost.

prodaja

Prodaja preko družbenih omrežij spodbuja nakupe pri neodvisnih ponudnikih znotraj domače izkušnje družbenih omrežij

To izhaja iz potrošnikove sposobnosti iskanja in primerjanja izdelkov na Facebooku pred nakupom brez ogleda spletne strani podjetja. Enako velja, ko stranka izve za izdelek iz tvita ali objave na Instagramu, in ga nato kupi neposredno preko teh kanalov.

Čeprav je lahko nakupovanje družaben dogodek, ko se skupina prijateljev dobi za skupno nakupovanje, to ne drži za svet spletne trgovine. Prav tako ne glede na končni nakup številne nakupovalne odločitve zahtevajo mnenje več kot ene osebe, pa naj gre za partnerje, starše, otroke ali prijatelje.

Izkušnje spletnega nakupovanja se neprestano spreminjajo in razvijajo ter z napredkom tehnologije postajajo vedno bolj družabne, zlasti ob povečani uporabi pametnih telefonov in platform družbenih omrežij. Prodaja preko družbenih omrežij ustvarja 50 % prihodkov štirinajstih večjih panog. Odločitev je preprosta: prodajati je treba tam, kjer potrošniki so, namesto da jih poskušamo zvabiti na svojo spletno stran.

 

Tehnologija se vsak dan razvija. Številne že obstoječe večje platforme so vpeljale funkcije nove tehnologije, kot je možnost plačevanja v trgovini Facebook za nove trge ter integracija TikToka in Shopifyja. Prav tako smo priča razvoju novih platform in kanalov, kot so videoposnetki z možnostjo nakupovanja, pretakanje v živo in kupovanje v večjih količinah.

prodaja2 

Glavni cilj tržnikov je, da obvladajo svoje kampanje, dosežejo pravo občinstvo in zagotovijo enostavno nakupovalno izkušnjo svojim strankam.

Ne gre pozabiti, da potrošniki radi odkrivajo nove izdelke na družbenih omrežjih; po podatkih raziskave  IPSOS in Facebook kar 83 % vprašanih pravi, da jim Instagram pomaga najti nove izdelke ali storitve.

Do glavnega preskoka bo prišlo, ko bodo na vse platforme vseh trgov prišli celoviti plačilni sistemi. Do takrat pa še imamo čas, da se pripravimo.

481

Naroči se na MM in prihrani do 30%!

Intervju

bla
24. 07. 2021

Renata in Sandi Novak, partnerja tako zasebno kot tudi poslovno, sta se po letih…

bla
23. 07. 2021

Mlada mariborska podjetnica Iva Rat je pred štirimi leti za božične praznike prijateljem…

Menim, da je naš trg ves svet. Povsod so posamezniki, ki jih je potrebno opomniti na to, kako čudoviti so. Da se sprejmejo v raznolikosti, ki nam je…

bla
17. 07. 2021

Mag. Nastjo Mulej, edino licencirano trenerko de Bonovih metod razmišljanja v Sloveniji,…

Naši avtorji