Se približujemo prepovedi oglaševanja mesa?
Po podatkih ZN je mesna industrija je odgovorna za 14 odstotkov vseh emisij toplogrednih plinov. Nizozemsko mesto Haarlem je kot odgovor na to problematiko prepovedalo oglaševanje mesa. Kako hitro se svet približuje splošni tovrstni prepove
Kaja Kovič
Pixabay
Mesto Haarlem bo prepoved oglaševanja mesa in mesnih izdelkov uveljavilo z letom 2024, kar je prva tovrstna poteza na svetu. Idejo je prvotno predlagala nizozemska politična »zelena« stranka GroenLinks po tem, ko je bilo meso uvrščeno na seznam izdelkov, ki prispevajo k podnebni krizi. »Ne gre nam za to, kaj ljudje počnejo doma, naj jedo meso, če želijo. Ne želimo pa ljudi spodbujati k nakupu izdelkov, ki so del vzroka za podnebno krizo,« je dejala Ziggy Klazes iz stranke GroenLinks.
Ali prepoved omejuje svobodo govora?
Sander van den Raadt, vodja politične stranke Trots Haarlem, je drugačnega mnenja in je organiziral komunikacijsko akcijo »Ponosni na meso«. Raadtova stranka namreč odločno nasprotuje prepovedi oglaševanja in obenem navaja, da je prepoved kritična, ker omejuje svobodo govora, »poleg tega pa je v nasprotju z mestno komunikacijsko akcijo, da si v Haarlemu svoboden in lahko ljubiš, kogar koli želiš«.
Sledijo fosilna goriva
Trajnostno obarvani načrt omejevanja oglaševanja problematičnih izdelkov pa se tu ne konča. Vanj želijo v Haarlemu vključiti tudi prepoved oglaševanja fosilnih goriv in letalske industrije. To sta že naredili nizozemski mesti Amsterdam in Haag.
Oglaševanje fosilnih goriv pa kot marketinško zlo označujejo tudi v organizaciji Green Peace. Spomnimo, na mednarodnem festivalu kreativnosti v Cannesu so imeli gverilsko akcijo, v kateri so ob zaprtju glavne ceste pozvali k tej prepovedi. Za Marketing magazin so povedali, da jim je pred dvajsetimi leti uspelo prepovedati oglaševanje tobačnih izdelkov in prepričani so, da jim bo to uspelo tudi s fosilnimi gorivi.