jn
Aktualno

Rast priljubljenosti slovenskih spletnih trgovin

Podatki najnovejše raziskave Masterindex družbe Mastercard kažejo, da so postali spletni nakupi po vsem svetu, tudi v Sloveniji, močno priljubljeni. Kakšne so potencialne izboljšave na področju plačevanja?

Pandemija je že zdavnaj pozabljena, tretjina vprašanih pa preko spleta nakupuje še pogosteje kot v preteklih letih. Razlogi za to so različni – od priročnosti in udobja do večje izbire in nižjih cen. Če se je pred štirimi leti za spletni nakup odločil vsak drugi vprašani, se danes zanj odloči tri četrtine vprašanih.

Ena od prednosti spletnega nakupovanja je možnost plačevanja s plačilnimi karticami. Približno ena četrtina Slovencev vsak teden zaključi spletni nakup s svojo (lastniško) plačilno kartico, kar v primerjavi z letom 2022 predstavlja kar 20-odstotno povečanje. Približno 40 odstotkov Slovencev nakupuje pogosteje v slovenskih spletnih trgovinah kot v tujih, dobra tretjina pa enako pogosto tako v slovenskih kot tujih spletnih trgovinah, kar kaže na rast priljubljenosti slovenskih spletnih trgovin.

Kako Slovenci potrjujemo identiteto?

Več kot petina vprašanih, ki spletno nakupujejo, bi raje izbrala avtentikacijo s prstnim odtisom kot metodo za potrjevanje nakupov, če bi imela to možnost. Nekoliko manj priljubljena, kot je bila, je avtentikacija s PIN-kodo (17 odstotkov) ali besedilnim sporočilom (16 odstotkov), medtem ko sta v porastu prepoznava obraza in avtentikacija preko mobilne denarnice, ki ju uporablja desetina anketirancev.

Najpogostejši problem pri potrjevanju spletnih nakupov po mnenju vprašanih je dolgotrajnost postopka (22 odstotkov), sledijo pozabljeni PIN (18 odstotkov) in ponovno vpisovanje enkratnih kod (17 odstotkov). Pri lastnikih plačilnih kartic se je zadnji pojavljal manj pogosteje.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji