Slovenski oskar embalaže znova Oljarni Kocbek
Prejemnik nagrade Slovenski oskar embalaže za leto 2022 je znova družinska oljarna Kocbek. Nagrado so prejeli za škatlico za polžji kaviar, ki jo je zanje oblikoval Gregor Žakelj.
Nagrado Slovenski oskar embalaže podeljujejo na pomurskem sejmu pod pokroviteljstvom Gospodarske zbornice Slovenije, na natečaju pa je letos sodelovalo šest prijaviteljev z osmimi modeli embalaže. Žirija je z najvišjim priznanjem nagradila polžji kaviar Oljarne Kocbek, ki je eden od prvih inovativnih izdelkov, ki jih v oljarni predstavljajo pod blagovno znamko Luxury Kocbek Gourmet. Za polžji kaviar so si zamislili škatlico z unikatnim aluminijastim pokrovčkom, ki jo je oblikoval Gregor Žakelj, umetniški direktor in ustanovitelj oblikovalskega studia VBG (Visual Brain Gravity). Žakelj je v svoji karieri prejel več kot 80 slovenskih in mednarodnih nagrad, med njimi so nagrade ADC*E, European Design Award, nagrade s festivalov Zlati boben, SOF in Brumen ter številne druge. Tudi za svoje sodelovanje z Oljarno Kocbek je bil že nagrajen – za stekleničko Luxury Black Bottle je prejel nagrade Red Dot, veliko nagrado SOF-a v skupini oblikovanje in Slovenski oskar embalaže za leto 2020.
»Vedno pravim, da je dobro oblikovanje za dobre naročnike, kjer morata oba delati za končni rezultat. V tem primeru je bilo bistveno prepoznati tradicijo in jo vključiti v končno rešitev. Svet si ne želi 'zlatih' izdelkov, ampak odlične slovenske izdelke z dolgoletno zgodovino, ki jih lastnoročno pridelujejo tako pridni ljudje, kot je Gorazd Kocbek,« je Gregor Žakelj povedal ob prejemu nagrade.
Trajnostna embalaža, ki poudarja eleganco in prestiž
Škatlica za polžji kaviar je sestavljena iz treh komponent (stekla, aluminija in kartona), ki se reciklirajo in so trajnostne, kar je za oljarno ključnega pomena pri doseganju okoljevarstvenih meril. Pravijo, da so se pri estetskem vidiku dizajna embalaže osredotočili na izhodišča svoje celostne grafične podobe. »Ker je vsebina polžji kaviar, kar v svetu pomeni določeno eleganco, prestiž in višjo cenovno vrednost, smo želeli narediti korak dlje in se izogniti tradicionalnim embalažam, kot jih poznamo za ribji kaviar. Ker gre za izdelek, ki je v svetu redkost, smo temu primerno iskali nove rešitve. Menimo, da smo s tem zadeli tržno komunikativnost same embalaže, kot je edinstvena tudi njena vsebina,« so opisali izdelek, ki pa v Sloveniji še ni na voljo v redni prodaji.