Publicis Media: »Vsaka kriza prinaša tudi nove priložnosti«
»Koronakriza« vpliva tudi na medijske agencije. Maka Lippai Senekovič, direktorica Publicis Medie, medijske divizije Publicis Groupe Slovenia, pravi, da bo imela epidemija kratko- in dolgoročen vpliv na panogo.
Tina Guček
Po besedah Make Lippai Senekovič morajo biti v tem trenutku prav agencije najodzivnejše in poskrbeti za ažurno uvajanje sprememb po meri naročnikov. »Zdaj je čas, da zgradimo še tesnejše zaupanje in partnerstvo, da bomo skupaj rasli tudi po krizi. Vsaka kriza ne nazadnje prinaša tudi nove priložnosti za vse, ki imajo pogled usmerjen v prihodnost,« je prepričana. Čeprav je novonastala situacija nova za vse, pa meni, da bodo določene spremembe in navade postale stalnica tudi po »koronačasu«, zato sta še posebej pomembna agilnost in pravočasen odziv. »V tej prvi fazi karantene so naši urniki še celo bolj napolnjeni, saj poskušamo naročnikom kar se da hitro in kakovostno prilagoditi komunikacijo. Hkrati poskušamo izdelati strategijo, ki bo tudi v novi resničnosti lahko sledila njihovim začrtanim ciljem,« pravi Lippai Senekovičeva.
V večini primerov zgolj prilagajajo medijske kanale
Sogovornica pravi, da so reakcije naročnikov na trenutno situacijo različne. »Na eni strani je že zaznati nekaj zamikanja oglaševalskih akcij, predvsem v panogah, kjer je hitra prilagoditev stanju trenutnemu zaradi narave ponudbe težja. V večini primerov pa zgolj prilagajamo medijske kanale, s katerimi se naši naročniki lahko še bolj učinkovito dotaknejo potrošnikov, in vsebino njihovih sporočil,« opaža.
Po njenih besedah se je povpraševanje po nekaterih izdelkih in storitvah močno povečalo, a je treba ponudbo naročnikov med potrošnike subtilno vplesti. »Trenutno so namreč ljudje še posebej ranljivi in sporočila v okolici bolj kritično sprejemajo. Predvsem pa trenutna situacija zahteva temeljitejše prilagoditve pri poslovanju. Številne spremembe presegajo tematiko marketinga, saj je včasih potreben celo poseg v vizijo in poslovni model podjetja,« je prepričana. Po njenem mnenju bodo zato zmagovalci tista podjetja, ki delujejo družbeno odgovorno in prispevajo k dobrobiti celotne družbe: »Tista, ki jim je mar za boljši jutri in ponujajo roko vsakemor, ki je tega potreben, ali pa tista, ki bodo v situacijo vpeljala nekaj nujno tako potrebnega humorja, ki ga v poplavi resnih novic primanjkuje«.
V ospredju je še vedno televizija
V Publicis Medii ugotavljajo, da so se v medijski pokrajini karte močno premešale. »Čas, ki ga posamezniki preživijo pred vsemi zasloni, se je močno povečal. V ospredju je še vedno televizija, saj jo v celoti gleda več ljudi kot sicer; pridobila je tudi nekaj več mlajših gledalcev,« opažajo. Kot navajajo, eden od ključnih kanalov ostaja splet, kjer ljudje igrajo računalniške igre, iščejo novice in so aktivnejši na družbenih omrežjih, zaradi osamitve in dela od doma pa prihaja tudi do velike rasti uporabe aplikacij, kot sta Skype in Zoom. »Zanimivo je tudi, da se je v tem obdobju trend mobilnih zaslonov ustavil v prid računalniških ekranov, kar zopet vodi do prilagojenih marketinških formatov,« je še eno od spoznanj Publicisove medijske divizije.
Ukrepi niso čarobna palica
Lippai Senekovičevo smo vprašali tudi, kaj meni o vladnih ukrepih, ki so bili sprejeti prejšnji teden. Po njenem mnenju bodo zagotovo pomagali prebroditi krizo, ki bo sledila kot posledica zaustavitve gospodarstva v času epidemije, vsekakor pa niso čarobna palica, ki bi odpravila siceršnje izzive pri poslovanju podjetij. »Naj bo kombinacija trenutnih razmer in vladne pomoči razlog, da se podjetja na novo opredelijo in najdejo svoje mesto v novi resničnosti,« zaključi.